Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna francofoniei

La Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea,

Săptămâna francofoniei

Ziua internațională a francofoniei este marcată în România din 1991, când a intrat în Mișcarea francofonă cu statutul de observator, iar doi ani mai târziu a devenit membru cu drepturi depline.

 La Școala cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea, un colectiv format din director adjunct, profesor Burca Smaranda, profesor Griga Nora și profesor Anca Cheregi s-a ocupat de manifestări, vrând să readucă în atenția celor prezenți apartenența României la comunitatea țărilor francofone.  
 Elevii școlii noastre au ales să marcheze Ziua internațională a francofoniei organizând o serie de activități ce s-au desfășurat pe parcursul întregii săptămâni 16 - 20 martie. Manifestarea s-a desfășuarat cu sprijinul Inspectoratului Școlar județean, al conducerii școlii și al clubului Kiwanis.
 Elevii, coordonați de profesoara Cheregi Anca, au dorit să arate apartenența lor la cultura francofonă a lumii. Pentru că francofonia își are originea în Franța, tema concursului de grafică a fost Valea Loarei, astfel elevii claselor a V-a au participat la un atelier de desen,  intitulat "Les chateaux de la Loire ". concurenții și-au prezentat pe rând lucrările, în fața unui juriu format din profesori de franceză și desen, urmând ca lucrările cele mai reușite să constituie obiectul unei expoziții, organizate în holul școlii. Au fost oferite trei premii și trei mențiuni; premiul I a fost câștigat de Manuil Alexandra, premiul II - de Gherghel Raul, premiul III - Sere Sandrina, mențiuni: Costea Roxana, Nan Tudor și Meluț Beatrix. Pe lângă diplome, elevii au mai primit dulciuri, cărți în franceză și o insignă din partea clubului Kiwanis Oradea.
 Acest atelier nu a fost însă singura activitate pregătită de copii. Elevii claselor a VI-a și a VII-a au efectuat o călătorie imaginară în Franța, scriind apoi o scrisoare unui prieten, în care fiecare a relatat ceea ce l-a impresionat în mod deosebit în această călătorie. Această activitate s-a intitulat “Un voyage imaginaire en France – Lettre a mon ami”. Câștigătorii sunt Bulzan Vlad – locul I,  Chiș Marcel – locul II și Farcaș Ioana – locul III.
 Elevii din clasele a VIII-a au realizat afișe foarte sugestive reprezentând personalități ale vieții culturale, artistice și sportive franceze.  Genericul concursului a fost “La France a travers ses personalites”. S-au remarcat elevele Galiș Diana – Marion Cotillard – locul I,  Bulc Claudia și Marcus Alina -  Jules Verne – locul II și Popa Karina –  Louis de Funes - locul III.
 Copiii au prezentat aspecte din istoria, bucătăria, muzica, pictura și literatura franceză. Considerăm că Ziua francofoniei este un eveniment important și de aceea am dorit să readucem spiritul francofon în inimile copiilor. La realizarea momentelor și a expozițiilor s-au implicat aproape 100 de elevi din clasele a V - VIII, care, prin entuziasmul, implicarea și talentul lor, au arătat, încă o dată, că sunt adevărați francofoni. (Anca Cheregi)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:43 Ora standard a Europei de Est