Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă etapă a programului derulat în parteneriat de Junior Achievement și Romanian-American Foundation se va lansa la începutul anului 2021

Universitatea Antreprenorială

O nouă etapă a programului derulat în parteneriat de Junior Achievement și Romanian-American Foundation se va lansa la începutul anului 2021

Antreprenoriat, inovație, predare, cercetare, progres, schimbare - toate sunt incluse în strategia universităților din țară și din străinătate.

Pentru ce sunt apreciate universitățile în comunitate? Cum poate fi dezvoltată dimensiunea antreprenorială și de inovație? Universitățile ar trebui să îi încurajeze pe tineri să se orienteze și spre domeniul antreprenorial și să îi sprijine, cu ajutorul cadrelor didactice și voluntarilor din mediul de afaceri, să dobândească cunoștințele și abilitățile necesare pentru a dezvolta și pilota un concept de business.
Lansat în 2016, programulUniversitatea Antreprenorială, derulat în parteneriat cu Romanian-American Foundation, a propus o nouă abordare a antreprenoriatului și inovației în mediul universitar, implicând în proces 34 de universități și având ca scop transformarea acestora în motoare care aduc progresul în comunitate.
De atunci și până acum, activitățile din HUB-urile antreprenoriale din universități au fost extinse pe baza modelelor Junior Achievement (J.A.) România, în colaborare cu comunitatea locală de afaceri, iar studenții participanți la Incubatorul J.A. Bizz Factory au realizat start-up-uri în diferite industrii și au avut ocazia să își echivaleze perioada de practică obligatorie la facultate.
De asemenea, prin competiția de mini-granturi pentru proiecte antreprenoriale, ediția 2020,15 proiecte din 10 universități au beneficiat de finanțare, implicând în activitățile educaționale derulate peste100 de profesori, 1.000 de studenți și 100 de reprezentanți voluntari din mediul de afaceri. Universitățile din runda a II-a a competiției au fost: Universitatea Politehnica București, Universitatea Ovidius Constanța, Universitatea Tehnică Cluj-Napoca,Universitatea din Craiova, Universitatea Dunărea de Jos Galați, Universitatea Al. Ioan Cuza Iași, Universitatea Tehnică Gh. Asachi Iași, Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Universitatea Ștefan cel Mare Suceava, Universitatea Politehnica Timișoara.
La elaborarea și implementarea proiectelor au contribuit profesori implicați în programul J.A. Start-Up, fellows ai programului RAF-Fulbright plecați într-un schimb de experiență la Universitatea Rochester, precum și membri din Asociația pentru Educație Antreprenorială. Feedback-ul participanților ne-a demonstrat utilitatea derulării programului:
„Asociația pentru Educație Antreprenorială și Universitatea Politehnica București au conlucrat în proiect, studenții și profesorii au beneficiat de workshopuri pe teme precum design thinking sau finanţele unei firme, iar tinerii au căpătat informații în perioada practicii despre cum să înceapă o afacere, trei dintre ei lansând deja un startup" - profesor, Universitatea Politehnica București.
„Cele două proiecte implementate în doi ani cu finanțarea primită au reușit să impacteze peste 300 de studenți, ajutându-i să-și îmbunătățească cunoștințele și să-și exerseze abilitățile antreprenoriale, prin componenta inovatoare de dezvoltare personală și identificarea resurselor ca viitori antreprenori" - profesor, Universitatea Ovidius Constanța
 „Programul Sustainable Entrepreneurship Summer School s-a desfășurat exclusiv on-line, având în vedere contextul pandemic, și a constat în 11 întâlniri cu oameni-resursă, profesori, practicieni și antreprenori care au discutat despre antreprenoriatul sustenabil și provocările lui" - profesor, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi din Iași.
Urmare a succesului confirmat de rezultatele primelor două ediții, dar și a interesului tot mai mare al studenților și profesorilor pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în contextul unei piețe a muncii tot mai puțin previzibilă, programul Universitatea Antreprenorială va trece într-o  a treia etapă, la începutul anului 2021, păstrând cele două direcții principale, de formare în antreprenoriat prin programul J.A. Start-Up și incubatorul Bizz.Factory și de susținere financiară a celor mai bune proiecte de educație antreprenorială dezvoltate și implementate de profesori în universități. De asemenea, vor fi adăugate componente noi pentru pregătirea profesorilor și studenților: Future Ready Hackathon, sesiuni online interactive cu speakeri străini cu expertiză în antreprenoriat, inovare și design thinking, workshop-uri în mediul virtual, toate având la bază un pachet digital de resurse.
Mai multe detalii despre proiect: https://www.jaromania.org/proiecte/proiect-universitatea-antreprenoriala

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:51:10 Ora standard a Europei de Est