Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Certificate și autorizații eliberate mai repede de Direcția Arhitect Șef a Consiliului Județean Bihor

De la 1 martie, timpii pentru eliberarea documentelor vor fi considerabil reduși

Certificate și autorizații eliberate mai repede de Direcția Arhitect Șef a Consiliului Județean Bihor

Direcția Arhitect Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor va eficientiza relația cu cetățenii astfel încât timpii pentru eliberarea documentelor să fie considerabil reduși începând cu data de 1 martie 2021.

Direcția asigură emiterea documentelor de urbanism pentru cetățenii din 40 de Unități Administrativ-Teritoriale (U.A.T.-uri) din județul Bihor. Locuitorii din celelalte 61 de U.A.T.-uri obțin aceste documente prin intermediul serviciilor oferite de U.A.T.-uri sau prin „Asociația comunelor".

Astfel, eliberarea certificatului de urbanism se va face în termen de cinci zile lucrătoare, în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la cinci zile, în schimbul unei taxe de urgență de maximum 300 de lei (în funcție de tipul construcției această taxă de urgență va fi diferențiată). Potrivit legii, în cazul certificatului de urbanism este nevoie și de avizul primarului fiecărui U.A.T. de unde este cetățeanul care a depus documentația. De cele mai multe ori, întârzierea în a transmite avizul primarului face în prezent ca timpul de rezolvare a cererilor să fie de peste o lună.

În luna februarie, Direcția Arhitect Șef va contacta toate cele 40 de U.A.T.-uri pentru a stabili o procedură simplificată de lucru, astfel încât avizul primarului să fie dat și documentul să fie transmis înapoi către Direcție în 48 de ore. Un prim pas a fost făcut deja la începutul acestui an. De la 1 ianuarie 2021, Direcția Arhitect Șef transmite on-line către primării avizul necesar obținerii certificatului de urbanism și îl primește înapoi folosind aceeași procedură. Totodată, cetățenii pot opta să primească acest document on-line.

În cazul autorizației de construire, eliberarea acesteia se poate face doar în format fizic, potrivit legii și nu este nevoie de avizul primarului.

„Dorim să fim și aici un exemplu de bună practică.  Cei care doresc să investească sau să construiască în județul Bihor trebuie să aibă termene predictibile. Vrem să avem o altă abordare și la Direcția Arhitectului Șef: pro-client, pro-cetățean, pro-investitor. Vom colabora cu primăriile pentru eliberarea certificatelor de urbanism, pentru că înainte de a le elibera avem nevoie de un aviz de la primăria respectivă. Vom pune reflectorul pe acea primărie care nu ne dă avizul cu celeritate. Noi ne angajăm că în trei zile vom elibera certificatul, dar am lăsat două zile și primăriei să ne dea un simplu aviz", a declarant Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județului Bihor.

Tot de la 1 martie 2021, pe lângă eliberarea mai rapidă a documentelor de urbanism, Direcția Arhitect Șef își va muta sediul pe strada Armatei Române, nr. 1, în cadrul Clădirii Muzeului Țării Crișurilor - accesul se va face pe partea cu Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai". Totodată, aici se vor înregistra documentele - astăzi cetățeanul este nevoit să vină la sediul Consiliului Județean Bihor pentru a primi număr de înregistrare pentru documentele solicitate, iar mai apoi poate să le depună la sediul Direcției Arhitect Șef. De asemenea, taxele vor fi plătite tot la noul sediu, numerar sau cu cardul bancar, spre deosebire de situația din prezent, când plata se face doar la sediul Consiliul Județean Bihor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:00 Ora standard a Europei de Est