Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Exemple de bune practici la școala online

La Eco-Școala ,,Avram Iancu” din Oradea

Exemple de bune practici la școala online

Din păcate sau din fericire pentru noi (depinde la ce ne raportăm) am fost nevoiți să trecem de la începutul lunii noiembrie 2020, din nou, în on-line.

Chiar dacă altfel era la școală, în sala noastră de clasă (din mai multe puncte de vedere), fiecare zi de școală online ne aduce ceva nou, ceva benefic, din care, cu siguranță, cu toții învățăm, creștem împreună. Încă de la începutul acestei provocări, am știut că deși e ceva nou, ceva dificil, vom face față... și timpul a dovedit că stângăcia, necunoașterea, teama primelor ore pe Zoom și classroom au dispărut încetul cu încetul și ne-am adaptat cu toții din mers, iar acum, fără lipsă de modestie, putem spune că elevii clasei a II-a C s-au familiarizat cu cerințele zilnice asincron pe platforma școlii, cu întâlnirile sincron pe Zoom, cu postările temelor, proiectelor, lucrărilor realizate pe grupul închis al clasei.
Fiecare lecție, în această perioadă, trebuie să îmbine în mod creativ și atractiv conținutul teoretic cu cel practic, momentele de predare, învățare și evaluare cu cele de joc, relaxare și mobilizare... și ne străduim ca varietatea aplicațiilor oferite ca resurse educaționale deschise alături de manualele digitale să ne vină în ajutor zi de zi în realizarea competențelor urmărite.
Sunt sigură că fiecare profesor încearcă să realizeze obiectivele propuse la lecție printr-un efort destul de susținut: selectând, creând și utilizând cele mai potrivite materiale care să faciliteze actul învățării pe cale virtuală. De fiecare din noi depinde ce și cum facem ca școala să continue cât mai aproape de normalitate.
Voi exemplifica câteva acțiuni uzuale la clasa noastră, ce au avut impact asupra elevilor în această perioadă, nu foarte ușoară.
1. Pentru o mai bună organizare și comunicare trimit zilnic orarul cu lecțiile (fișe, manuale, linkuri, sugestii) ce le facem la care se adaugă folderul de teme unde elevii le postează până la ora17.00 pe Classroomul clasei, pe platforma școlii Gsuit;
2. Invitațiile întâlnirilor de pe Zoom totodată și intervalul orar cu lecții și pauze le dau dimineața tot pe classroom înainte cu câteva minute de a începe orele; clasa noastră din 12 martie, s-a  încumetat să folosească  Zoomul, iar acum ne este destul de familiar; respectăm cu responsabilitate câteva reguli discutate încă din primele zile pentru aceste întâlniri;
3. La finalul întâlnirilor sincron, comunic părinților o sinteză a zilei cu ce am făcut și ce au de făcut pentru ca aceștia să fie la curent cu activitatea clasei având în vedere că școala online, mai ales la ciclul primar, presupune o strânsă  colaborare constructivă cu familia;
4. Deoarece în sala de clasă ne plăcea să expunem zilnic produsele activității elevilor (caiete, teste, lucrări, proiecte, etc) acum am introdus albumele de pe grupul de facebook închis al clasei unde copiii își postează produsele, iar ceilalți le pot admira și analiza;
5. Pe grupul clasei, destul de des, postez dacă găsesc ceva util elevilor, de exemplu anunțul unui film ce se derulează la TV, piese de teatru online, webinarii/ tutoriale pentru părinți, un link pentru un material, o urare adresată unui elev sau clasei cu ocazia unui eveniment; toate acestea consider că înfrumusețează și consolidează relația dintre membrii grupului clasei noastre;
6. La fiecare oră pe Zoom, o atenție deosebită o acord inserării unor momente de  muzică, joc și mișcare pe parcursul lecțiilor când captarea atenției scade, la începutul orei pentru crearea unei atmosfere dinamice/plăcute sau la final pentru a încheia într-un ton optimist/ destins; în cele 40 de minute, e normal să își piardă uneori răbdarea/atenția și aceste momente sunt tocmai potrivite;
7. Când eram la școală, fiecare zi aducea câte o provocare, acum, în on-line, sugerarea unor provocări zilnice, săptămânale sau lunare cu sarcini ce au legătură cu temele lecțiilor, cu anumite evenimente calendaristice, activități școlare (Școala altfel, vacanță etc) a devenit o obișnuință; am observat că acestea îi implică pe elevi în mod creativ și mai facil ca o oricare altă temă obișnuită deși au caracter facultativ;
8. În pregătirea activității la clasă,  e nevoie de cunoașterea feedbackului elevilor și părinților, astfel că periodic un chestionar/un sondaj de opinie este binevenit; deoarece nevoile elevilor mei contează, cu ajutorul unei aplicații (www.menti.ro) aceștia îmi comunică dacă dorim să discutăm ceva special în afara temelor planificate și acord o oră pe săptămână propunerilor acestora;
9. În fiecare zi, în întâlnirile desfășurate sincron pe Zoom, nu lipsesc discuțiile sub formă de joc privind emoțiile/ sentimentele ce-i cuprind, dorințele/ mulțumirile ce le au (sau din contră); starea de bine este foarte importantă mai ales la școala online;
10. Întâlnirea de dimineață din sala de clasă, am păstrat-o și pentru 5-10 minute la începutul zilei după ce ne salutăm (diferite feluri: fete, băieți, individual, toată clasa, salut de pandemie etc.), completăm oral sau în scris (pe diverse materiale în PowerPoint interactive) calendarul zilei cu tot ce presupune el, ca apoi să împărtășim cu ceilalți evenimente pozitive sau negative din viața noastră, din ziua precedentă;
 Am putea să facem  o analiză cu puncte slabe și forte ale învățării online și probabil că școala fizică ar avea de câștigat, e clar că am avea multe argumente pro, dar ce am învățat în ultimele luni este faptul că trebuie să fim optimiști, să  ne adaptăm, să facem ceea ce facem cu drag și implicare pentru ca lucrurile să nu stea în loc....
Mulțumesc tuturor colegelor din țară care pe rețelele de socializare din diferite grupuri ale cadrelor didactice au împărtășit din experiența lor, prilej de a învăța continuu, dar și diverselor personalități din educație sau asociații/forumuri care au inițiat cursuri/întâlniri pe diverse tematici ce ne-au ajutat în activitate!
Mulțumesc elevilor mei care îmi dau energia și mă motivează zi de zi și îi felicit pentru participarea de 100% la întâlnirile zilnice și pentru că sunt activi și silitori!
Mulțumesc familiilor elevilor mei pentru răbdare și susținere în tot ce derulăm la clasă!
Mulțumesc conducerii școlii noastre care ne îndrumă în permanență, fiindu-ne alături la orice problemă apărută!
Sănătate multă și sărbători binecuvântate tuturor!
Prof. Monica Toader
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Exemple de bune practici la școala online.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:28:20 Ora standard a Europei de Est