Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie

Senatorul Adrian Hatos a fost validat în funcția de

Președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie

În cadrul ședinței în plen de luni, 1 februarie 2021, senatorul Adrian Hatos a fost validat în funcția de președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie, din cadrul Senatului României.

Digitalizarea, cercetarea și inovarea sunt domenii prioritare, atât pe agenda U.E., cât și pe agenda noului Guvern: ,,Pandemia de Covid-19 a demonstrat, mai mult ca niciodată, importanța tehnologiilor digitale, a cercetării și inovării pentru reziliența economiei și a societăților noastre. Însă realizarea dublei transformări digitale și ecologice pe care ne-o dorim, pe termen mediu și lung, la nivel european, necesită alinierea reformelor și a investițiilor la nivel național și la nivelul U.E., în domeniile digitalizării, cercetării și inovării. În acest sens, Programul de guvernare prevede reforme importante în ceea ce privește, pe de o parte, transformarea digitală a României în jurul a patru axe strategice - administrație publică digitală, economie digitală, educație digitală, o societate digitală; iar, pe de altă parte, în domeniul cercetării și inovării - realizarea de schimbări structurale în sistemul național de cercetare și inovare, îmbunătățirea condițiilor cadru pentru cercetarea publică, stimularea cooperării public - privat ca motor al inovării. Dezvoltarea infrastructurii de cercetare și inovare românești și realizarea unei mai bune conexiuni între cercetare și inovare și nevoile actuale ale societății românești și europene, vor genera, în consecință, efecte pozitive în educație, economie, dar și în domenii supuse, în acest moment, la numeroase provocări, precum sănătatea sau clima", a declarat Hatos.
Cât privește activitatea sa, în calitate de președinte al Comisiei pentru știință, inovare și tehnologie, senatorul Adrian Hatos a afirmat: ,,Sunt foarte onorat și recunoscător pentru încrederea care mi s-a acordat, prin această numire, de către grupul P.N.L. din Senatul României și, totodată, pentru susținerea pe care am primit-o, în acest sens, din partea filialei Bihor a P.N.L. Sunt pregătit să îmi asum responsabilitățile care decurg din această funcție, cu atât mai mult cu cât, în perioada următoare, în cadrul Comisiei ne așteaptă o activitate legislativă intensă, care va viza atât elaborarea de rapoarte și avize, în vederea pregătirii activităţii de legiferare, privind proiectele de lege și propunerile legislative care sunt de competența sa, și mă refer aici, în special, la acele proiecte de lege care urmăresc transpunerea obiectivelor specifice stabilite, prin documentele programatice naționale, în domeniile cercetării, inovării și digitalizării; cât și examinarea proiectelor de acte legislative şi a documentelor consultative ale Uniunii Europene, în aceste domenii".
Comisia pentru știință, inovare și tehnologie este una dintre cele 23 de comisii permanente ale Senatului României, în legislatura 2020 - 2024.
Biroul parlamentar al senatorului Adrian Hatos

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:47 Ora standard a Europei de Est