Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a) și Ghidul profesorului în predarea „Acțiunii comunitare”

Universitatea din Oradea și C.T. „D. Leonida” au lansat, ieri,

„Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a) și Ghidul profesorului în predarea „Acțiunii comunitare”

Dascăli și liceeni voluntari s-au adunat, ieri după-amiază (miercuri, 18 martie 2009), în sala de ședințe a Inspectoratului Școlar spre a fi martori la lansarea „la apă” a două noi „ambarcațiuni”, după „barca” dascălilor bihoreni, care a ieșit în larg în 6 martie..

 Prof. univ. dr. Vasile Marcu și conf. univ. dr. Mariana Marinescu sunt coordonatorii unui nou volum cuprinzând comunicări științifice ale unor dascăli bihoreni, studenți, masteranzi și doctoranzi prezentate la sesiunea științifică „Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a, din 2008), organizată de Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic (D.P.P.P.D.), din cadrul Universității din Oradea.
 În vremuri de criză financiară mondială, dar și de criză de imagine și de reformă a învățământului românesc, două cadre didactice universitare se ”încăpățânează” să editeze un nou volum colectiv, bucurând astfel zeci de autori de comunicări, scormonitori prin colbul alb sau negru al vremii pentru a scoate la lumină noi adevăruri științifice în domeniul în care trudesc, unii în învățământul preșcolar, ceilalți în învățământul preuniversitar și universitar.
 „Toate reformele începute și neterminate în învățământul românesc au același țel: să sporească caracterul formativ al procesului instructiv-educativ, a ținut să sublinieze, prof. univ. dr. Vasile Marcu (fapt confirmat și de generalul I.S.J., prof. Ioan Șereș, aflat alături). Eu sunt optimist. Dascălii noștri vor găsi în ei înșiși forțele necesare pentru a dezvolta un sistem de învățământ de calitate...” Directorul D.P.P.P.D. este optimist, dar și încântat de noul volum pe care l-a prezentat, structurat pe patru secțiuni: I – Abordări interdisciplinare ale educației (cu Didactica pentru adulți, Abordarea calității și dezvoltării în învățământ, Educația timpurie, Rolul eredității în formarea personalității, Particularități în comunicarea interpersonală...), II –Noile educații în societatea cunoașterii (Locul și rolul educației pentru sănătate în societatea contemporană, Factorii psihosociali ai sevrajului nicotinic, Automedicația cu antibiotice, Educație ecologică - arii protejate...), III – Cercetarea psihopedagogică (Esența și importanța cercetării psihopedagogice, Caracteristicile metodei interviului, Metoda testelor și metode sociometrice, Metode de analiză a datelor cercetării psihopedagogice... , proiecte de activitate), IV – Din preocupările studenților, masteranzilor și doctoranzilor (Analiza conceptului de motivație educațională, Deontologia, didactica și didactogenia în școală, Centrul de documentare și informare..., Null curriculum sau malignitatea ignoranței).
„Lucrarea de față este un ghid de formare și informare pentru profesori și studenții care doresc să urmeze cariera didactică, volumul constituie nu numai o necesitate, ci și un privilegiu pentru cei interesați de evoluția spectaculoasă a Științelor educației din ultima decadă, precum și de preocupările celor care își desfășoară activitatea pe tărâmul instrucției și educației...
 Într-o lume bulversată și nesigură, cu toată deschiderea europeană, mirajul și binefacerile lumii libere, eu încurajez tinerii să rămână în învățământ și în țară”, a spus conf. univ. dr. Mariana Marinescu, în cuvântul său.
 Coordonatorii volumului au înmânat apoi, în premieră, opt diplome de merit unor dascăli bihoreni „care s-au remarcat prin consecvență în abordarea cercetării științifice”: Florentina Blândul, ed. Ana Pantea și colectivul Grădiniței nr. 46 din Oradea, prof. Iosif Curta (directorul adjunct al Liceului Teologic Baptist „Emanuel”), prof. Gheorghe Butiri (Lic. Teoretic din Bratca), George Togor (din partea fundației Ecotop), Carmen Dinescu (de la Direcția de Sănătate Publică), Nicoleta Negrean, de la Grădinița nr. 35 și prof. Eugenia Lezeu, de la Lic. Ped. „Nicolae Bolcaș” din Beiuș.
 Directorul C.C.D. Bihor, Virginia Tiurbe, moderatorul întâlnirii, ne-a introdus apoi în cel de-al doilea subiect al manifestării, cea de-a doua prezentare de carte și protagoniștii săi.    
 Ghidul profesorului în predarea disciplinei opționale „Acțiunea comunitară”  
 Despre lucrarea coordonată de prof. Liana Coroianu, profesor al Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, a vorbit prof. Georgeta Sadoveanu – directorul colegiului, care a ținut să arate cum s-a născut ideea cărții, devenit un ghid pentru profesorul care predă disciplina opțională „Acțiunea comunitară” - disciplina opțională a voluntariatului.
 „Venim astfel în sprijinul celor care doresc să dăruiască fără să aștepte recompensă. Prin abordarea practică pe care o propune, această disciplină opțională concretizează ceea ce spunea John Dewey: „Educația nu este pregătire pentru viață; educația este viața însăși”. Elaborarea și editarea ghidului s-au făcut cu forțe proprii. Ne-am bucura dacă această inițiativă ar fi replicată în cât mai multe școli din România”, a mai spus prof. Geogeta Sadoveanu.
 Prof. Liana Coroianu, coordonatorul lucrării și coordonatorul S.N.A.C. la nivelul colegiului, a prezentat ghidul din punct de vedere tehnic, subliniind faptul că lucrarea este practica însăși pe care voluntarii de la „Leonida” au desfășurat-o în timp în cadrul comunității locale.
 Inspector școlar de specialitate Gyori Doina, cea mai în măsură să vorbească despre activitățile de voluntariat desfășurate în unitățile de învățământ din județul Bihor, a remarcat amploarea pe care a cunoscut-o S.N.A.C. (Strategia națională de Acțiune Comunitară) de la implemenarea sa în România, în 2004, iar inițiatorul acestei strategii (S.N.A.C.) în România era de față. E vorba de John Muir Potter (din Anglia), alături de Iolanda Cătinean, inspector de specialitate în cadrul M.E.C.I., și Diana Tască, director proiecte la Hight Level Group. Pentru început, noua disciplină opțională – „Acțiunea comunitară” - a fost îmbrățișată de dascăli de la două școli orădene, C.T. „D. Leonida” și Gr. Șc. Sanitar „Vasile Voiculescu”. Iolanda Cătinean - reprezentantul M.E.C.I. – s-a arătat încântată de ceea ce a aflat. „Plec cu mare bucurie pentru felul în care a fost implementată la dumneavoastră strategia – programul meu de suflet -, pe care o consider drept cea mai frumoasă meserie: Să dăruiești fără să aștepți recompensă!” La fel de încântat a fost și inițiatorul S.N.A.C. în România, John Muir Potter, care consideră acest ghid drept un instrument potrivit pentru promovarea strategiei...
 Dacă în deschiderea manifestării, am avut parte de un moment cu artiști, și în încheiere, ne-am bucurat de unul și mai și, copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială, „consiliați” și sprijiniți de voluntari ai Liceului de Artă, au prezentat un frumos moment artistic, un show de primăvară, cu actorii teatrului lor de păpuși, în regia prof. Maria Ivănescu și inst. Samica Boghiu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Educația omului de azi pentru lumea de mâine” (ediția a VI-a) și Ghidul profesorului în predarea „Acțiunii comunitare”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:33 Ora standard a Europei de Est