Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Din prima zi de școală a celui de-al doilea semestru, 239 de unități de învățământ din județul Bihor au început cursurile în scenariul galben

Potrivit Hotărârii nr. 10 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Bihor,

Din prima zi de școală a celui de-al doilea semestru, 239 de unități de învățământ din județul Bihor au început cursurile în scenariul galben

Luni, 8 februarie 2021, în prima zi de școală a celui de-al doilea semestru al anului școlar, potrivit Hotărârii nr. 10 a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Bihor, din cele 714 unități de învățământ din județul Bihor, 449 de unități de învățământ au început cursurile în scenariul verde, 239 de unități de învățământ, în scenariul galben, iar 26 de unități de învățământ, în scenariul roșu.

În Oradea, aplicându-se scenariul galben, elevii din ciclul primar, respectiv cei din clasa a VIII-a, precum și preșcolarii au avut bucuria de a se revedea cu colegii și dascălii, față în față, în sălile lor de clasă (respectiv de grupă), purtând mască și respectând distanța de siguranță.
Intrare în mod eșalonat, cu pauze decalate
La Școala Gimnazială ,,Dacia", potrivit regulilor de organizare, luni dimineața, s-a intrat eșalonat pe clase, folosindu-se cele două intrări, așa după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Diana Simina, director adjunct, care supraveghea sosirea elevilor la intrarea principală.
,,De la ora 7.20 la 7.30, pe cele două intrări, au intrat elevii celor patru clase a VIII-a; de la 7.30 la 7.45, elevii din cele 15 clase a II-a, a III-a și a IV-a, câte cinci clase pe fiecare nivel, iar de la 7.45 la 7.55, clasele pregătitoare și clasele întâi, în total nouă clase. Elevii au purtat mască și au păstrat distanța de siguranță, iar la intrare și-au dezinfectat mâinile", a precizat doamna director adjunct Diana Simina. Mai târziu, doamna director Diana Carmen Cosman ne-a furnizat și alte informații legate de organizarea și desfășurarea activității didactice, în condiții speciale de pandemie, pentru că celelalte clase (clasele V-VII) trebuie să desfășoare cursurile online, iar unii profesori, datorită situației epidemiologice, sunt nevoiți să se organizeze și să-și susțină cursurile de-acasă. În atari condiții, chiar elevii din clasa a VIII-a, au două zile pe săptămână în care trebuie să desfășoare cursurile online. Triajul elevilor se face vizual, de către profesori (învățători), asistenta medicală și administrator; școala dispune și de un medic, de cabinet medical și de izolator. Pauzele sunt decalate, tocmai pentru a se evita aglomerația și păstrarea distanței de siguranță și în timpul pauzelor. De la și 20, iau pauză toate clasele A; de la și 30, clasele B; de la și 40, clasele  C; de la și 50, clasele D, iar de la fix, clasele E. Pentru reîmprospătarea aerului, în unele clase și în sala profesorală există aparate cu ozon; încă din anul școlar trecut, toți elevii (din toate clasele) dispun și lucrează pe tablete grafice, în ideea sporirii calității, eficienței și performanței actului de învățare online, iar în clase sunt prevăzute, tot pentru școala online, camere mai speciale care se rotesc după mișcarea profesorului în clasă.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:03:09 Ora standard a Europei de Est