Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au început înscrierile pentru o serie nouă de cursanți la prima academie de ospitalitate din România, licențiată de École hôtelière de Lausanne

Academia de Management în Ospitalitate ohma by winsedswiss din Oradea

Au început înscrierile pentru o serie nouă de cursanți la prima academie de ospitalitate din România, licențiată de École hôtelière de Lausanne

Academia de Management în Ospitalitate ohma by winsedswiss din Oradea, școală care funcționează sub licența prestigioasei instituții elvețiene École hôtelière de Lausanne (EHL), anunță înscrierile pentru o nouă serie de cursuri la programele vocaționale destinate persoanelor interesate să urmeze o carieră internațională în domeniul ospitalității.

După succesul înregistrat în urma deschiderii școlii în toamna anului 2020, în pofida contextului pandemic nefavorabil, prima serie de studenți a parcurs și promovat cursurile modulului Foundation (nivel începători), la sfârșitul anului trecut.
Astfel, într-o perioadă de doar trei luni de pregătire intensivă, cursanții și-au dezvoltat abilitățile de bază necesare oricărui specialist în administrare hotelieră sau artă culinară, fiind pregătiți să se dezvolte și să avanseze în cariera lor în ospitalitate.
Aceștia vor continua cursurile în cadrul Academiei cu modulul Intermediate (nivel intermediar), pentru ca, începând din martie 2021, să efectueze stagii de practică de șase luni în hotelurile și țările alese de ei.
În acest sens, grupul educațional winsedswiss a încheiat parteneriate cu operatori economici din industria ospitalității, la nivel național și internațional. Cu sprijinul autorităților locale orădene, studenții programului Hotel Administration au exersat noțiunile însușite în Hotelul Cetate din Oradea, aici fiind susținute și unele dintre examenele practice.
Conceptul ohma este bazat pe faptul că nu poți fi un bun manager în industria ospitalității, dacă nu ai practicat tu însuți ceea ce le vei cere angajaților și colaboratorilor tăi să realizeze.
„Odată ce va depăși provocările actuale, sectorul ospitalității va avea și mai multă nevoie de personal calificat, dar mai ales de oameni motivați, care să practice o meserie cu pasiune și pe care să o transforme, astfel, într-o carieră la cel mai înalt nivel. Pe acești tineri îi așteptăm la ohma, unde asigurăm spațiul de învățare propice formării lor ca viitori lideri în domeniu. Ne bazăm atât pe licența École hôtelière de Lausanne, cât și pe experiența trainerilor, profesioniști din industrie, certificați de faimoasa școală hotelieră din Elveția", declară Christine Schillings, Chief Executive Officer winsedswiss Romania.
Până în prezent, cursurile din Academie s-au desfășurat în sălile de curs în proporție de 90%, în regim de zi, cu respectarea tuturor măsurilor sanitare, atât cele legale, cât și unele suplimentare, cum ar fi: mobilier mobil, organizarea cursurilor pentru maximum zece persoane simultan, testare rapidă periodică a profesorilor și studenților.
În funcție de programul vocațional ales, studenții Academiei ohma pot obține calificări de bază sau specializare în domeniul hotelurilor și restaurantelor, pe modelul de referință elvețian și în baza filosofiei de la Lausanne, într-unul dintre cele patru parcursuri profesionale: culinar (Culinary Professional Diploma); servicii (Food and Beverage Professional Diploma); cazare și recepție (Rooms Professional Diploma); administrare hotelieră (Hotel Administration Professional Diploma).
Cei interesați de o carieră internațională în ospitalitate pot obține informații de pe www.ohma.swiss .
***
Grupul educațional elvețian winsedswiss (World Institute of Service Education), cu filiale în România, Elveția și Serbia, are ca obiectiv principal crearea și derularea unor programe educaționale pentru fiecare etapă a vieții unui om, de la grădiniță la universitate și pe tot parcursul carierei profesionale. Aceste programe acoperă domeniul serviciilor, de la ospitalitate, retail, la managementul sănătății, al sportului și al luxului. În acest scop, winsedswiss dezvoltă parteneriate cu unele dintre cele mai renumite instituții de învățământ din domeniu.
***
EHL Group deține un portofoliu de unități comerciale specializate care oferă educație și inovare în domeniul managementului ospitalității la nivel mondial. Cu sediul în Lausanne, Elveția, grupul include Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) și EHL Advisory Services.
Ecole hôtelière de Lausanne (EHL) este un ambasador al ospitalității tradiționale elvețiene și un pionier în educația ospitalieră încă din 1893, cu peste 25.000 de absolvenți în întreaga lume, având mai mult de 120 de naționalități. EHL este prima școală de management al ospitalității care oferă programe preuniversitare și universitare în campusurile sale din Lausanne, Singapore și Chur-Passugg, precum și soluții de învățare online. Universitatea de științe aplicate este clasată pe primul loc de QS World University Rankings by Subject și CEOWorld Magazine, iar restaurantul său gastronomic este singura instituție educațională din lume care deține o stea Michelin.
Adina Triandafil

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:27:19 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...