Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement și HP continuă parteneriatul pentru programul HP LIFE, susținând dezvoltarea atitudinii antreprenoriale a tinerilor

Proiectele de afaceri ale studenților

Junior Achievement și HP continuă parteneriatul pentru programul HP LIFE, susținând dezvoltarea atitudinii antreprenoriale a tinerilor

HP va continua să susțină și în 2021 proiectele de afaceri ale studenților din cadrul Incubatorului Național JA BizzFactoryTM, prin asigurarea accesului gratuit la cursurile HP LIFE, activități de mentorat și oferirea premiul Best Tech Idea, acordat celui mai bun proiect pilot, pe baza evaluării finale organizate în luna mai.

HP LIFE este un program oferit de HP Foundation, în parteneriat cu Junior Achievement (JA) România, care pune la dispoziția tinerilor cursuri online gratuite de formare a competențelor antreprenoriale și IT. Cursurile pot fi accesate pe platforma JA InspireTM, au un format interactiv, de tiphybrid learningși propun o gamă largă de subiecte de interes, de la modul practic în care se înființează și finanțează o nouă afacere, până la noțiuni generale de marketing și planificare strategică.
În cursul anului 2020, 23 de voluntari consultanți din partea HP România au fost implicați în programul HP LIFE, precum și în Incubatorul NaționalJA BizzFactoryTM, în calitate de mentori pentru 11 echipe de studenți participanți la eveniment.O altă componentă a programului este reprezentată de webinariile tematice, în care voluntarii HP au avut ocazia să vorbească despre experiența lor profesională unui număr de peste 700 de studenți din toată țara.
„HP își respectă angajamentul de a produce schimbări pozitive, care să ajute pe termen lung oamenii și comunitățile din întreaga lume. Compania noastră promovează educația de calitate și alfabetizarea digitală pentru obținerea unor rezultate de învățare mai bune. Abilitățile și cunoștințele digitale sunt esențiale pentru viitor și ne bucurăm să putem contribui în continuare la educația generațiilor următoare prin parteneriatul nostru cu JA și derularea programului HP LIFE în România. Așteptăm cu nerăbdare ca în acest an să lucrăm și mai îndeaproape cu Junior Achievement!", a declarat Mugur Pantaia, General manager HP Inc România.
Implicarea consultanților voluntari în lucrul cu tinerii aduce valoare adăugată activităților educaționale din programele JA, prin experienţa şi exemplele concrete, fiind un model pozitiv, și ,,facilitând" procesul de învățare. Mentorii HP România vor sprijini echipele de studenți participante la incubator să-și dezvolte ideile de afaceri, oferindu-le consultanță, pe baza planului de afaceri gândit pentru un produs sau serviciu și clarificându-le întrebările legate de definirea conceptului de business, secțiunile planului de afaceri și utilizarea tehnologiei și instrumentelor digitale.
Lucrul cu mentorii s-a dovedit foarte constructiv pentru planul nostru de afaceri. Voluntarii HP au avut o atitudine pozitivă, ne-au sugerat să efectuăm diverse analize, oferindu-ne noi perspective. Toate sugestiile primite au fost relevante și ne-au oferit informații din propria experiență, fiind disponibili să ne pună în legătură cu diferite persoane pentru implementarea conceptului de afaceri. Le suntem recunoscători pentru ajutor și experiența oferită"- echipa de studenți Eco World, Universitatea din București
Cursurile HP LIFE, care prezintă teme conexe antreprenoriatului și rolului tehnologiei în dezvoltarea unei afaceri, sunt apreciate de către profesori și tineri îndeosebi pentru aplicabilitatea conținutului, interactivitate, valoarea studiilor de caz și a exercițiilor practice.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:53 Ora standard a Europei de Est