Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Amenajarea etajelor doi și trei ale Muzeului Țării Crișurilor prin finanţare atrasă prin Programul de Cooperare Transfrontalieră România Ungaria ȋncepe să prindă contur

Proiect implementat ȋn perioada 1 iunie 2019 - 31 mai 2022

Amenajarea etajelor doi și trei ale Muzeului Țării Crișurilor prin finanţare atrasă prin Programul de Cooperare Transfrontalieră România Ungaria ȋncepe să prindă contur

Proiectul denumit ROHU 446 - Romanian-Hungarian Cross-Border Education Centre of Cultural and Historical Heritage / Centru Educaţional Transfrontalier Româno-Maghiar pentru conservarea patrimoniului cultural și istoric, finanţat prin programul Interreg V A România Ungaria, are ca lider de proiect Primăria din Debrecen, partenerii în proiect fiind Csokonai Színház din Debrecen, Revista Várad și Muzeul Țării Crișurilor.

Valoarea integrală a proiectului este de 10.172.739,24 euro din care Muzeului Țării Crișurilor îi revine  2.994.852,69 euro, sumă compusă din finanţarea nerambursabilă E.R.D.F. de 2.349.761,42 euro, cofinanţarea din bugetul de stat prin Ministerul Dezvoltării Regionale și Administraţiei Publice de 359.315,84 euro  respectiv contribuţia proprie în valoare de 285.775,43 euro, asigurată cu sprijinul finanţatorului instituţiei, Consiliul Judeţean Bihor. Proiectul se implementează ȋn perioada 1 iunie 2019 - 31 mai 2022 și va avea ca principale obiective amenajarea secţiilor de Istorie, Artă și Etnografie,  folosind un concept expoziţional  modern, interactiv care să ofere vizitatorilor o experienţă vizuală unică, precum și crearea unei oferte culturale variate, destinate  turiștilor locali și internaţionali ce vizitează Oradea și judeţul Bihor. În cadrul proiectului se vor amenaja etajele 2 și 3 ale muzeului precum și sala de conferinţe de la nivelul 1 cu o capacitate de 200 de persoane și vor fi achiziţionate elemente de mobilier, de butaforie, precum și tehnologie multimedia de ultima generaţie.
În prezent lucrările de amenajare demarate ȋncepând cu data de 4 mai 2020 sunt ȋn curs, realizându-se elementele de rigips de la etajul 2, cu termen de finalizare a lucrărilor de amenajare până ȋn mai 2021.
Programul Interreg V-A România-Ungaria este destinat finanţării unor proiecte comune româno-ungare, care abordează nevoi identificate pe ambele laturi ale graniţei şi care necesită o abordare comună, precum şi solutii inovative, contribuind astfel la dezvoltarea sustenabilă a zonei eligibile. Programul este o continuare a programelor de cooperare transfrontalieră implementate în regiune şi dispune de un buget total de aproximativ 232 milioane euro, din care, 189 milioane de euro, reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Zona eligibilă a programului cuprinde judeţele Arad, Bihor, Satu Mare şi Timiş pe partea română a graniţei şi, respectiv, judeţele Békés, Csongrád-Csanád, Hajdú-Bihar si Szabolcs-Szatmár-Bereg, pe partea ungară a acesteia
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Uniunii Europene.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:23:57 Ora standard a Europei de Est