Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Evaluarea activităţilor desfăşurate în anul 2020

Centrul Regional de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Oradea a prezentat

Evaluarea activităţilor desfăşurate în anul 2020

Vineri, 29 ianuarie 2021, la sediul C.P.E.C.A. Bihor, a avut loc prezentarea activităţilor desfăşurate în anul 2020 de Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (C.R.P.E.C.A.) Oradea, eveniment la care au participat conducerea și membrii C.R.P.E.C.A. Oradea, având în vedere contextul pandemic actual.

Activitatea C.R.P.E.C.A. Oradea, structură teritorială a Agenţiei Naţionale Antidrog, instituţia cu rol de coordonator naţional în domeniul drogurilor, se desfăşoară în concordanţă cu prevederile Strategiei Naţionale Antidrog 2013-2020 şi ale Planului de acţiune în perioada 2017-2020 pentru implementarea Strategiei Naţionale Antidrog 2013 - 2020, respectând caracteristicile socio-demografice ale judeţelor Bihor şi Satu Mare.
Printre principalele atribuţii ale Centrului Regional se numără elaborarea documentelor strategice antidrog (strategiile judeţene şi planurile de implementare a acestora), implementarea unor măsuri concrete prin furnizarea serviciilor de prevenire şi asistenţă pentru consumatorii de droguri, colectare de date, conform indicatorilor şi criteriilor de apreciere a fenomenului consumului de droguri.
În contextul întâlnirii, au fost prezentate principalele realizări care au marcat activitatea Centrului Regional Oradea, în anul 2020.
Astfel,  pe parcursul anului 2020, Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Oradea a desfăşurat proiecte, campanii şi activităţi, în scopul întârzierii debutului consumului de droguri, a evitării acestuia în contextul general al promovării unui stil de viaţă sănătos.
Pe plan local şi regional, pe întreg parcursul anului 2020, Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Oradea a desfăşurat activităţi de prevenire a consumului de droguri în mediul şcolar, familial şi în comunitate precum şi activităţi specifice de asistenţă integrată a consumatorilor de droguri, adaptate cerinţelor actuale de învăţare  și contextului generat de măsurile de prevenire a răspândirii Covid 19, astfel:
*Au fost implementate activităţile prevăzute în Planurile de acţiune pentru perioada 2017-2020 ale  Strategiilor judeţene antidrog 2013 - 2020 şi elaborate Rapoartele de monitorizare a activităţilor desfăşurate în anul 2020, prevăzute în planurile menţionate anterior.
*Rezultatele pe componenta de prevenire a consumului de droguri sunt activităţile specifice desfăşurate, la nivel regional şi local, în campaniile şi proiectele antidrog, în scopul creşterii influenţei factorilor de protecţie pentru evitarea sau cel puţin întârzierea debutului consumului de alcool, tutun şi prevenirii consumului de droguri, inclusiv noile substanţe psihoactive.
Astfel, în anul 2020, la nivelul C.R.P.E.C.A. Oradea au fost implementate 11 proiecte și campanii locale de prevenire în şcoală, familie şi comunitate, ce au totalizat 188 de  activităţi desfăşurate la nivel local, în mediul urban şi rural: beneficiari direcţi: 2.774 de copii, elevi, cadre didactice, tineri, adulţi, părinţi, viitori conducători auto, diferite categorii socio-profesionale etc. De asemenea, au fost desfăşurate un număr de 414 activităţi, cu un număr de 5.556 de beneficiari  în cadrul proiectelor, campaniilor şi programelor naţionale de prevenire (Exemple: Proiectul - concurs „Mesajul meu antidrog", „Necenzurat", „Cum să creştem sănătoşi", „ABC- ul emoţiilor"; „Fii liber!", „Eu şi copilul meu", „Fred Goes Net", Programul - „Să ştii mai multe, să fii mai bun!", „19 Zile de Prevenire a Abuzurilor şi Violenţei asupra Copiilor şi Tinerilor" ) etc.
Pe componenta de asistenţă a consumatorilor de droguri, au fost furnizate următoarele:
*ca şi servicii de asistenţă directă, la nivel regional, au fost acordate informaţii pentru 94 de persoane, au fost realizate 21 de intervenţii individuale,  19 evaluări EUROPA şi 26 de şedinţe de management de caz.
*la nivel regional, Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (D.I.I.C.O.T.) a emis 51 de ordonanţe de evaluare,  pentru un număr total de 121 de persoane consumatoare de droguri.
*cazurile de urgenţe medicale ca urmare a consumului de droguri au fost în număr de 124.
Principalele obiective şi priorităţi ale Centrului Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Oradea pentru perioada următoare sunt reprezentate de continuarea proiectelor și campaniilor demarate în anul 2020, iniţierea de noi proiecte şi campanii de prevenire, adaptarea răspunsului instituţional la noile tendinţe ale fenomenului drogurilor, promovarea şi dezvoltarea serviciilor de prevenire şi asistenţă, cooptarea societăţii civile şi atragerea de finanţări nerambursabile.
Întreaga activitate a C.R.P.E.C.A. Oradea a fost apreciată de către partenerii instituţionali, pentru complexitatea şi diversitatea activităţilor desfăşurate, atât în ceea ce priveşte prevenirea consumului de droguri, asistenţa acordată consumatorilor de droguri, cât şi în ceea ce priveşte deschiderea spre cooperarea interinstituţională şi spre societatea civilă.
Comisar de poliţie
Delia Merce-Sabău
șef Centrul Regional de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Oradea

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:32:56 Ora standard a Europei de Est