Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Junior Achievement România câștigă trofeul pentru educație la Business Challenges 2020

C.C.I.F.E.R. a decernat, joi, cele patru premii Business Challenges 2020

Junior Achievement România câștigă trofeul pentru educație la Business Challenges 2020

Business Challenges 2020 este o competiție de proiecte organizată de C.C.I.F.E.R. - Camera Franceză de Comerț și Industrie în România. Ediția de anul acesta a fost dedicată rezilienței companiilor și organizațiilor în această perioadă.

C.C.I.F.E.R. a decernat joi, 10 decembrie 2020, cele patru premii Business Challenges 2020, în competiția organizată cu scopul de a evidenția companiile și organizațiile care au abordat în mod proactiv perioada de pandemie. Junior Achievement România a fost premiată pentru proiectul Unlimited Education, care reunește educația și digitalizarea, dar și mediul economic și comunitatea.
Unlimited Education Digital Hub este noul proiect strategic al organizației, o soluție completă bazată pe agregarea soluțiilor hardware, software, conținuturilor educaționale și mijloacelor de comunicare și colaborare pentru a susține școala, profesorii și elevii în procesul de învățare la școală și acasă.
Criza Covid-19 a scos în evidență inegalități grave în ceea ce privește accesul la educație. La nivel european, se estimează că mai puțin de jumătate dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 6 și 16 ani pot accesa de acasă resursele educaționale online de care au nevoie.
Reducerea decalajului digital reprezintă un obiectiv prioritar pentru Junior Achievement, care a dezvoltat acest proiect și a verificat într-o versiune pilot soluțiile de învățare propuse, disponibile pe piață-pachete hardware, software și de internet, conținuturi și traininguri digitale pentru educația economică, financiară, antreprenorială și dezvoltarea competențelor profesionale. La acest pilot au participat peste 500 de profesori și 10.000 de elevi și studenți în perioada aprilie-iunie 2020.
Proiectul pilot stă la baza dezvoltării unui HUB educațional digital-Unlimited Education Digital Hub-, ce poate fi adaptat mai multor arii de interes sau curriculare și implementat inclusiv în mediile defavorizate economic.
„Proiectul este un model reprezentativ pentru noua noastră strategie, prin care încercăm să folosim toate resursele organizației, precum și pe cele existente în școli, comunități sau mediul de afaceri, oferind soluții rapide, ușor de adaptat, cât mai potrivite pentru toți partenerii noștri", a arătat Ștefania Popp, CEO Junior Achievement România. „Valoarea sa pe termen lung constă în faptul că poate fi desfășurat atât în contextul actual, cât și în condiții normale, iar pe parcurs pot fi adăugate conținuturi de tip blended learning și instrumente digitale noi, precum și diferite activități menite să contribuie în continuare la îmbunătățirea proceselor de predare în clasă și on-line".
Proiectul se înscrie în cadrul mai larg al procesului de remodelare a întregii activități și a modelului de business, inițiat de J.A. România încă din luna martie 2020, având ca obiective creșterea ponderii fondurilor europene, a colaborării cu școlile și universitățile și regândirea modului de implementare a programelor, proiectelor și competițiilor J.A.
Despre Unlimited Education Digital Hub
Proiectul, devenit proiect strategic al organizației, este deschis tuturor celor care doresc să îl susțină.
Realizat pe baza colaborării J.A. România cu profesori, elevi și studenți, încă de la începutul pandemiei, HUB-ul digital are opt „camere" virtuale interactive și adaptabile, fiecare cu propriile recomandări de procese și instrumente tehnologice, disponibile pe piață gratuit sau la prețuri rezonabile:
*Diagnoză (inventarierea resurselor disponibile; interviuri și sondaje menite să identifice nevoile exacte ale instituțiilor de învățământ, profesorilor, elevilor și studenților)
*Resurse (campanii de responsabilizare și alte campanii online de identificare a celor mai accesibile pachete hardware, software și de internet existente pe piață și a persoanelor care doresc să participe la campania „Ajută școala în care ai învățat")
*Training (resurse de training transmise trainerilor locali de către trainerii principali, prin intermediul webinariilor și/sau întâlnirilor față în față)
 *Profesor (conținuturi și resurse educaționale pentru învățarea la distanță în timpul pandemiei și după, prezentate în format blended learning și adaptate elevilor și studenților proveniți din mediile defavorizate economic; canale de consultanță pentru profesori, mentori și voluntari)
*Studiu (materiale și instrumente educaționale pe care elevii sau studenții le pot folosi atât acasă, cât și la clasă; canale de consultanță pentru elevi, studenți și profesori)
*Bibliotecă (instrumente de colectare, organizare, traducere și digitalizare a materialelor educaționale; mijloace de colaborare în vederea creării de noi conținuturi educaționale sau actualizării conținuturilor existente; evenimente de tip hackathon dedicate profesorilor, structurate pe diferite arii curriculare sau niveluri educaționale)
*Evaluare (instrumente de testare înaintea, în timpul și după finalizarea activităților; certificări pentru profesori, elevi și studenți)
*Relaxare (spațiu virtual destinat profesorilor, în care aceștia se pot relaxa, pot schimba idei sau propune proiecte; colțul elevului și al studentului)
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România reunește azi peste 1.670 de instituții de învățământ, 3.700 de profesori și peste 230.000 de elevi în cadrul programelor și proiectelor sale, implementate în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, iar materialele pentru activitățile la clasă, consultanță și evaluare, adaptate mediului online, sunt disponibile gratuit pe platforma LMS JA InspireTM. Acestora li se adaugă proiecte și evenimente susținute în colaborare cu voluntari din organizațiile și companiile partenere, prin intermediul programelor educaționale sau de implicare socială și comunitară.
Informații despre Junior Achievement România și programele educaționale:
J.A. România Factbook 2020
Programe J.A. România
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:01:34 Ora standard a Europei de Est