Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Premiul I și premiul II pentru elevii români și maghiari din Salonta

Concursul transfrontalier „Natură fără frontiere

Premiul I și premiul II pentru elevii români și maghiari din Salonta

Asociația pentru Protecția Păsărilor și a Naturii „Grupul Milvus", organizație neguvernamentală dedicată protecţiei păsărilor şi a naturii, care activează în domeniul conservării, educației, cercetării şi consultanței cu scopul de a schimba România într-un loc mai bun pentru păsări, natură şi oameni, a premiat recent elevii și dascălii lor din Bihor care au participat, pe echipe, la cel mai provocator concurs despre misterioasa dropie de câmpie din zona transfrontalieră Salonta - Békésși valorile naturale care o înconjoară.

La termenul limită din 15.11.2019 s-au înscris în Concursul „Natură fără frontiere" 552 de copii din Bihor, adică 184 de echipe aflate sub îndrumarea a 65 de învățători și profesori. Asociația „Grupul Milvus", amfitrionii competiției, au avut aplicanți din mai multe localități bihorene: Salonta, Oradea, Livada de Bihor, Cefa și Sântandrei. Concursul desfășurat timp de un an s-a adresat în special elevilor care trăiesc în zone ce fac parte din arii protejate „Natura 2000" sau din vecinătatea acestora. Scopul acestei inedite competiții-maraton a fost acela de a-i familiariza pe copii cu valorile naturale locale și de a le insufla importanța prețuirii și protejării lor.
Proiectul „Conservarea, protejarea și promovarea valorilor naturale din zona transfrontalieră Salonta - Békéscsaba, ROHU-14 - The Nature Corner - INTERREG România-Ungaria" reprezintă temelia acestui concurs școlar și are ca scop creșterea stării de conservare a patrimoniului natural local și promovarea valorilor naturale într-un mod integrat. Cooperarea dintre municipalitățile Salonta (România), respectiv Békés (Ungaria) și organizațiile neguvernamentale „Milvus Transilvania Vest" (România) și Körösök Völgye Natúrpark (Ungaria) reprezintă motorul acestui proiect transfrontalier ale cărui principale activități vizează conservarea naturii, turismul, educația și conștientizarea tinerei generații.
După un an și trei etape de concurs, Marea finală a acestei competiții a strâns laolaltă 125 de elevi bihoreni care s-au implicat trup și suflet într-o competiție educativă inedită, unde au descoperit misterele supraviețuirii dropiei de câmpie în habitatul naturii înconjurătoare. Concursul „Natură fără frontiere" s-a adresat elevilor din clasele primare și gimnaziale din județul Bihor.
Organizatorii s-au adaptat restricțiilor impuse de pandemia declanșată de virusul SARS-CoV-2 (Covid-19) și au extins termenele limită ale etapelor competiționale. Grupați în echipe formate din câte trei elevi, aceștia au avut ocazia să-și dezvolte gândirea logică, imaginația, creativitatea, spiritul de echipă, au rezolvat exerciții practice, au scris compuneri, anunțuri matrimoniale pentru căutarea unui dropioi, au realizat ilustrații, acțiuni ecologice complexe și au jucat diverse roluri într-o piesă de teatru filmată (un dropioi în timpul unui ritual de curtare sau al unui judecător, avocat sau inculpat în cadrul unui tribunal ecologic).
Astfel, în etapa I a concursului au fost 552 de elevi înscriși la secția română și maghiară (184 de echipe), sub îndrumarea a 65 de învățători și profesori. Au terminat prima rundă 176 de echipe, respectiv 528 de școlari din Salonta, Oradea, Livada de Bihor, Cefa și Sântandrei. În etapa a II-a au rămas în competiție 258 de elevi (86 de echipe de la secțiile română și maghiară) care au rezolvat sarcinile acestei runde și s-au calificat pentru etapa a III-a - Marea finală, astfel: 125 de elevi (24 de echipe la secția română și 20 la secția maghiară). Cu toții au finalizat această etapă, pentru care punctajul a fost acordat de un juriu format din cinci specialiști: un pedagog, un specialist în comunicare, un reprezentant din partea Primăriei Salonta, un biolog și un profesor universitar.
Potrivit clasamentului final publicat pe pagina dropia.eu (https://www.dropia.eu/articles/natura-fara-frontiere-rezultatele-concursului), locul I (premiul I) la secțiunea română, clasele V-VIII a fost ocupat de echipa „Țipar" a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, antrenată de profesoara de biologie Monica Zaha și formată din elevii Petrache Andrei Ovidiu (lider), Lațco Andrei și Țifra Luca. De remarcat este faptul că în etapa finală a concurat și a câștigat premiul I doar elevul Petrache Andrei Ovidiu (86,86 puncte totale), susținut de prof. Monica Zaha. Tot la secțiunea română, clasele V-VIII, printre finaliști s-a numărat și echipa „Iris" (59,52 puncte) a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, antrenată de profesoara de biologie Monica Zaha.
La „Secțiunea maghiară clasele III-IV", locul II și premiul II al concursului au fost adjudecate de „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Tudásszakértők" (cu 84,23 puncte), iar locul IV a fost adjudecat de „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Fürge ürgék" (cu un total de 78,39 puncte).
„Secțiunea maghiară de gimnaziu V-VIII" a adus orașului Salonta nu mai puțin de cinci finaliști, astfel: locul 6 -„Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Rókák" (69,26 puncte); locul 7 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Szimbiotársak" (68,73 puncte); locul 8 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Ökocsapat" (68,66 puncte); locul 13 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Csőrösök" (60,64 puncte) și locul 15 - „Arany János" Elméleti Líceum, Nagyszalonta, echipa „Mentsük meg a túzokot" (54,57 puncte).
Toți finaliștii primesc cadouri în obiecte, reprezentând promovarea activităților „Grupului MILVUS - Natura 2000", iar câștigătorii premiilor I, II și III primesc diplome de merit și cadouri în echipament specific activităților ecologice. Toate localitățile implicate, școlile participante, profesorii-antrenori și elevii finaliști primesc diplome speciale în cadrul Proiectului „Conservarea, protejarea și promovarea valorilor naturale din zona transfrontalieră Salonta - Békéscsaba, ROHU-14 - The Nature Corner - INTERREG România-Ungaria".
Sorin Petrache
În foto: elevul Petrache Andrei Ovidiu (premiul I) și prof. Monica Zaha

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:57 Ora standard a Europei de Est