Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a

Proiectul Planului de școlarizare propus la nivel de județ cuprinde 180 de clase, față de 198, în anul școlar în curs

Au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a

Inspectoratul Școlar Județean Bihor respectând calendarul de propunere, analiză și aprobare a proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022 a aprobat forma finală a acestuia în vederea transmiterii lui către Ministerul Educației și Cercetării.

În fundamentarea planului de școlarizare pentru anul școlar următor s-a avut în vedere prevederile documentelor în baza cărora se fundamentează proiectul de plan pentru învățământul profesional și tehnic, necesarul de specializări solicitat pentru școlarizarea pe filieră teoretică, ce oferă acces pe piața muncii sau în învățământul superior, situația efectivelor claselor propuse în concordanță cu cele propuse de Legea Educației Naționale și de documentele subsecvente, precum și solicitările exprimate de operatorii economici în segmentul de învățământ profesional și tehnic. De asemenea s-a ținut cont de particularitățile demografice și geografice, de pontențialul de dezvoltare socio-economică, corelate cu posibilitățile de inserție socio profesională atât la nivel local cât și la nivel județean.
Dacă de la un nivel de clasă la altul nu s-au constatat fluctuații considerabile în ceea ce privește efectivele, nu același lucru se poate spune despre efectivele clasei a VIII-a din anul școlar curent. Față de generația anterioară, datorită faptului că acum opt ani a existat posibilitatea de înscriere atât în clasa pregătitoare, cât și în clasa I, actuala generație de elevi din clasa a VIII-a cuprinde un număr mai mic la nivel județean cu aproximativ 1.100 de elevi.
Această situație a determinat necesitatea unei calibrări a planului de școlarizare în concordanță cu țintele asumate de România prin documentele programatice, precum Programul Europa 2020(40% învățământ teoretic și vocațional și 60% învățământ profesional și tehnic).
Proiectul Planului de școlarizare propus la nivel de județ cuprinde un număr de 180 de clase comparativ cu planul de școlarizare realizat pentru anul școlar în curs care cuprinde 198 de clase a IX-a.
Respectând proporționalitatea, pe zone, filiere și limbă de predare și având în vedere criteriile menționate mai sus, au fost ajustate planurile de școlarizare propuse la clasa a IX-a în cazul următoarelor unități de învățământ: Zona Aleșd (Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" Aleșd și Liceul Teoretic ,,Constantin Șerban" Aleșd); Zona Marghita (Colegiul Național ,,Octavian Goga" Marghita și Liceul Tehnologic ,,Horea" Marghita); Zona Salonta (Colegiul Național ,,Teodor Neș" Salonta, Liceul Teoretic ,,Arany Janos" Salonta, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta); Zona Beiuș (Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș); Zona Ștei (Colegiul Național ,,Avram Iancu" Ștei și Liceul Tehnologic ,,Unirea" Ștei), respectiv Oradea (Liceul Tehnologic Sanitar ,,Vasile Voiculescu" Oradea, Liceul Teoretic ,,Aurel Lazăr" Oradea, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Liceul de Arte Oradea, Liceul cu Program Sportiv ,,Bihorul" Oradea, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, Colegiul Economic ,,Partenie Cosma" Oradea,  Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" Oradea, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Teoretic ,,Ady Endre" Oradea).    Inspectoratul Școlar Județean Bihor este preocupat de dezvoltarea unui învățământ de calitate, dar și de asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii, indiferent de limba de predare și mediul de proveniență.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:33:39 Ora standard a Europei de Est