Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Debutul cursurilor în condiții optime

Acțiuni întreprinse de Inspectoratul Școlar Județean Bihor pentru

Debutul cursurilor în condiții optime

Inspectoratul Școlar Județean Bihor în perioada premergătoare reluării cursurilor semestrului al II-lea al anului școlar 2020-2021 a întreprins mai multe acțiuni care au avut ca obiectiv debutul cursurilor în condiții optime.

Unitățile de învățământ au fost informate în timp util prin toate căile de comunicare disponibile la nivel instituțional cu privire la reglementări, metodologii, ordine, care fac referire la desfășurarea procesului instructiv educativ în contextul situației epidemiologice. S-au transmis clarificări, lămuriri necesare pentru preșcolari, elevi, părinții acestora și nu în ultimul rând cadrelor didactice.

S-au distribuit unităților de învățământ preuniversitar dezinfectanți pentru suprafețe: 7.230 de bucăți(ambalate la cantitate de 750 ml cu pulverizator); dezinfectanți pentru pardoseli: 2.294 de bucăți (ambalate la cantitate de 5 l/bucată); dezinfectanți pentru mâini: 3.168 de bucăți (ambalate la cantitate de 5l/bucată), respectiv măști faciale: 815. 400 de bucăți.

În total s-au achiziționat 2.268.907 bucăți măști faciale, 6.162 de bucăți dezinfectanți pentru mâini, 4.666 de bucăți dezinfectanți pentru pardoseli, 13.708 bucăți dezinfectanți pentru suprafețe.

În repartizarea materialelor mai sus-amintite s-a avut în vedere gestionarea cu responsabilitate a resurselor existente. Având în vedere că la data distribuirii era imposibil de estimat numărul de elevi care vor frecventa cursurile, s-au distribuit parte din stocul existent, urmând ca restul să fie alocat în urma monitorizării frecvenței la nivelul unităților de învățământ.

Unităților de învățământ eligibile în cadrul Proiectului privind Învățământul Secundar (ROSE), respectiv 37 de licee,  li s-au distribuit 1.855 de laptopuri.

Referitor la scenariile după care funcționează unitățile de învățământ, acestea au fost comunicate de C.J.S.U. Bihor și țin cont de rata de incidență de la nivelul fiecărei comune sau oraș în care se află unitatea de învățământ. Scenariile sunt revizuibile în funcție de dinamica ratei de incidență. Aspectele particulare legate de organizarea colectivelor, programul școlii, gestionarea procesului instructiv-educativ online sau față în față, circuitul elevilor, amenajarea sălilor de cursuri revin ca responsabilitate unităților de învățământ, respectiv consiliilor de administrație ale acestora. În cursul zilei de luni, prin intermediul Direcției de Sănătate Publică, s-au repartizat 36.179 de teste rapide pentru unitățile de învățământ preuniversitar de stat, respectiv 1.321 pentru unitățile de învățământ privat.

În perioada următoare se vor repartiza mănuși, viziere, halate.

Până la transmiterea prezentului comunicat nu au fost semnalate situații speciale la nivelul unităților de învățământ.

Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:48:46 Ora standard a Europei de Est