Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezvoltarea abilităților de comunicare adaptate diferitelor tipologii de turiști

De dragul profesiei

Dezvoltarea abilităților de comunicare adaptate diferitelor tipologii de turiști

Miercuri, 17 februarie 2021, echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, a participat la seminarul online organizat de Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu" din București", în parteneriat cu Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, în cadrul proiectului ERASMUS „Supportto European Quality Assurance in VocationalEducationand Training (EQAVET) National referencepoints" (EQAVET-NRP-RO 2019) - rețeaua partenerială 9 TURISM.

Agenda seminarului interactiv prin tematica propusă a contribuit la ridicarea nivelului calitativ al pregătirii profesionale:
Cuvânt de bun venit adresat de prof. Gabriela Enache -   directorul Colegiului Economic „Costin C Kirițescu", București; coord. proiect Carmen Mușat - Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, București; prof. Loredana Popescu, inspector Proiecte educaționale - Inspectoratul Școlar al Municipiului București; prof. Valentina Capotă,  inspector Discipline economice -Inspectoratul Școlar al Municipiului București;
Mesajul Federației Industriei Hoteliere din România - Călin Ile, președinte;
Prezentarea rezultatelor unor cercetări doctorale în turism: „Turismul medical - concept și perspective în contextul turismului de sănătate" - prof. Larisa Ile, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București; „Stopover turism. Importanța conexiunii aeroport - companie aeriană - destinație turistică"- Cristina Stoenescu, Universitatea Româno-Americană, București;
Experiențe profesionale ale elevilor și absolvenților:„Impactul experienței mobilităților Erasmus în dezvoltarea profesională și personală a elevilor"- prof. Nicoleta Negoianu, prof. Carmen Ionești, elevi cls. a XII-a, Colegiul Economic „Costin C. Kirițescu", București; „Bogdan Marica, poveste despre început în industria ospitalității"- traseul profesional al absolventului Colegiului Economic „Costin C. Kirițescu", Bogdan Marica (Ibis StylesBucharestErbas);
Profesioniști din industria turismului - Workshop: Prezentarea SKÅL International - club al profesioniștilor în industria turismului -Larisa Budaca (GoldenTulip Victoria), Florin Tancu (Weco Travel); „Tendințe în tipologia clienților - noi nișe de segmente de turiști abordate pe piața hotelieră" - Ioana Bosînceanu, consultant în turism; Agentul de turism - între autentic și comercial. Adaptarea produsului turistic ,,Safari în Tanzania și aventură în Zanzibar" în funcție de tipurile de turiști"- Emanuela Anton (Croaziere.net);
Feedback european: Exemple europene în contextul relației școală - operator economic - Felicia Săndulescu (Expert VET).
„Ne-am revăzut on-line, de dragul profesiei, elevi, profesori și profesioniști din domeniul turismului și al ospitalității. Am creat un maraton al cunoașterii în care, timp de patru ore, ne-am conectat la viitor pentru că suntem datori tinerei generații să le deschidem calea către o carieră desăvârșită. Am învățat unii de la alții, am cunoscut profesioniști dedicați, ne-am legat mai puternic într-o prietenie frumoasă. (prof.dr. Larisa Ile, coordonator proiect Colegiul Economic „C. Kirițescu", București).
Un eveniment de excepție, organizat sub forma unui „itinerar" educațional și profesional care a adus în prim plan cei mai importanți factori de influență ce acționează asupra învățământului turistic preuniversitar:
- școala, ca o comunitate de învățare;
- agenții economici - cei mai importanți parteneri în formarea profesională a elevilor; resursa umană din turism - nivel înalt de specializare, capabilă să identifice și să valorifice oportunități de dezvoltare și să ofere sprijin în activitatea educațională;
- profesori dedicați, preocupați de formarea profesională a elevilor.
În cadrul proiectului EQAVET, Reţeaua parteneriale 9 - Turism este formată din unitățile de învățământ: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, Colegiul  Economic ,,Francesco SaverioNitti"din Timişoara, Colegiul Economic ,,Hermes"din Petroşani, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu"şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" din Bucureşti.
Prof. ec Simona-Violeta Ardelean
coordonator proiect, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Dezvoltarea abilităților de comunicare adaptate diferitelor tipologii de turiști.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:59 Ora standard a Europei de Est