Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Digitalizarea - succesul învățării în secolul XXI

Un nou proiect pentru Liceul Tehnologic ,,Horea” Marghita

Digitalizarea - succesul învățării în secolul XXI

Anul școlar 2020-2021 a adus un nou proiect pentru Liceul Tehnologic ,,Horea" Marghita.

Proiectul Erasmus de parteneriat strategic în domeniul educației școlare ,,Mobile Apps and Google Tools in Formal School Education", nr.2020-1-DE03-KA229 -077154_4, a adus școlii noastre un grant în valoare de 28.091 euro și se focusează pe observarea stategiei utilizării instrumentelor Google în diferite școli din țările europene și de îmbunătățire a celor mai bune practici în ceea ce privește modul și nivelul de învățare digitalizat. La finalul proiectului se dorește includerea în procesul instructiv-educativ a unor strategii inovatoare folosite în mediul online.  
Organizațiile partenere în proiect alături de Liceul Tehnologic ,,Horea" sunt Schule für Erwachsene Osthessen din Bad Hersfeld Germania - organizația coordonatoare, Istituto di Istruzione Superiore „Enrico Fermi" - Vittoria Italia, Humeyra Okten Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi din Adana - Turcia.
Perioada de implementare a activităților este octombrie 2020 - august 2022.
Echipa de management a proiectului este formată din: prof. dr. Remus Mircea SABĂU - coordonator, prof. Adriana Georgeta ABRUDAN - persoana de contact, ec. Lidia SABĂU - responsabil financiar, respectiv membrii: prof.ec. Gabriela Olimpia SABĂU, prof. Iulia Maria SUSAN, prof. Alexandra Georgiana GĂVRUȚA, prof. Alina Maria CAPOTA, prof. Camelia PAP.
Proiectul se adresează elevilor cu vârsta cuprinsă între 16-17 ani, care provin din cadrul liceului, cu abilități de comunicare în limba engleză și digitale, dar și profesorilor care dețin competențe digitale și lingvistice, dornici de îmbunătățirea acestora.
Obiectivele vizate de proiect
- îmbunătățirea abilităților digitale în scop educațional;
- dezvoltarea entuziasmul pentru învățare;
- crearea abilităților de cooperare și comunicare;
- îmbunătățirea simțului de sine al inițiativei și creativității;
- folosirea dispozitivelor digitale în scopuri educaționale;
- comunicarea cu colegii și împărtășirea de cunoștințe diferite, pentru a spori competența interculturală și conștientizarea culturală.
Activitățile propuse de-a lungul parteneriatului se vor focaliza pe utilizarea dispozitivelor mobile, a aplicațiilor și a instrumentelor Google în scop educativ ca și web 2.0. În timpul proiectului, rezultatele vor fi adunate sub forma unei descrieri didactice și metodologice. Acestea vor fi publicate în spațiile virtuale precum: E-Twinning, Facebook și site-ul oficial al școlii.
Impactul va avea în vedere ca profesorii și elevii să utilizeze aplicații și instrumente mobile în procesul instructiv-educativ, ceea ce va aduce un beneficiu pentru întreaga școală, deoarece vor deveni mai dinamici și își vor dezvolta abilitățile în utilizarea strategiilor digitale.
Participarea directă și indirectă, printr-un flux de schimburi de experiență timp de doi ani, în Germania, Italia, Turcia, respectiv România, va crea posibilitatea conceperii cursurilor mai atractive, iar participanții se vor dovedi mai stimulați și implicați în procesul educațional. Toate acestea vor avea consecințe pozitive pentru întreaga școală.
Luând în considerare toate aceste aspecte, se așteaptă ca după diseminarea rezultatelor, tot mai mulți profesori să fie motivați să utilizeze tehnologiile actuale în clasa lor, astfel școlile să fi mai bine pregătite pentru cerințele secolului XXI.
Prof. ec. Gabriela Olimpia SABĂU
Prof. Iulia Maria SUSAN

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:17:17 Ora standard a Europei de Est