Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pentru cei cu idei SMART

Trei evenimente BRIGHT

Pentru cei cu idei SMART

Pasionații de tehnologie, care au idei inovatoare în domeniul IT, le pot transforma într-o afacere de succes cu ajutorul programului de incubare Bright Labs Incubator, susținut de Make IT in Oradea.

Totul se întâmplă în trei etape, la finalul cărora pot obține o finanțare de până la 50.000 de euro. Primul pas e cel mai important: prezentarea ideii în cadrul unor evenimente de selectare. Make IT in Oradea a lansat vineri, 19 februarie 2021, trei evenimente din cadrul programului de incubare Bright Labs Incubator. Organizate între 4 și 18 martie, acestea sunt dedicate designerilor, videografilor și fotografilor, artiștilor, românilor din străinătate, echipelor internaționale, dar și publicului larg care doresc să își transforme o idee de produs software într-un startup de succes. Creatives Bright Night, Expats Bright Night și The Smart City Bright Night abordează teme precum arta digitală, SaaS, Smart City și turism, dar și subiecte generale. Cele trei evenimente sunt organizate în cadrul Bright Nights Incubator, un program de educație antreprenorială dedicat pasionaților de tehnologie, care vin cu o idee inovatoare în domeniul IT. Cele mai interesante propuneri vor fi selectate într-o primă etapă până în luna martie, urmând să fie transformate în idei de afaceri sub îndrumarea unor mentori cu experiență. Pasul final îl reprezintă posibilitatea de a obține o finanțare de până la 50.000 de euro.
Programul de incubare care vizează dezvoltarea unei comunități locale de startup-uri în IT este organizat de Make IT in Oradea. Aceasta este o asociație non-profit fondată de companiile orădene Paymo, Helion, Smartware, Mobiversal, Roetco și Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (A.D.L.O.), în colaborare cu parteneri externi precum Orange România, prin programul Orange Fab.
De la lansarea programului, în luna decembrie 2020 au fost organizate primele două evenimente din cadrul etapei de preselecție, în care participanții sunt invitați să își înscrie ideea pe platforma https://makeitinoradea.ro/bright-labs-incubator/- Bright Nights #1 - for students: în cadrul căruia au fost înscrise 11 idei, iar 8 au fost alese pentru următoarea fază - Bright Nights #3 - for tech professionals: la care au fost înscrise 8 idei, din care 5 au fost selectate pentru faza următoare) Detalii despre aceste evenimente pot fi aflate din materialul video disponibil la acest link - https://www.facebook.com/MakeITinOradea/videos/456186525729583 www.makeitinoradea.ro hi@makeitinoradea.ro
Luna martie va aduce următoarele trei evenimente de preselecție a ideilor: Creatives Bright Night va avea loc pe 5 martie și are ca subiecte SaaS, arta digitală și altele. Evenimentul este dedicat designerilor, videografilor, fotografilor, artiștilor sau altor profesioniști din industria creativă.
Expats Bright Night se va desfășura pe 11 martie și este adresat românilor din străinătate sau echipelor internaționale. Participanții pot expune proiecte care vizează orice fel de idee din domeniul tech.
The Smart City Bright Night - organizat pe 18 martie, este deschis publicului larg și acceptă idei inovatoare în domeniile turismului, mobilității și Smart City.
Din cauza contextului sanitar actual, întâlnirile din cadrul programului se vor desfășura on-line. Evenimentele vor fi transmise live pe Facebook și Eventbrite.
Vino și prezintă-ne ideea ta!
Noi te ajutăm să o transformi într-un startup de succes. Pentru informații și detalii suplimentare puteți accesa https://makeitinoradea.ro sau vă puteți adresa organizatorilor la adresa hi@makeitinoradea.ro
Oradea, 20 februarie 2020

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:44:49 Ora standard a Europei de Est