Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La „Luna plantării arborilor”

Micii ecologiști, primiți regește, ieri, la Direcția Silvică Oradea,

La „Luna plantării arborilor”

Micii ecologiști ai Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea, „patronați” de profesoara Voichița Moș, au fost invitați, ieri (luni, 16 martie 2009), pentru a zecea oară, consecutiv, la deschiderea oficială a „Lunii pădurii”, care, din 2008, a devenit „Luna plantării arborilor” (după intrarea în vigoare a noului Cod silvic – Legea nr. 46/2008).

 Explicația este cât se poate de simplă: inginer Ionel Popa, directorul Direcției Silvice Oradea, iubește copiii, dar și micii ecologiști iubesc din tot sufletul pădurea și mediul înconjurător, purtându-le în palme și la suflet, cu grijă, ca pe niște trofee de mare preț.
 Frumos ceremonial, în dreapta copiii, în stânga „oamenii pădurii”, iar în față, în prezidiu, directorul și distinșii invitați. Dialogul s-a purtat fără prejudecăți și rang, căci la „Întâlnirea cu prietenii pădurii”, micii ecologiști au rang de „Majestate”, cel puțin așa am văzut și am simțit noi. Că nu ne-am înșelat o dovedește și programul (calendarul) activităților de propagandă silvică. Din cele zece acțiuni programate în „Luna plantării arborilor” (care se derulează în perioada 15 martie -15 aprilie 2009), copiii (școlari și preșcolari) sunt aproape nelipsiți, fiind protagoniștii celor mai importante manifestări, de la deschiderea până la închiderea lunii: „Fiecare pui de om să planteze un pui de pom!”, „Să cunoaștem frumusețile care ne înconjoară” – deplasări cu copiii școlari și preșcolari în arii naturale protejate..., acțiuni de împădurire a unor terenuri din fondul forestier administrat de Regia națională a Pădurilor Romsilva și din afara acestuia, cu participarea cetățenilor, în special a copiilor, organizarea de concursuri destinate copiilor școlari din ciclul primar și copiilor preșcolari, având ca temă principală „Pădurea, sursă de viață”...
 „Un popor care vrea să trăiască trebuie să-și apere pădurea și pământul”
 Din bilanțul precedentei ediții a „Lunii plantării arborilor”, prezentat de ing. Mircea Faur – responsabil cu programul de regenerare a pădurii, am aflat că pentru Direcția Silvică Oradea, precedenta ediție „a însemnat o reușită deplină, atât în plan profesional, cât și în planul imaginii. În plan profesional, vorbim despre depășirea programului de regenerare cu 65 de hectare din care 61 de hectare sunt regenerări naturale, iar 4 hectare sunt împăduriri. Dacă la începutul anului 2008, ne propusesem un program de regenerare de 245 de hectare din care 142 de hectare regenerări naturale și 103 hectare regenerări artificiale (împăduri), realizările pentru 2008 au fost de 310 hectare regenerări, din care 203 hectare regenerări naturale și 107 hectare împăduriri”.
 La nivelul Direcției Silvice Oradea există o preocupare constantă și susținută pentru atragerea copiilor la activitățile desfășurate în cadrul „Lunii plantării arborilor”, după cum spuneam, iar micii ecologiști vin cu tot sufletul. Așa au făcut-o și ieri, la deschidere, când au fost prezenți cu mic cu mare, de la cei mai mici, preșcolarii Grădiniței nr. 27 – „Voinicelul” (îndrumați de inst. Mariana Pașcalău), singurii deținători ai „steagului verde” pe județ, și până la liccenii „ceferiști”- elevi ai Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida”. Prof. Maria Ivănescu și inst. Samica Boghiu, reprezentanții Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă Senzorială, au prezentat un filmuleț cu toate acțiunile micilor și vrednicilor ecologiști ai centrului, care au adus pădurea în curtea centrului, au ieșit în natură la igienizări, observații, cercetări și împăduriri, au desenat și s-au întrecut cu bicicletele și rolele, au construit căsuțe pentru păsărele, dar câte nu au făcut... după puterile lor, mutând până și pietrele din loc. Tot din echipa ecologiștilor de la palat mai fac parte apoi școlarii de la „Dacia” (elevi ai dnei înv. Aurora Avram), elevi gimnaziști de la școlile „Alexandru Roman” (școală reprezentată de prof. Ecaterina Moga - director adjunct) și „Ioan Slavici”, precum și ecologiști liceeni de la C.T. „Dimitrie Leonida”, cu toții ecologiști ai palatului, îndrumați de prof. Voichița Moș. Pe grupe de vârstă, ei au prezentat un număr artistic (versuri, cântece și vorbe de duh cu mesaj ecologic), încheiat cu imnul ecologiștilor, în acompaniament de taragot (mânuit cu măiestrie de prof. Marius Marcu). Au fost de față, prof. Cornel Dănuț Peter și Dan Peter – tată și fiu -, reprezentanți ai P.C.E., Oradea, șefi ai celor nouă ocoale silvice ale județului Bihor (Oradea, Aleșd, Beiuș, Dobrești, Marghita, Remeți, Săcuieni, Sudrigiu și Tinca), precum și personal al Direcției Silvice Oradea. Au onorat deschiderea oficială a „Lunii plantării arborilor”, Szabo Zoltan - director adjunct al Direcției Agricole și ing. Pompiliu Luncan, inspector în cadrul Inspectoratului teritorial de Regim Silvic și Vânătoare. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La „Luna plantării arborilor”.   

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:12 Ora standard a Europei de Est