Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Regulament pentru buna gestionare a resurselor financiare și umane în instituțiile subordonate Consiliului Județean Bihor

Marți, o ședință operativă cu managerii instituțiilor subordonate și operatorii economici

Regulament pentru buna gestionare a resurselor financiare și umane în instituțiile subordonate Consiliului Județean Bihor

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, a convocat marți, 5 ianuarie 2021, o ședință operativă cu managerii instituțiilor subordonate și operatorii economici la care Consiliul are calitatea de acționar/asociat unic sau majoritar sau deține o participație majoritară, direct sau indirect.

 Scopul ședinței a fost acela de a le prezenta regulamentul pentru buna gestionare și verificare a resurselor financiare și umane din aceste instituții.
Regulamentul se aplică tuturor instituțiilor subordonate și operatorilor economici care au obligația, începând din 1.01.2021, să raporteze Direcției Economice totalitatea cheltuielilor efectuate, a achizițiilor de bunuri și servicii, precum și modificările intervenite în structurile de personal.
„Urmărim trei componente clare: creșterea transparenței utilizării fondurilor publice, întărirea disciplinei financiare și gestionarea eficientă a resurselor financiare. Vă dau un exemplu: în ultimele două luni, de la anumite instituții subordonate au intrat solicitări de fonduri către Direcția Economică pentru activitatea instituției, fără să aibă ca anexă nici măcar un referat de necesitate. Instituțiile vor fi obligate să depună lunar, trimestrial, semestrial sau anual, în funcție de raportările pe care trebuie să le facă, serviciului financiar contabil, compartimentului resurse umane sau compartimentului achiziții publice, aceste documente care să aibă referate de necesitate clare. De fapt, toate acestea duc la un singur lucru: la întocmirea unui buget fezabil, puternic care să ducă spre investiții, care să scoată la iveală resursele necesare pentru aceste investiții și, ca atare, începând din ianuarie aceste instituții vor fi total subordonate Direcției Economice din C.J. Bihor. Orice cheltuieli, orice modificări de organigramă, orice modificare a fondului de salarii la aceste instituții, orice achiziții suplimentare care nu sunt prevăzute în bugetul inițial, nu mai pot fi făcute fără să aibă și o componentă de verificare din partea Consiliului Județean", a declarat Călin Gal, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.
Totodată, vicepreședintele Călin Gal le-a solicitat reprezentanților instituțiilor subordonate și operatorilor economici să transmită până pe data de 15 ianuarie propunerile de buget pentru anul 2021, astfel încât să poată fi întocmit bugetul Consiliului Județean.(B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:05 Ora standard a Europei de Est