Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Tineri și vulcanici”

Reviste școlare

„Tineri și vulcanici”

La cele cinci reviste școlare pe care vi le-am prezentat anterior la această rubrică specială („Economiștii”, „Ecouri”, „Clipe și sensuri”, „Lăzăriștii” și „Vășcăuța”), adăugăm astăzi revista Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, intitulată „Tineri și vulcanici”.

 Pedagogiștii orădeni vin cu o nouă „formulă” de revistă, în întregime color, provocatoare și derutantă (în sensul bun al cuvântului), bogată și variată în conținut. Din multiplele teme abordate, am depistat, totuși, una pe care o considerăm dominantă și esențială: nevoia de modele. În pagina 5, Eliza Vaș (corespondentul nostru special) chiar spune în cadrul rubricii sale permanente – „10 vulcanici pentru Europa”: „Într-o lume în care „criza de modele” este din ce în ce mai accentuată, în cadrul Liceului Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea, a luat ființă proiectul „10 vulcanici pentru Europa”, coordonat de prof. Gheorghe Tileagă. Acest proiect își propune prezentarea carierelor de succes ale unor foști absolvenți ai liceului...” În numărul 1, la care ne referim, sunt prezentați Adrian Trifa și Andrei Simuț (în pag. 5 - 6). Subiectul este abordat și în pagina următoare, altfel, de două adolescente (una neliniștită, iar cealaltă...complet liniștită). Articolul cu greutate (din pag. 2), cu care se deschide revista, rememorează un eveniment drag tuturor pedagogiștilor orădeni: vizita în liceu a ambasadorului Spaniei, Juan Pablo Garcia Berdoy, cu ocazia inaugurării secției bilingv-spaniole, înființate la liceul pedagogiștilor orădeni. Rămânând în contestul aceluiași eveniment, Ramona Bogdan a realizat un interviu cu profesorul spaniol Jose Coloma (zis și Pepe), unul dintre cei doi profesori de limbă spaniolă ai liceului (celălalt fiind distinsa profesoară Rodica Pop, cea care se face „vinovată” de înființarea secției bilingv-spaniole). Despre bogata activitate S.N.A.C. desfășurată de voluntarii pedagogiști scrie Bianca Onița (în pag. 9). Eliza a relatat și despre parteneriatul internațional cu Liceul Bourrg-Chevreau din Segre, episodul vizitei orădenilor în Franța. Un sumar al acțiunilor desfășurate în toamna și iarna lui 2008 de către membrii CE din liceu îl găsim în  „fagurele” paginii nr.11. Balul bobocilor – evenimentul nr. 1 al liceenilor -  ocupă următoarele două pagini. Psihologul școlii, Mihaela Levai, răspunde unor întrebări și vorbește despre valoarea modelului în viața noastră. Moș Crăciun și Crăciunul, Regulamentul școlar, biblioteca, Școala viitorului și Școala visurilor (dar și Școala de vis) sunt următoarele subiecte care ne rețin atenția, bine ancorate în realitatea și actualitatea imediată. Semnele toamnei, Model de viață și Leul în iarnă, preced Lecția de viață și modelul în viață – înv. inst. Georgeta Tifor – „cea care va rămâne pentru noi un model de urmat în viață și de care ne vom aminti cu plăcere pe tot parcursul vieții”, scrie eleva Alexandra Felicia Pallade. Ionuț Mihalcea îl ia drept model pe tatăl său (Victor Mihalcea). În două pagini, elevilor clasei a III-a B (îndrumați de înv. inst. Maria Duma) le-au fost publicate un fotoreportaj despre concursul de circulație organizat în Orășelul copiilor și un aritmogrif, intitulat „Familia mea”. Elevii claselor a III-a A (înv. inst. Maria Donca) și a III-a E (înv. inst. Liliana Maghiari) încredințează revistei Gânduri, Dorințe, O seară de poveste, Modelele mele în viață, Anunț important și Modelul ecologic. Despre „regele lecturii” – Andrei Ciobanu – , din clasa I D, scrie înv. inst. Andrei Ionuț. Proiectul educațional internațional „Moștenire culturală și istorică fără granițe” (derulat de elevii claselor conduse de înv. inst. Georgeta Tifor, Aurelia Susan și Maria Duma, în parteneriat cu o școală din Bedeu – Ungaria) este bine prezentat (și ilustrat) de Roxana Faur. De vă place, de nu vă place matematica, Ionuț Pop „doinește” o strașnică Baladă matematicii. Cum a ajuns Andreea Moza la etapa națională a olimpiadei „Științele Pământului” aflați chiar de la ea. Despre curcubeu, anecdote, maxime și cugetări ... din lumea fizicienilor, Craterul de la Betfia, alimentația sănătoasă, cercul de biologie „Sanitarii pricepuți”, cuvinte și expresii celebre despre istorie, semnificația culorilor, ce se mai poartă, pagini și glume în limba franceză, engleză, germană, spaniolă și maghiară, dar și perle... celebre, tot în nr. 1/2009 al revistei „Tineri și vulcanici”. (Ovi DAN)        

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:55:07 Ora standard a Europei de Est