Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Programul de lucru cu publicul al Direcției Economice

La începutului anului 2021

Programul de lucru cu publicul al Direcției Economice

După sărbători, Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Oradea va asigura activitatea de lucru cu publicul începând cu data de 4 ianuarie 2021, potrivit următorului program: Luni - Joi : 8.00 - 18.00 Vineri : 8.00 - 15.30.

În perioada 4.01.2021 - 14.01.2021 se va derula acțiunea de închidere/deschidere an fiscal 2020/2021, motiv pentru care, în această perioadă:
- activitatea de încasare va cuprinde doar taxele fără debit (exemplu: taxe timbru, avize şi autorizaţiilor de orice fel şi amenzi de circulaţie și/sau parcare).
- contribuabilii persoane fizice și juridice care doresc să achite obligații fiscale restante, datorate anterior anului curent, vor putea să efectueze plata numai prin virament bancar sau mandat poștal (link listă conturi bancare).
- declaraţiile fiscale privind clădirile şi terenurile tranzacționate vor fi preluate în Centrul de relații cu publicul, ghișeele 3 - 4, 8 - 12 - persoane fizice, ghișeele 3 - 4, 13 - 14 - persoane juridice, urmând a fi prelucrate după data de 15.01.2021.
- vizarea fişelor de înmatriculare auto se va realiza sub rezerva depunerii declaraţiilor pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport, însoţite de documentele primare aferente.
- pentru vânzările de bunuri impozabile efectuate în perioada 1.01.2021-15.01.2021, impozitul aferent anului 2021 va fi calculat de inspectorii cu atribuții de impunere, iar eliberarea certificatului fiscal se va efectua după prezentarea documentului de plată (O.P. sau mandat poştal) care să ateste plata impozitului.
Precizare privind tranzacțiile derulate în cursul lunii decembrie 2020
Pentru a preîntâmpina aglomerația la ghișeele Primăriei, vă informăm că documentele aferente tranzacțiilor de vânzare-cumpărare încheiate în luna decembrie 2020 se pot prezenta, în vederea înregistrării, în cursul lunii ianuarie 2021 și se vor opera cu data tranzacției (data vânzării/cumpărării), iar vânzătorul nu va mai datora impozit pentru bunul înstrăinat în anul următor. Pentru aceste tranzacții, prezentate până la 31.01.2021, nu se vor aplica sancțiuni privind depunerea cu întârziere a declarațiilor.
Începând cu data de 15.01.2021 va fi reluată încasarea tuturor impozitelor şi taxelor datorate bugetului local, inclusiv impozitele pe clădiri, terenuri și autovehicule aferente anului 2021.
Plățile vor putea fi efectuate:
la casieria din Centrul de relații cu publicul, ghișeele 5-7 și 21-27
on-line:
prin secțiunea de Plăţi Online de pe site-ul Primăriei Oradea (www.oradea.ro)
prin intermediul www.ghiseul.ro
prin intermediul aplicației MobilePay (link Google Play)
prin unităţile Direcţiei de Poştă, conform programului (orarului) fiecărei unităţi
prin unităţile C.E.C, conform programului (orarului) fiecărei unităţi.
Vă mulțumim pentru înțelegere și vă urăm să aveți sărbători fericite alături de cei dragi!

Trimite email
vineri, 31 ianuarie 2025, 19:53:31 Ora standard a Europei de Est