Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bilanțul activității pe anul 2020

Liviu Andrica, directorul general al Administrației Domeniului Public

Bilanțul activității pe anul 2020

La finalul unui an în care pandemia de coronavirus a blocat activitatea mai multor unități din subordine, Administrația Domeniului Public S.A. Oradea a obținut un profit net de 5,6 milioane lei.

Într-o conferință de presă organizată miercuri, 3 februarie 2021,la Aquaparkul Nymphaea, Liviu Andrica, directorul general al Administrației Domeniului Public, a prezentat un bilanț pe marginea raportului de activitate pe anul 2020.
1.Domeniul public
Cea mai afectată unitate în urma izbucnirii pandemiei de coronavirus a fost Aquaparkul Nymphaea, deschis doar cinci luni, în perioada 1 ianuarie - 13 martie, respectiv 3 iulie - 2 octombrie. În sezonul estival 2020, Aquaparkul Nymphaea a funcționat doar trei luni, având o capacitate limitată la 1.800 de vizitatori, față de 2.400 în condiții normale pe timp de vară. Astfel, numărul de vizitatori a scăzut de la 354.977, în 2019, la 144.218, în anul 2020.
În toată această perioadă cu activitate restricționată, la Aquapark au fost plantați 130 de arbori, au fost executate lucrări de igienizare, dezinfecție, mentenanță a bazinelor, întreținere a spațiilor verzi, curățenie generală, precum și alte investiții sau proiecte menite să aducă un plus de calitate. În fiecare an, calitatea serviciilor oferite în Aquaparkul Nymphaea a crescut față de anul precedent.
La capitolul dotări, printre altele, în anul 2020, au fost achiziționate o cameră termoviziune Testo,o pompă recirculare, 50 de mese pentru zona de alimentație publică, 460 de scaune, 60 de umbrele telescopice din aluminiu, 250 de colaci pentru tobogane, 31 de parapeți pentru bazine.
Ștrandul Ioșia a fost închis în perioada 13 martie - 17 iunie 2020, numărul vizitatorilor și în acest caz fiind redus la jumătate, de la 185.761, în anul 2019, la 94.042, în anul 2020.
Grădina Zoologică a avut activitatea restricționată timp de două luni, pandemia resimțindu-se în numărul vizitatorilor, care a înregistrat o scădere considerabilă, de la 130.273, în anul 2019, la 91.069, în anul 2020. Pentru a face Grădina Zoologică cât mai atractivă, Administraţia Domeniului Public a acordat o atenţie deosebită diversificării efectivului de animale, amenajării de spaţii verzi şi plantării de bulbi şi arbuşti (300 de noi arbuști plantați în 2020). De asemenea, pe lângă programul „Părinte adoptiv", în ultimii ani, la Grădina Zoologică, a fost implementat și un alt proiect menit să atragă vizitatori: „Crăciunul animalelor", în cadrul căruia Moș Crăciun împarte cadouri animalelor din Grădină și îi plimbă cu poneiul pe copiii aflați în vizită.
La Adăpostul Grivei, în 2020, au ajuns 383 de câini (față de 429 în anul 2019), dintre care 282 au fost adoptați (328 în anul 2019) şi alți 21 revendicaţi (36 în anul 2019). În fiecare sâmbătă, la Adăpost, are loc un târg de adopții, acțiune în urma căreia numărul adopţiilor a crescut față de anii precedenți.
Activitate intensă la Cimitir
Dacă unitățile de agrement sau de alimentație au avut o activitate redusă din cauza pandemiei, în schimb Cimitirul Municipal a funcționat la capacitate maximă. În anul 2020, au fost înregistrate 1.894 de decese, cu 213 mai multe față de 2019, când au fost înhumați 1.681 de decedați. De asemenea, a crescut și numărul de contracte noi, în 2020 fiind înregistrate 4.490, față de 3.739 în anul 2019.
În cursul anului 2020, Administraţia Domeniului Public a continuat programul de investiţii început la Cimitirul Municipal Rulikowski. Astfel, au fost achiziţionate un tractor agricol Arbos și un autovehicul transport persoane Caddy; a început Programul de Cartografiere și Inventarierea locurilor de înmormântare. De asemenea, a fost amenajat un spațiu pentru public, astfel încât cei care vin la Administrația Cimitirului să fie protejați de intemperii; a fost înființat un Ghișeu pentru programări înmormântări, un Ghișeu pentru evidență concesiuni și un Ghișeu de informații, de unde concesionarii pot afla la cine trebuie să se adreseze pentru soluționarea problemelor pe care le au.
2.Domeniul privat (piețele)
Pandemia de coronavirus a afectat și activitatea celor patru piețe agroalimentare din municipiul Oradea, al căror program de funcționare a fost redus, iar partea de bazar chiar închisă. Cea mai afectată a fost, însă, Piața 100, care a avut activitatea suspendată de două ori pe parcursul anului 2020, în perioada 15 martie - 23 mai, precum și în lunile noiembrie-decembrie. În cursul anului 2020, au fost continuate şi finalizate lucrările de modernizare şi amenajare demarcate în anii anteriori. Cele mai multe resurse financiare şi materiale au fost canalizate spre Piaţa 100 şi spre Piaţa Cetate, unde au demarat lucrările privind transformarea pieței într-un centru de afaceri.
3.Investiții
În anul 2020, societatea a derulat investiții însumate la 54 de milioane lei, din care 16 milioane lei proveniți din credite bancare, 35 de milioane lei de la bugetul local și 3 milioane lei din fonduri proprii.
Printre cele mai importante proiecte finalizate sau demarate în 2020 amintim: încheierea lucrărilor la cele două parcări (Independenței și Brașovului) și demararea șantierului la parcarea de pe str. G. Barițiu, acoperirea canalului ANIF de la Piața 100 pentru extinderea spațiului de parcare cu aproximativ 100 de locuri, întocmirea studiului de fezabilitate pentru modernizarea Ștrandului Ioșia, modernizare parcaje Piața 100, introducerea unui system supraveghere video etc. Astfel, în luna iunie, a fost inaugurată parcarea subterană din str. Independenței, cu 460 de locuri. Lucrările au fost realizate de Construcții Bihor, valoarea investiției fiind de 39,7 milioane lei (8,1 milioane euro), din care 7,3 milioane lei (1,5 milioane euro) a fost cota de finanțare a R.D.S.
În luna octombrie, a fost inaugurată parcarea subterană de pe str. Brașovului, cu 395 de locuri de parcare. Lucrările, în valoare de 18 milioane lei, au fost realizate de către Electrogrup S.A. Cluj-Napoca. În ambele cazuri, accesul a fost gratuity timp de trei luni.
O altă parcare, cea de la fosta bază Voința (str. George Barițiu - Academiei), se află în curs de execuție, având prevăzute 336 de locuri de parcare. Lucrările sunt realizate de Construcții Bihor, valoarea investiției fiind de 15,3 milioane lei. Termenul de execuție este sfârșitul lunii iulie 2021.
4.Proiecte pentru anul 2021
Pentru anul 2021, Administrația Domeniului Public își propane să finalizeze lucrările la parcarea de pe str. George Barițiu-Academiei. De asemenea, vor urma noi etape în proiectele privind modernizarea Ștrandului Ioșia și a Pieței Cetate. Pe lista de investiții pentru 2021 se mai regăsesc realizarea branșamentului apă-canal la Piața 100, achiziționarea unor sisteme de control acces la Cimitir (1buc.) și Piața 100 (2 buc.) sau achiziționarea unui sistem de tipărire carduri (Ștrandul Ioșia).
Alte proiecte pentru 2021 vizează Cimitirul Municipal Rulikowski Oradea, și anume:implementarea noului program de evidență a locurilor de veci; construirea unui columbar; reabilitarea Capelei Municipale; realizarea unei căi pentru acces auto de pe str. Ceyrat; amenajarea unei parcări și a unui garaj pentru autovehiculele din dotarea cimitirului etc.
Concluzii
Deși în anul 2020 pandemia a afectat foarte mult activitatea unităților din subordine, A.D.P. Oradea a înregistrat venituri totale în sumă de 60,3 milioane lei (față de 48,5 în anul 2019), cheltuieli de 54,7 milioane lei (față de 33,9 milioane lei în 2019) și un profit net de 5,6 milioane lei, cu 61% mai mic față de anul 2019, când a fost în sumă de 14,5 milioane lei. Investițiile se ridică la 54 de milioane lei, din care 3 milioane lei din surse proprii, 16 milioane lei din credite bancare și 35 de milioane lei de la bugetul local. Cele mai mari sume au fost investite în domeniul construcțiilor, pentru realizarea celor trei parcări.
Jumătate din profitul înregistrat în anul 2020, adică 2,8 milioane lei, se va vira către bugetul local al municipiului Oradea, reprezentând participarea municipiului la profitul realizat de societate în anul 2020.
În cursul anului 2020, Administrația Domeniului Public S.A. a achitat municipiului Oradea suma de 10,6 milioane lei, din care 7,3 milioane lei reprezintă participarea la profitul anului 2019, iar diferența,o redevență și impozite pe taxe locale.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 20:53:57 Ora standard a Europei de Est