Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul transnațional ,,Ursulețul de pluș RO-MD”

La Grădinița Nr. 30 - ,,Mugurel”, Oradea

Proiectul transnațional ,,Ursulețul de pluș RO-MD”

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 30 - ,,Mugurel", Oradea. director, prof. Lucia Negrău, educatoare, prof. Lenuța Ruja, prof. Tomescu-Bogdan Ioana, a derulat în perioada octombrie - decembrie 2020, un amplu proiect de parteneriat transnațional, cu Institutul de Educație Timpurie ,,Zâmbetul", din orașul Bălți, Republica Moldova, educatoare, Maxian Liuba și Petrari Silvia.

Prin intermediul tehnologiei, noi, educatoarele, implicate în acest proiect am reușit să colaborăm foarte bine, să ne punem de acord asupra tuturor demersurilor ce au urmat să le facem, colaborare rodnică, pe care ne dorim să o menținem.
Preșcolarii din cele două grădinițe au avut o primă întâlnire virtuală înainte de plecarea în călătorie, spre Republica Moldova a ursulețului nostru Bruno, și venirea în România a ursulețului Cocolino. Ambii ursuleți au asupra lor agende în care vor fi consemnate impresiile călătoriei. Întâlnirea ce a avut loc  ne-a dat ocazia să ne cunoaștem reciproc și să trăim clipe încărcate de emoție. Bruno și câte o surpriză pentru gazdele spre care se îndrepta a fost expediat prin poștă. A doua întâlnire virtuală a fost realizată după ce ursuleții au ajuns la destinație. Partenerii noștri l-au primit în sala de grupă, în timp ce noi am fost nevoiți să adoptăm un stil de desfășurare propriu, strict online, deoarece eram deja în scenariu roșu. Spiridușii noștri l-au substituit pe Cocolino imaginându-și că orice ursuleț pe care îl au pe acasă, poate fi Cocolino sau confecționându-și unul. Câte doi copii, în fiecare zi au fost gazdele lui Cocolino. S-a creat o neașteptată emulație  în a-l antrena pe ursulețul musafir în activități de tot felul.
A treia întâlnire a avut loc înainte de întoarcerea acasă a ursuleților. Preșcolarii s-au bucurat de revederea cu ursuleții călători și prietenii noștri de la Grădinița ,,Zâmbetul", unde și-au povestit, parte din  experiențele grozave pe care le-au trăit alături de ursulețul musafir.
Ultima întâlnire virtuală ne-a adus alături pentru a afla frumoasa aventură pe care ursuleții au petrecut-o în grădinița parteneră alături de preșcolari, dar și pentru a vedea darurile pe care le-au primit de la noii prieteni. Am avut plăcerea să constatăm că atât copiii cât și părinții au fost încântați și au apreciat acest demers al nostru, prin interesul și implicarea de care au dat dovadă, pe toată perioada în care s-a desfășurat proiectul.
A fost o bucurie să participăm la un proiect de o asemenea anvergură, deoarece ne-a oferit posibilitatea de a ne depăși limitele, dat fiind acest context pandemic. Toate etapele parcurse în cadrul acestui proiect au fost unice și ne-au adus bucuria de a descoperi prieteni noi și oportunitatea de a aplica strategii diverse de învățare online.
Prof. Ruja Lenuța
Prof. Tomescu-Bogdan Ioana
Găsiți mai multe poze (25 de poze) în Galeria foto: Proiectul transnațional ,,Ursulețul de pluș RO-MD”
 
Felicitări, doamnelor educatoare!
Chiar și în condiții de pandemie, legate și legați de glie, educatoarele și dascălii noștri găsesc soluții pentru a ieși din criza fără precedent în care a ajuns învățământul, la toate nivelurile. Constatăm cu bucurie, din ce în ce mai des, că onor cadrele didactice inventează, se zbat, se asociază, luptă pentru depășirea limitelor, pentru suplinirea tehnologiilor, pentru a descoperi metode, procedee, noi căi de acces spre copii, pentru a-i implica, pentru a le stârni curiozitatea și interesul!
Felicitări pentru un proiect transnațional cu Republica Moldova! Deci, se poate. Cine caută găsește, iar doamnele prof. Lenuța Ruja și Ioana Tomescu-Bogdan ne demonstrează că au găsit o cale de a ieși din impas, de a face un pas uriaș, profesional, didactic, cu acest proiect chiar peste granițele țării!
Nota 10 cu felicitări!
Cu prețuire,
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:40:51 Ora standard a Europei de Est