Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Continuă cursurile de educație financiară în 605 școli din România

Junior Achievement (JA) România și Raiffeisen Bank

Continuă cursurile de educație financiară în 605 școli din România

Peste 27.400 de elevi de școală gimnazială și liceu și 1.000 de profesori beneficiază în acest an de resurse pentru educație financiară adaptate școlii online.

Peste 27.400 de elevi din 605 școli din toată țara urmează cursuri de educație financiară în anul școlar 2020-2021, în cadrul programului de educație financiară derulat de Raiffeisen Bank și Junior Achievement România, ajuns la a zecea ediție. În program vor fi implicați anul acesta și 1.000 de profesori.
De-a lungul celor zece ani ai programului de educație financiară derulat de Raiffeisen Bank și Junior Achievement, peste 108.000 de elevi și profesori au beneficiat de resurse și kit-uri educaționale gratuite, iar 15 licee au beneficiat de finanțări pentru îmbunătățirea condițiilor de învățare și acces la educație online.
Ediția din acest an a programului aduce resurse și activități adaptate școlii online sau hibrid pentru alți 27.400 de elevi de școală gimnazială și liceu și 1.000 de profesori. Resursele programului pot fi accesate de profesori și elevi prin intermediul platformei internaționale LMS JA InspireTM și pot fi utilizate pentru lecții derulate sincron  - bazate pe argumentare, creativitate și cooperare - și asincron - bazate pe exerciții interactive cu feedback imediat, materiale video, simulări și sugestii de documentare suplimentară. Programul cuprinde șase module, cu conținut diferit în funcție de vârsta elevilor.
„Statisticile arată că doar unul din cinci români are cunoștințe financiare de bază (conform Global Financial Survey). Doi din cinci români declară că situația lor financiară este mai degrabă precară și 35% dintre români se văd nevoiți să renunțe la unele lucruri pentru a face față cheltuielilor zilnice. 43% dintre familii își pot acoperi nevoile financiare lunare, dar nu mai pot pune nimic deoparte și doar 16% dintre români declară că au o viață financiară care le permite să și economisească. Scopul nostru este să îmbunătățim aceste statistici. Educația financiară este o materie necesară în curricula școlară cât mai devreme - îi ajută pe elevi să facă alegeri chibzuite și să devină adulți cu un comportament financiar sănătos", spune Corina Vasile, director Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.
Activitățile din program au la bază principiul învățării practice (learning by doing) și pun bazele formării abilităților și atitudinilor de gestionare responsabilă a resurselor financiare la nivel personal, familial și comunitar. De asemenea, activitățile sunt dezvoltate în acord cu principiul secvențialității, creând suficiente contexte educaționale pentru exersarea acestora pe durata unui ciclu de învățare.
Deși educația financiară la vârste mici este în atenția profesorilor, a părinților și a furnizorilor de formare, specialiștii subliniază faptul că varietatea de subiecte necesită ca perioada alocată acesteia să fie suficient de mare, astfel încât copiii să poată înțelege totul, să realizeze conexiuni între concepte și să aibă destule ocazii de a aplica în mod practic noțiunile învățate.
Digitalizarea activităților de educație financiară dezvoltate în cadrul parteneriatului a început în 2018 cu modulul ABCdar bancar, adresat elevilor de liceu,și este completată în acest an cu secvențe digital-interactive pentru elevii de clase primare și cu webinare live susținute de voluntarii Raiffeisen Bank.
Mihai Cornea

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:10:13 Ora standard a Europei de Est