Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Promovarea imaginii României și a identității românești în diaspora

Eforturi comune ale Ministerului Educației și Cercetării și Ligii Studenților Români din Străinătate pentru

Promovarea imaginii României și a identității românești în diaspora

Ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie și președintele Ligii Studenților Români din Străinătate (L.S.R.S.), Robert Stredie, au semnat astăzi, 2 decembrie 2020, un acord de colaborare, al cărui principal obiectiv îl reprezintă promovarea imaginii României și a identității românești în rândul studenților români din străinătate.

În acest scop, acțiunile comune vizează conștientizarea și înțelegerea a ceea ce înseamnă studiul în străinătate pentru elevii din învățământul liceal. De asemenea, un alt element ce va fi promovat de către comunitatea L.S.R.S. îl repreintă excelența/imaginea universităților românești. În vederea evaluării rapoartelor de progres, a fost fixată o întâlnire anuală între ministrul Educației și reprezentanții L.S.R.S., însă aceasta nu exclude posibilitatea altor întâlniri, în cazuri excepționale.
„De-a lungul timpului, Liga Studenților Români din Străinătate a desfășurat o activitate de «ambasador sui generis» al României atât în diaspora, cât și în rândul cetățenilor străini. Prin membrii săi, studenți la universități de prestigiu din toate colțurile lumii, această asociație a făcut imense servicii atât țării, cât și sistemului nostru de învățământ, promovând o altă imagine a României, o imagine a României educate. Ba mai mult, prin întoarcerea acasă, foarte mulți dintre ei, prin cunoștințele și expertiza împărtășite, pun umărul nemijlocit la dezvoltarea societății românești. Mă bucur enorm, că avem astfel de parteneri, iar prin acest parteneriat vom reuși să stabilim o colaborare bazată pe respect și continuitate", a declarat ministrul Monica Cristina Anisie.
„Prin acest acord, L.S.R.S. își asumă angajamentul de a folosi expertiza/experiența acumulată în străinătate, pentru dezvoltarea viitoarelor direcții de colaborare. După semnarea acordului între Ministerul Afacerilor Externe și Liga Studenților Români din Străinătate din 2015 (reînnoit în 2020), au rezultat o mulțime de beneficii pentru studențimea românească de peste granițe. Relația noastră cu M.A.E. - privind problematica votului în diaspora, marcarea evenimentelor internaționale, colaborarea strânsă a filialelor L.S.R.S. cu misiunile diplomatice - este o dovadă în plus că încheierea acestui acord, astăzi, între Ministerul Educației și Cercetării și Liga Studenților Români din Străinătate nu va fi doar un document semnat, uitat într-un sertar. Din contră, prin semnarea acestui acord, dorim să transmitem că sprijinirea educației din România a fost și reprezintă o prioritate din ce în ce mai mare pentru comunitatea noastră. Totodată, acest acord vine ca o continuare a unei relații de colaborare deja începute între M.E.C. și L.S.R.S. După modelul de succes al relației de colaborare a prietenilor noștri de la A.N.S.A. (Association of Norwegian Students Abroad) cu ministerul Educației norvegian, ne dorim ca, în viitor, Liga Studenților Români din Străinătate să reprezinte o prioritate pentru M.E.C.", afirmă Robert Stredie, președintele L.S.R.S.
În același timp, pentru identificarea și implementarea proiectelor comune cu impact asupra imaginii României, precum și asupra educației și cercetării, s-a decis înființarea unui grup de lucru, ale cărui întâlniri vor fi organizate  trimestrial sau de fiecare dată când se va considera oportună întrunirea membrilor acestora. Din acest grup vor face parte reprezentanți ai părților, dar și ai Consiliului Național al Rectorilor. Lista membrilor se poate suplimenta cu reprezentanți ai altor instituții cu rol în domeniu, cu acordul părților. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:08 Ora standard a Europei de Est