Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul „Susțin educația financiară în comunitatea mea”

Cursuri de educație financiară și sprijin financiar pentru

Programul „Susțin educația financiară în comunitatea mea”

Din 17 februarie, J.A. România și Raiffeisen Bank reiau inițiativa „Susțin educația financiară în comunitatea mea" prin care oferă liceelor soluții pentru educația online.

Parcurgând cursul digital de educație financiară ABCdar bancar, liceenii își pot ajuta școala să obțină sprijin financiar pentru echipamente tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
J.A. România și Raiffeisen Bank reiau inițiativa „Susțin educația financiară în comunitatea mea" prin care oferă liceelor soluții pentru educația online: cursuri de educație financiară digitale pentru educarea utilizării responsabile a resurselor financiare, acces gratuit la platforma LMS JA InspireTM și posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru echipamente tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
Până la data de14 mai, liceele din țară se pot înscrie în program implicându-și elevii să urmeze cursul de educație financiară ABCdar bancar,dezvoltat pe platforma educațională J.A. InspireTM și accesibil utilizând orice dispozitiv conectat la internet (smartphone, tabletă, laptop sau PC) ori prin intermediul aplicațiilor Android și iOS.
Fiecare licean care parcurge cursul de educație financiară ABCdar bancar își poate ajuta școala să obțină sprijin financiar pentru echipamente tehnice în timp ce beneficiază de resurse educaționale moderne, cu feedback imediat, care îl ajută să își însușească noțiuni de bază despre planificarea bugetului, investiții, metode moderne de plată și economisire.
„Este un curs interesant, în care am învățat că este important, atât pentru mine, cât și pentru cei din familie, să am un buget și să țin evidența banilor, astfel încât viața de zi cu zi să aibă un curs normal și previzibil", a afirmat unul dintre elevii participanți la ediția precedentă.
La edițiile anterioare, peste 55.000 de elevi liceeni au parcurs modulul ABCdar bancar în format digital interactiv, iar 15 licee teoretice și tehnologice[1] din 11 județe au beneficiat de sprijin financiar pentru echipamente tehnice și dotări.
Înscrierile încep pe 17 februarie. Mai multe detalii despre calendar și procesul de înscriere sunt disponibile la https://jar.ro/abcdarbancar
Inițiativa este la a patra ediție și face parte din programul de educație financiară dezvoltat, începând cu anul 2010, de J.A. România în parteneriat cu Raiffeisen Bank. Din 2018, modulul ABCdar bancar, în versiune digitală interactivă, este la dispoziția liceelor participante la programul J.A. de educație financiară.
Mihai Cornea
 

[1] Din localitățile: Botoșani, București, Drăgănești-Olt, Oradea, Piatra-Neamț, Ploiești, Rădăuți, Râmnicu Vâlcea, Sighetu Marmației, Strehaia, Ștei și Tulcea.

Trimite email
duminică, 10 noiembrie 2024, 21:41:30 Ora standard a Europei de Est