Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Fără violență, în școala mea!”

Vrem o viață fără violență!

„Fără violență, în școala mea!”

Un colectiv numeros de cadre didactice și elevi de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” și Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea, a lansat, marți, 17 martie 2009, în Orășelul copiilor, proiectul educațional „Fără violență, în școala mea!”

 Sala de conferințe a pavilionului a devenit neîncăpătoare pentru mulțimea adunată, ca la un spectacol al primăverii: reprezentanți ai celor 13 clase implicate în proiect (clasele I-IV, a V-a, a VI-a și a X-a A și a IX-a B, de la L.P.S. „Bihorul”, a II-a C, a III-a E și F, a IV-a și a VII-a C și a V-a D, de la Școala cu clasele I-VIII nr. 11 din Oradea), învățătorii claselor ciclului primar, profesori-diriginți, psihologii celor două școli, profesori de religie, polițiști din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate, care răspund de cele două școli, alți polițiști invitați, inclusiv comisarul-șef al Inspectoratului județean de Poliție, Liviu Popa, directorii celor două școli (prof. drd Dan Constantin Matei și prof. Nicolae Marc), precum și părinți ai elevilor parteneri.
 Proiectul educațional, gândit ca o manifestare de amploare care își propune să sensibilizeze elevii și părinții celor două școli, să contribuie la reducerea și chiar eliminarea manifestărilor de violență din mediul școlar, se va desfășura pe perioada unui an, fiind coordonat de consilierii educativi, prof. Korodi Ibolya, respectiv prof. Zoe Ciogu, și inst. Georgeta Susa și Carmen Nica.
 Acțiunea de marți, va fi urmată în lunile următoare de alte și alte acțiuni comune, dar și de activități desfășurate în paralel și concomitent, fiecare în școala și clasa sa: „Îmi poți spune ce e violența?” (în luna aprilie), „Prevenim violența în clasa noastră” (în mai 2009), „Împreună, reușim!” (iunie), „Cum îi învățăm pe copii comportamente pozitive?” (oct. 2009), „Trebuie să fie violența centrul existenței noastre?” (în luna noiembrie), „Nu faceți așa!” (în decembrie), „Costurile violenței” (în ianuarie 2010).
 Þine minte... învățăturile!
 „Dacă altul se poartă josnic, tu fii demn!/ Dacă altul te tratează urât, tu fii bun!/ Dacă altul îți face rău, tu ai răbdare!” (G. Washinton)
 Dintru început, inst. Georgeta Susa a ținut să argumenteze și să motiveze acțiunea echipei de proiect printr-o demonstrație practică de mototolire a două coli de hârtie de către doi copii, după care a concluzionat: „Inima oamenilor afectați de acte de violență este asemănătoare cu această coală de hârtie mototolită. Impresia pe care o lăsăm în acea inimă pe care am rănit-o va fi greu de șters, precum „ridurile” de pe această hârtie. Chiar dacă vom încerca să corectăm greșeala, „semnele” vor rămâne”.
 Prezentarea (în power point) a scopului, obiectivelor proiectului, partenerilor și beneficiarilor, precum și a calendarului acțiunilor, a fost urmată de intervenții din partea unor membri ai echipei de proiect (echipă alcătuită din: inst. Dorina Nicolau și Dorina Dulău, prof. Rodica Ardelean, Bocoi Roland, Alin Crețu și Alin Sonea - de la L.P.S. „Bihorul”, inst. Tereza Ilisei, Eva Olău și Monica Vașadi, prof. Ramona Lucaciu, Tarr Tunde, Tudor Matei și Radu Hora - de la Șc. nr. 11). Trebuie să mai remarcăm numărul mare de polițiști prezenți la lansarea proiectului (comisar-șef Petru Martin, agent-șef adjunct Florin Cuciula și agent-șef principal Florian Bogolea, din cadrul compartimentului Poliției de Proximitate, comisar Alin Haniș, șef birou Ordine Publică Urban, precum și comisarul-șef al Inspectoratului județean de Poliție, Liviu Popa).
 Șeful I.P.J. Bihor a felicitat echipa de proiect „pentru inițiativa luată și preocuparea pentru bine”, fiind bucuros de „fiecare picătură ce se adaugă la oceanul mare numit LINIȘTE (și ordine publică)”. Comisarul-șef ținea în mâini cartea Smarandei Brumar – „Prezent în clasă. Absent în arest”. „În această carte (Ghid practic de prevenire a criminalității și victimizării, destinat diriginților pentru orele de consiliere – n.n.), se spune pe înțelesul tuturor ce înseamnă să încalci legea”, a mai spus comisarul-șef de poliție, Liviu Popa.
 Aflăm că două-trei exemplare din această carte au ajuns, anul trecut, în majoritatea liceelor orădene, și nu numai. Ar fi păcat, însă, ca aceste îndreptare să nu fie folosite la orele de consiliere!
 Pildele au venit și din rândul celor mici
 Înclinăm să credem că pildele pe care le-au dat copiii colegilor lor în cadrul momentului artistic de final au avut un efect educativ mult mai mare decât toată teoria în sine. Elevi din clasa I A au pus în undă, cu succes, „Păcălici la școală”, de Nicolae Labiș, iar Speranța Poenar (din clasa a VI-a A) a citit compunerea sa – „Violența în școală”. Andreea Cosma și Daria Gavriș (din a IV-a C) au intervievat directorii școlilor și colegii, iar elevi din clasa a III-a F ne-au încântat cu „Gândăcelul” (un joc de rol), de Elena Farago. Elevi din a II-a C și a III-a E au prezentat cântece (sub genericul „Avem nevoie de iubire”) și un număr de dans modern (pe melodia „Fără violență, în școala mea!”). Ov. DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Fără violență, în școala mea!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:26:42 Ora standard a Europei de Est