Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

NN și Junior Achievement susțin echipele de liceeni cu idei antreprenoriale de impact în societate

Prin proiectul internațional Social Innovation Relay

NN și Junior Achievement susțin echipele de liceeni cu idei antreprenoriale de impact în societate

Prin proiectul internațional Social Innovation Relay (SIR) și un parteneriat educațional de șapte ani, NN și Junior Achievement susțin elevii de liceu în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților practice conexe antreprenoriatului și inovării sociale.

În perioada 2014-2020, proiectul a implicat în activități practice peste 17.000 de elevi din 100 de localități din toată țara.
Antreprenoriatul social propune, în contextul actual, rezolvarea unei probleme din comunitate, împreună cu un model sustenabil de afacere, combinând nevoile financiare, sociale, culturale și de mediu.
„Un viitor mai bun pentru generațiile viitoare se construiește astăzi și cred că este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să contribuie solidar la rezolvarea problemelor care ne privesc pe toți, ca societate. Cu un fiu elev de liceu, am cu atât mai mult convingerea că tinerii pot face o diferență pentru viitorul lor și al comunităților din care fac parte. Susţinem ideile inovatoare ale elevilor care se vor înscrie în competiţie și le oferim cadrul în care își pot completa educația cu experiențe aplicate. Contribuim astfel la dezvoltarea culturii antreprenoriatului social în România şi la crearea de bune practici din care se pot inspira mult mai mulţi elevi", spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România.
Reducerea decalajelor create de sărăcie, economisirea resurselor, rezolvarea situației persoanelor fără adăpost și a familiilor aflate în dificultate din cauza crizei financiare recente, integrarea scăzută pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități și a șomerilor sunt câteva exemple de probleme sociale care necesită implicarea tinerilor antreprenori.  
Anul acesta, proiectul SIR oferă profesorilor și liceenilor acces gratuit la resurse de învățare, studii de caz, modele de afaceri sociale, webinarii de pregătire și mentorat cu voluntarii NN România, sprijinindu-i să îmbunătățească planurile de afaceri sociale și să găsească cele mai bune soluții pentru o viitoare implementare sustenabilă. La finalul Incubatorului, în cadrul unei sesiuni online de pitching dedicat antreprenoriatului social, juriul va alege echipa de elevi care va reprezenta România la evenimentul internațional JA Social Innovation Relay 2021.
Sunt invitați să participe și elevi care studiază în licee din zone dezavantajate din țară, localități din mediul rural și mic urban, pentru a asigura un acces echitabil la educație, tehnologie și oportunități noi de învățare prin antreprenoriat și a-i motiva să descopere mecanismele și instrumentele prin care se pot ajuta atât pe ei înșiși, cât și pe alții pentru depășirea dificultăților cu care se confruntă în prezent.
Elevii participanți la Social Innovation Relay vor putea susține gratuit testarea europeană Entrepreneurial Skills Pass - ESP pentru a obține Certificatul de Competențe Antreprenoriale, certificare unică în Europa în domeniul antreprenoriatului.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:28 Ora standard a Europei de Est