Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„COLORS”- proiect Erasmus +

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" din Oradea

„COLORS”- proiect Erasmus +

Pornind de la proiectul eTwinning ,,COLORS (Creating Our Learning Options to Reveal Skills)", înregistrat în decembrie 2019, un grup de profesori din cinci țări (Grecia - ,,4 Dimotiko Pefkon", România - Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Spania -,,Ceip El Peñascal", Serbia - PU „Nasa Radost" și Turcia - ,,Sehit Polis Volkan SabazIlkokulu") au aplicat pentru proiectul Erasmus+ ,,COLORS" , având ca și aplicant coordonator unitatea școlară,,Johannesskolan"din Suedia.

Proiectul Erasmus+ ,,COLORS"- 2020-1-SE01-KA229-077901_5 a fost aprobat ca și proiect de parteneriat cu schimb interșcolar, fiind implementat în perioada 1.09.2020 - 31.08.2022, la învățământul primar din unitățile școlare.
Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" - director, prof. Simona Nicoleta Martin, prof. Maria Duma, coordonator proiect - este unul dintre beneficiarii acestui proiect, obținând o finanțare de 18.045 de euro.
Pornind de la ,,Teoria inteligențelor multiple" a lui Gardner, proiectul dorește să dezvăluie tipurile de inteligență pe care elevii le posedă și care pot fi valorificate prin activitățile planificate.
Elevii au oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile de comunicare în limba engleză, prin interacțiunea cu elevi din alte țări, pot să utilizeze noi tehnologii pentru comunicare și transmiterea informațiilor și sunt încurajați să participe la activități inovative, dezvoltându-și spiritul antreprenorial, prin munca în echipă. Ei vor dobândi mentalități ca dezvoltatori ai tehnologiei, în loc de consumatori de tehnologie.
În implementarea proiectului, cadrele didactice împărtășesc idei și experiențe, își dezvoltă competențele profesionale pentru îmbunătățirea calității actului educațional.
Activitățile anului 2020
În luna septembrie, proiectul a debutat cu aplicarea ,,Scalei de evaluare a Teoriei inteligențelor multiple", scală aplicată unui număr de 115 elevi, cu vârsta cuprinsă între 8 și 10 ani. Rezultatele au confirmat nevoia de aplicare la clasă a noilor metode și tehnologii  pentru a oferi fiecărui elev posibilitatea să se dezvolte.
În luna octombrie, Serbia a fost responsabilă cu organizarea unui concurs prin care să se aleagă logo-ul proiectului, iar logo-ul propus de România a avut cele mai multe procente.
Ziua de 11 Noiembrie - Ziua Internațională Origami - a fost sărbătorită deja în condițiile muncii online. Clasele I B (prof. Maria Duma), a II-a C (prof. Cătălin Lazăr), a III-a A (prof. Anamaria Horga), a IV-a A (prof. Angela Clonda) și a IV-a B (prof. Aurelia Susan) au realizat lucrări minunate, prezentate apoi în Chatter Kids și alte programe interesante. https://www.youtube.com/watch?v=Kc9hzWu2zGY
Pentru 5 Decembrie, Ziua Protejării Biodiversității, elevii au realizat vizite în natură, la muzee sau vizite online la rezervații naturale, documentându-se despre varietatea speciilor și modalități de protejare a lor. Apoi s-au organizat în grupuri de lucru online, pregătind prezentări PPT, Powtoon, MP4 și PDF. România va alcătui o carte electronică, cu toate materialele proiectului, pe această temă. https://www.youtube.com/watch?v=TXT4mo8huis
Pentru Crăciun și Anul Nou, materialele au îmbrăcat diferite forme: felicitări, videoclipuri cu urări, dansuri populare, materiale Chatter Kids și  Word Art. https://www.youtube.com/watch?v=xznafKGferM
Materialele proiectului pot fi consultate pe:
https://live.etwinning.net/projects/project/209663
https://twinspace.etwinning.net/103967/home
http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
Chiar dacă contextul începerii acestui proiect este atipic, munca noastră este plină de elan și cu realizări pe care vă invităm să le descoperiți.
Prof. Maria Duma
Găsiți mai multe poze (63 de poze) în Galeria foto: „COLORS”- proiect Erasmus +

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:51 Ora standard a Europei de Est