Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Despre elevi diagnosticați cu Covid 19, scenarii și programul ,,Școală după școală”

De la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre elevi diagnosticați cu Covid 19, scenarii și programul ,,Școală după școală”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor continuă monitorizarea zilnică a modului în care se gestionează procesul instructiv-educativ în unitățile de învățământ preuniversitar din județul Bihor în contextul epidemiologic în care ne aflăm.

În urma centralizării informațiilor raportate de către unitățile de învățământ s-au identificat 40 de elevi diagnosticați cu Covid 19, 28 de cadre didactice, cinci cazuri în rândul personalului didactic auxiliar și șase cazuri în rândul personalului nedidactic. Având în vedere această situație, 17 formațiuni de studiu își desfășoară activitatea online: Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, Liceul Teoretic ,,Ady Endre" Oradea, Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, Liceul Tehnologic Nr. 1 Suplacu de Barcău, Grădinița Nr. 53 Oradea și Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" Oradea - câte o formațiune de studiu, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea și Centrul Școlar de Educație Incluzivă ,,Orizont" Oradea - câte trei formațiuni de studiu, Liceul Teoretic ,,Horvath Janos" Marghita - șase formațiuni de studiu, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea și Școala Gimnazială Nr. 1 Hidișelu de Sus - câte două formațiuni de studiu.
În ce privește scenariile în care școlile își desfășoară activitatea avem la nivelul învățământului preuniversitar bihorean următoarea situație: în scenariul 1 se află 436 de școli, respectiv 30.885 de elevi; în scenariul 2 se află 268 de unități de învățământ unde 31.989 de elevi sunt prezenți fizic, iar 23.360 studiază on-line; în scenariul 3 sunt 10 unități de învățământ în care studiază on-line 2.080 de elevi. 513 elevi studiază on-line, motivat medical, iar 40 de cadre didactice își desfășoară predarea online din același motiv. 
În această săptămână s-au centralizat la nivelul județului Bihor solicitările pentru participarea elevilor la programul ,,Școală după școală" aprobat prin Ordinul ministrului Educației și Cercetării nr. 3.300 din 19 februarie 2021. În baza acestui ordin ,,Sunt eligibili pentru a participa la Programul național pilot de tip „Școală după școală" elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități si elevi din comunitățile dezavantajate economic. Pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școală după școală", elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate: elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet; elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația scolară neîncheiată la cel puțin o disciplină; elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare".
La nivelul unităților de învățământ din județul Bihor s-au depus până în prezent 4.797 de cereri pentru participarea la program fiind constituite 361 de grupe la nivelul a 76 de unități de învățământ. Pe limbi de predare și cicluri de învățământ situația este următoarea: limba română ciclul primar 164 de grupe cu un număr de 2.180 de elevi, limba română ciclul gimnazial 80 de grupe cu 992 de elevi, limba maghiară ciclul primar 69 de grupe cu un număr de 990 de elevi; limba maghiară ciclul gimnazial 47 de grupe cu 622 de elevi, limba slovacă ciclul gimnazial o grupă cu 13 elevi. Elevii interesați de participarea la program se vor putea înscrie și în perioada următoare. În județul Bihor sunt eligibili pentru participarea la program un număr de 8.096 de elevi.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:01:56 Ora standard a Europei de Est