Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Protocol de colaborare pentru un județ mai curat

Vineri, a fost încheiat

Protocol de colaborare pentru un județ mai curat

Unul dintre principalele obiective ale noii conduceri a Consiliului Județean Bihor este un județ curat. Consiliul, prin A.D.I. Ecolect., are în implementare Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor (S.M.I.D.), care are ca scop gestionarea și colectarea separată a deșeurilor menajere de la întreaga populație a județului.

Pentru a rezolva problemele legate de curățenie și a implementa mai eficient S.M.I.D., Consiliul Județean Bihor a încheiat vineri, 11 decembrie2020, un protocol de colaborare cu Instituția Prefectului, Comisariatul Județean al Gărzii de Mediu, Inspectoratul de Poliție Județean și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Ecolect. Detalii privind acest protocol au fost prezentate în cadrul unei conferințe de presă susținute de către președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, prefectul Dumitru Țiplea și Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean și președinte al A.D.I.Ecolect. Bihor.
Printre obiectivele acestui protocol se numără colectarea selectivă a deșeurilor, identificarea zonelor de depozitare ilegală a deșeurilor și ecologizarea acestora cu prioritate și menținerea curățeniei prin:
*Elaborarea unui plan de acțiune și control a faptelor de încălcare a prevederilor legislației de protecție a mediului;
*Identificarea contravenților și sancționarea acestora;
*Monitorizarea permanentă a zonelor de competență a fiecărei instituții.
„Sunt trei condiții importante pentru a avea curățenie în județul Bihor. În primul rând, trebuie să colectăm deșeurile, deci trebuie să avem operatori, contracte și un sistem funcțional. Aici, în județul Bihor, responsabilitatea principală este a A.D.I. Ecolect A doua condiție importantă este să ai o infrastructură corespunzătoare, de la puncte de colectare a deșeurilor, la containere pentru închiriat, stații de sortare și gestionare a deșeurilor. Dacă acest sistem nu este operațional, nu ai cum să ai curățenie. A treia condiție importantă este să menții curățenia. Asta înseamnă reguli, responsabilități și sancțiuni. Noi am început deja rezolvarea acestor trei condiții de bază, inclusiv partea coercitivă. Vom achiziționa camere de luat vederi cu infraroșu care vor putea filma și repera mașinile care depozitează ilegal deșeuri în județul Bihor în zonele care deja sunt consacrate. Le vom transfera Inspectoratului de Poliție Județean care, împreună cu Garda de Mediu, îi va sancționa pe șoferi, iar conform prevederilor legale, mașinile din care se aruncă deșeuri vor fi confiscate. Sunt convins că dacă cele două instituții vor face ce trebuie, nu își vor mai permite foarte mulți oameni să arunce deșeuri", a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Președintele Consiliului Județean a mai precizat că la finalul anului va fi adoptat, printr-o hotărâre de consiliu, și regulamentul de întreținere a acostamentelor drumurilor, aflat în prezent în dezbatere publică.
Responsabilitățile Consiliului Județean Bihor în cadrul acestui protocol sunt următoarele:
*Amenajarea de puncte de colectare a deșeurilor în fiecare zonă din județul Bihor;
*Amenajarea infrastructurii de depozitare a deșeurilor în zonele turistice din județul Bihor;
*Amenajarea de zone pentru colectarea deșeurilor inerte în toate U.A.T.-urile din județul Bihor;
*Colaborarea cu primăriile pentru punerea în practică a prevederilor prezentului protocol;
*Desfășurarea unei campanii de comunicare cu privire la scopul și obiectivele prezentului protocol.
„Începând cu a doua jumătate a lunii octombrie, operatorii de salubrizare desemnați prin licitație au început activitatea de încheiere a contractelor de salubrizare cu fiecare beneficiar din Județul Bihor, persoane fizice și juridice. Suntem astăzi la aproape 90% din contractele care trebuie încheiate. Am avut în această perioadă întâlniri cu primarii din județ și cu beneficiarii. Vom colecta practic în cinci fracții, ceea ce este o mare provocare, în condițiile în care în mediul rural nu s-a colectat selectiv niciodată până acum, cu anumite excepții. Acest sistem de management integrat nu acoperă în întregime colectarea unor deșeuri provenite din construcții și demolări, cauciuc, elemente de mobilier, pentru care va trebui să găsim soluții în următoarea perioadă și să identificăm zone unde să amplasăm puncte de colectare. Este nevoie de implicarea primarilor și le mulțumesc că s-au implicat, rolul lor și al cetățenilor este foarte important în acest demers", a declarat vicepreședintele Mircea Mălan, președinte al A.D.I. Ecolect.
Dumitru Țiplea, prefectul județului Bihor, a declarat: „Protocolul de astăzi are cinci instituții înglobate. Instituția Prefectului, cu rol de monitorizare și coordonare a instituțiilor deconcentrate implicate în acest protocol. Suntem în pregătire și pentru un plan cu A.P.I.A., care ar trebui să facă plăți pentru terenuri curate. O bună parte din terenuri dau în drumurile județene sau comunale. Căutăm soluții prin care persoanele care nu își vor curăța terenurile pe capetele dinspre drumuri să suporte consecințele, în sensul de a nu li se acorda aceste subvenții, pentru că nu sunt justificate. În județul Bihor avem 496 de kilometri de drumuri naționale, 945 de kilometri de drumuri județene și 1.516 kilometri de drumuri comunale, practic sunt 3.000 de km de drumuri pe care ar trebui să le curățăm, să le igienizăm pentru a le aduce la standarde europene".
Sistemul de Managament Integrat al Deșeurilor (S.M.I.D.) va fi completat prin o a doua etapă care presupune accesarea unui proiect în valoare de 40 de milioane de euro, fonduri europene, prin programul de redresare și reziliență, urmând ca până la finalul anului viitor să fie demarată realizarea investițiilor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:27:37 Ora standard a Europei de Est