Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mihai Jurca este cel mai tânăr city manager al Oradiei

De luni, 7 decembrie,

Mihai Jurca este cel mai tânăr city manager al Oradiei

Mihai Jurca ocupă începând de luni, 7 decembrie 2020, postul de city manager al municipiului Oradea, acesta fiind la cei 37 de ani, cel mai tânăr city manager al orașului.

Acesta a ocupat postul de administrator public prin concurs și a încheiat cu Primăria Oradea un contract de management pe perioadă determinată, respectiv pe perioada mandatului primarului.
Concursul a fost organizat conform normelor Codului Administrativ.
Mihai Jurca a absolvit Facultatea de Relații Internaționale și Studii Europene și un masterat în Comunicare politică, economică și socială și și-a început activitatea în Primăria Oradea în anul 2007 ca și consilier debutant în cadrul Direcției de Management Proiecte cu Finanțare Europeană (D.M.P.F.I.). Apoi a lucrat ca expert proiecte la Zona Metropolitană Oradea (Z.M.O.), ca manager de dezvoltare Eurobusiness Park, după care a devenit directorul Asociației pentru promovarea turismului din Oradea și Regiune (A.P.T.O.R.), asociațe pe care a condus-o timp de cinci ani, dezvoltând indicatorii turistici la nivelul orașului Oradea, atrăgând un număr mare de turiști și promovând cu succes imaginea orașului Oradea atât în țară, cât și peste hotare.
În calitate de administrator public, Mihai Jurca va coordona Departamentul I.T. din Primăria Oradea, Serviciul Relații cu Publicul, Direcția Patrimoniu Imobiliar, O.T.L., Clubul Sportiv Municipal (C.S.M.), Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (A.D.L.O.),  Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și Regiune (A.P.T.O.R.),  Muzeul Orașului Oradea și se va implica în continuare în procesul de conectare al Aeroportului Oradea la destinațiile externe.
,,Poziția de administrator public este o poziție pe care îmi doresc să o onorez în primul rând prin îndeplinirea unor rezultate concrete. Astfel, primele activități pe care le voi demara vizează pregătirea unor proiecte cu finanțare europeană, pentru că așa cum se știe de anul viitor se deschide un nou ciclul de finanțare, iar eu îmi doresc să ne clasăm pe prima poziție în atragerea de bani europeni pe cât mai multe direcții, care să aducă dezvoltare Oradiei. Totodată, voi fi responsabil și de implementarea conceptului de smart city, care va duce la reducerea birocrației prin digitalizare, atât la nivelul relației dintre cetățean și Primăria Oradea, cât și în ceea ce privește relația dintre instituția Primăriei Oradea și alte instituții", a declarat city managerul Mihai Jurca. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:43:47 Ora standard a Europei de Est