Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

Seminar online, 24 februarie, Rețeaua partenerială 9 - Turism

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!" este denumirea activității derulate de Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, în cadrul proiectului Erasmus „Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET) National reference points" (EQAVET-NRP-RO 2019) - Rețeaua partenerială 9 Turism, realizată în parteneriat cu C.N.D.I.P.T., la care a participat, miercuri, 24 februarie 2021, echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

„Gândită inițial ca o activitate față în față, această activitate din cadrul Rețelelor parteneriale R 9 Turism, s-a adaptat și ea situației cu care ne confruntăm de aproximativ un an de zile, iar lansarea invitației de participare și tematica abordată a determinat participarea în mediul online a unui număr considerabil de invitați: parteneri ai rețelei, cadre didactice, elevi, absolvenți, reprezentanți ai autorităților și ai mediului de afaceri. Cuvintele cheie au fost TURISM și ÎMPREUNĂ, fapt care a determinat ca pe tot parcursul activității să împărtășim experiențe numeroase, să ne bucurăm de rezultatele elevilor si absolvenților școlii urmărind traseul lor profesional, să descoperim frumusețea orașului turistic Timișoara prin ochii elevilor care au realizat un vlog de prezentare. Nu au lipsit surprizele dulci de Dragobete, pentru că ziua aleasă a fost ziua de 24 februarie, sărbătoarea iubirii la români. Pentru că în cadrul liceului elevii exersează competențe antreprenoriale, de comunicare, lingvistice, digitale, fiind încurajate creativitatea și munca în echipă, prezentarea unui model de firmă de exercițiu în domeniul turismului, HOTEL-ȘCOALĂ, a demonstrat pregătirea multilaterală a viitorilor profesioniști în domeniul turistic.
Banatul este o zona a țării încărcată de tradiție, istorie, cultură, cu o poziționare geografică favorabilă turismului, fapt ce determină identificarea mai multor tipologii de turism, un loc aparte ocupându-l turismul religios. Straiele populare autentice prezentate de elevele școlii, vorbitul în grai bănățean și prezentarea unor lăcașuri de cult ne-au reamintit că fără credință, speranță și respect pentru tradiții nu am fi putut rezista ca popor.
,,Drumul vinului", prezentat de elevi, face deja parte din oferta agențiilor de turism zonale, turiști de pretutindeni fiind interesați de această ofertă inedită. Sentimente de emoție, mândrie și bucurie au transmis foștii absolvenți care ne-au mărturisit că aici, în școală, ,,oglinzile educației" se transformă prin muncă, implicare, dăruire, stăruință și dragoste ,,în ferestre deschise"!
Nu au fost ocolite discuțiile referitoare la problemele actuale din turism sau nevoile existente în această ramură a economiei, dar la final am visat împreună cu un elev de clasa a X-a, plin de optimism, la o Timișoară vie, plină de cultură, tradiție și frumos, punct de atracție pentru turiști!
Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" este o Școală europeană cu tradiție, un liceu tehnologic aflat în topul preferințelor absolvenților de liceu din județul Timiș, o școală care are o experiență îndelungată și bogată în derularea de proiecte europene, o școală în care elevii sunt nu numai beneficiari ai unei educații de calitate, ci și parteneri în actul educațional, fiind stimulați să lucreze în echipă, să se manifeste liber, creativ, să implementeze propriile idei și să participe la activități care au ca rezultat dezvoltarea personală și profesională. Membru al Asociației Liceelor Hoteliere și de Turism din România - ARLIHT și coordonatoare a Rețelei parteneriale 9 Turism la nivel național, Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" este o instituție de educație care promovează și sprijină prin activitățile și implicarea sa turismul. Se pot face lucruri minunate pentru turism împreună cu elevii și lucruri extraordinare pentru elevi și comunitate prin turism!", ne declară doamna prof. Florina-Mariana Spălățelu, directorul Colegiului Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara.
Felicitări echipei formate din profesori, elevi, absolvenți și parteneri ai Colegiului Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, pentru organizarea evenimentul de excepție în cadrul căruia, prin tematica abordată, au ridicat nivelul calitativ al pregătirii profesionale și educaționale prin seminarii, ca activitate de formare profesională.
Dacă în sistemul clasic de pregătire discutăm despre educator și educabil, prin activitățile prezentate în cadrul seminarului, s-a putut constata că, educația la Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, se desfășoară la un alt nivel, în care elevii devin parteneri în activitatea educațională, facilitatori ai învățării și mentori pentru colegii lor, ambasadori ai școlii unde învață sau au învățat și ambasadori ai orașului în care trăiesc, experimentează, iubesc (24 februarie - „Dragobete"), se formează ca oameni.
În cadrul proiectului EQAVET, Reţeaua parteneriale 9 - Turism este formată din unitățile de învățământ: Colegiul  Economic ,,Francesco Saverio Nitti" din Timişoara - coordonatorul rețelei, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, Colegiul Economic ,,Hermes" din Petroşani, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu" şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" din Bucureşti.
Florina-Mariana Spălățelu, coordonator rețea R9 Turism, directorul Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti", Timișoara
Simona-Violeta Ardelean, coordonator proiect Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:34 Ora standard a Europei de Est