Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Excelența la clasa a II-a C

Luna decembrie la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu”, Oradea

Excelența la clasa a II-a C

În luna decembrie, elevii clasei a II-a C de la Eco Școala Gimnazială „Avram Iancu", Oradea au instaurat în casele lor și la activitățile sincron pe Zoom, atelierul lucrărilor artistico-plastice ce au ca temă „Iarna".

Astfel, la orele de arte vizuale și abilități practice, au realizat produse diferite din materiale reciclabile sau  nu, folosind tehnici de lucru variate: Tablou/felicitări cu lumânări, Sorcova (din hârtie creponată), Brăduțul (obiect decorativ tridimensional), Globul brăduț 3D (din ziar), Coronița de Crăciun - pictură (amprentare și ștampilare), Coronița de Crăciun (de pe farfuria de carton), Fulgi de zăpadă (desenați), Fulgi de zăpadă  (podoabe pentru brad, din bețișoare de urechi)...
Elevii clasei noastre sunt obișnuiți cu provocări ce au legătură cu lecțiile făcute sau cu anumite evenimente, sărbători. În aceste zile ale lui decembrie, au răspuns pozitiv la provocarea dată cu ocazia praznicului  Sf. Nicolae, precum și la cea cu Omul de zăpadă... În acest sens,  puteau să se implice după preferințe în activități fel de fel:  de la audierea de povești sau poezii, la desenat/pictat, creat diverse produse, urmărind linkuri cu tutorialele oferite. Majoritatea nu s-au lăsat până nu au construit din cele mai creative cizmulițe sau oameni de zăpadă.
 În ultimele două zile de școală ale acestui an  calendaristic, activitățile desfășurate au fost altfel,  fiind focusate în jurul semnificației creștine a sărbătorii Crăciunului, dar și a personajului atât de îndrăgit de cei mici, Moș Crăciun. Una din activitățile descoperite în cadourile Moșului era să deseneze chipul său ținând cont de indicația din materialul video urmărit. Astfel, în mai puțin de 10 minute au apărut mai mulți moși drăguți, pentru o primă încercare destul de reușiți.
Aflându-ne în on-line, copiii își postau lucrările în ziua realizării lor,  pe grupul închis al clasei în albumul creat de doamna învățătoare, putând admira lucrările fiecăruia.
În ultima zi de școală, marți, elevii și-au prezentat expoziția personală, cu tot ce au muncit pe parcursul lunii decembrie la școală, dar și facultativ. A fost de apreciat cum a gândit fiecare  să-și organizeze lucrările.
Cu siguranță, o parte din ceea ce au realizat (Sorcova, podoabele pentru brăduț) își vor găsi utilitatea  în aceste zile în casa fiecăruia, pregătită pentru sărbătoarea bucuriei Nașterii Domnului nostru, Iisus Hristos.
Sărbători binecuvântate, dragii mei! Vacanță magică, alături de cei dragi!
Prof. Monica Toader
 
Felicitări, doamnă profesor Monica-Dorina Toader!
Din curiozitate, am aruncat o privire pe ovidan.ro la Eco Școala ,,Avram Iancu" Oradea, să vedem cum mai stați cu aparițiile la zi. Este cel de-al 288-lea articol publicat la școala voastră, ceea ce nu e puțin lucru; din contră, constatăm că sunteți încă în fruntea clasamentului școlilor gimnaziale din Oradea și județul Bihor, urmați de ,,Oltea Doamna" (cu 240 de articole) și ,,Dacia" (cu 235 de articole); din județ, cei mai harnici sunt cei de la Școala Gimnazială ,,Miron Pompiliu" Ștei (cu 172 de articole).
Dar, de la ,,Avram Iancu", cu siguranță, conduceți detașat între autorii articolelor publicate, ceea ce ne dă ocazia să vă felicităm încă o dată pentru activitatea laborioasă desfășurată la clasă și mediatizată pe ovidan.ro, site-ul de tineret-învățământ care promovează toate experiențele pozitive, bunele practici din învățământul bihorean, dar nu numai.
Un dascăl de top pe ovidan.ro înseamnă un bun câștigat, atât ca imagine cât și ca etalon în domeniul didactic, o recunoaștere a unor calități și merite în profesie!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (72 de poze) în Galeria foto: Excelența la clasa a II-a C.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:53 Ora standard a Europei de Est