Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Regulament de construire în zona montană a județului Bihor

Zonele turistice, după modelul stațiunilor europene

Regulament de construire în zona montană a județului Bihor

În cadrul conferinței de presă susținute joi, 28 ianuarie 2021, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, a prezentat un regulament de construire pentru zona montană a județului, care are scopul de a se crea un aspect unitar, care să respecte și să prezerve tradiția și specificul local.


În ultimii ani s-a construit haotic în zonele montane din Bihor, dezordonat, fără o direcție clară, fără planuri de urbanism și regulamente, cu densități de tip urban în zona montană și fără a respecta forme apropiate de casele tradiționale. Pentru a limita acest fenomen, Consiliul Județean Bihor propune un regulament de construire, astfel încât noile construcții să ducă la dezvoltarea turismului, fără distrugerea naturii și a frumuseților locale. Regulamentul va introduce restricții de ocupare a parcelelor și reguli care țin de aspectul construcției, de la acoperiș, fațade, până la materialele utilizate.
Conceptul general va prelua elemente din construcțiile tradiționale din România, precum și din arhitectura montană europeană, cu accent pe pante de acoperiș lungi, elemente din lemn masiv la fațade și interioare, zidării și placări din piatră la nivelurile de intrare. În principiu, se vor folosi materiale naturale, locale. Construcțiile nu trebuie să domine peisajul, iar culorile folosite trebuie să fie în tonuri naturale și derivate din cele ale peisajului local.
„Există un ghid de arhitectură pentru încadrarea în specificul local în zona Crișana-munte elaborat de Ordinul Arhitecților din România, deci sunt studii pe acest temei. Există, de asemenea, o astfel de practică în țări europene cu zone montane care s-au dezvoltat bine, cum ar fi nordul Italiei sau Austria, deci nu venim cu ceva foarte nou, dar trebuie să facem și noi aceste lucruri. De asemenea, ne vom consulta cu conducerea Parcului Natural Apuseni, vom avea întâlniri în următoarele două luni de zile, cât timp este această perioadă a regulamentului în dezbatere publică și la final, în cursul lunii aprilie,vom adopta acest regulament. Vom discuta și cu primăriile din zonă, astfel  încât  să cădem de acord asupra acestor măsuri. Sunt câteva zone care vor fi prioritare pentru noi, unde putem să acționăm. Este vorba de zona Padiș, zona Stâna de Vale - Barajul Leșu - Coada Lacului, zona Vârtop-Arieșeni, zona Roșia-Remetea, zona Defileului Crișului Repede, dar și una cu un specific aparte, cum este comuna Șinteu, unde împreună cu primăria vom veni cu un regulament care să conserve această zonă cu identitate slovacă",  a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Potrivit regulamentului propus de Direcția Arhitectului-Șef din cadrul Consiliului Județean Bihor, funcțiunile preponderente în aceste zone sunt și vor fi locuirea (locuințe individuale, case de vacanță), instituții (salvamont, centre de informare turistică) și servicii - de turism (pensiuni, hoteluri, cabane), comerț (spații comerciale, ateliere meșteșugărești), funcțiuni de agrement și recreere.
Regulamentul va fi pus în dezbatere publică timp de 45 de zile, începând de săptămâna viitoare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:39 Ora standard a Europei de Est