Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Încă două localități bihorene intră în carantină de astăzi: Sighiștel și Nucet

Dr. Raed Arafat - ,,bucurie” de 1 Decembrie

Încă două localități bihorene intră în carantină de astăzi: Sighiștel și Nucet

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (C.J.S.U.), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a adoptat marți, 1 decembrie 2020, măsurile de aplicare a Ordinului Șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, Dr. Raed Arafat, privind instituirea carantinei în localitățile Sighiștel și Nucet, precum și prelungirea carantinei în localitățile Fînaţe şi Câmpani.

 Perimetrele de carantinare ale localităților carantinate au următoarele coordonate:
 NUCET
1. V: 46.487726, 22.549750
2. S: 46.480398, 22.564856
3. E: 46.483737, 22.573053
4. N: 46.493576, 22.551423
 SIGHIȘTEL
1. V: 46.519082, 22.537014
2. S: 46.517030, 22.544117
3. E: 46.524575, 22.556262
4. N: 46.524929, 22.551820
 FÎNAȚE
1. V: 46.497195, 22.547250
2. S: 46.498628, 22.549503
3. E: 46.509203, 22.534525
4. N: 46.505481, 22.529805
CÂMPANI
1. V: 46.505582, 22.529904
2. S: 46.509161, 22.534213
3. E: 46.527002, 22.508138
4. N: 46.523884, 22.502714
 Măsura de carantinare se aplică începând de astăzi, 2 decembrie, pentru o perioadă de 14 zile în localitățile Sighiștel și Nucet și pentru o perioadă de șapte zile în localitățile Fînaţe şi Câmpani.
Menționăm câteva din cele mai importante prevederi ale hotărârilor C.J.S.U.:
*Intrarea și ieșirea din zonele carantinate sunt restricționate, cu anumite excepții, spre exemplu: transportul de persoane și de marfă, de materii prime, aprovizionarea populației, deplasarea la serviciu sau la unități de învățământ situate în afara zonei carantinate, activitățile agricole și urgențele medicale;
*Purtarea obligatorie a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au peste 5 ani, prezente în spații publice închise și deschise;
*Interzicerea circulaţiei persoanelor în grupuri pietonale mai mari de șase persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
*Interzicerea circulației și staționării persoanelor în spații publice și în afara gospodăriei, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza declarației pe proprie răspundere, legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator;
*Suspendarea cursurilor școlare care presupun prezența ,,față în față" pentru toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura on-line;
*Interzicerea evenimentelor private de tipul nunți, botezuri, mese festive etc., precum și a activităților pentru copii în spații închise, cum ar fi aniversările, locurile de joacă sau afterschool-urile;
*Suspendarea activității HoReCa în interior și în exterior, inclusiv a teraselor, a sălilor de jocuri de noroc și a saloanelor de înfrumusețare;
*Suspendarea activităților culturale și de divertisment de tipul spectacolelor și concertelor, a activităților culturale, științifice și artistice, precum și a activităților și competițiilor sportive cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
*Suspendarea activității piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;
*Activitățile comerciale se vor desfășura cu program de lucru limitat până la ora 20.00, cu excepția farmaciilor și a benzinăriilor care pot avea program non-stop, iar accesul în incintă se va efectua cu limitarea numărului de persoane, la maximum 30% din capacitate și cu respectarea normelor de distanțare fizică;
*Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu respectarea normelor de 4 mp/persoană și a regulilor de protecție sanitară, precum și oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maximum 20 de persoane.
Circulația tuturor persoanelor din localitățile carantinate în afara locuinței/ gospodăriei în intervalul orar 6.00-22.00 este interzisă, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10.00-13.00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 6.00-10.00, respectiv 13.00-20.00;
e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
f) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
g) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
h) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
i) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
j) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea I.T.P. sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie;
n) îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.
În intervalul orar 22.00-6.00 circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctele a), c), e) și n).
Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional / personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
 Hotărârile C.J.S.U. conțin, de asemenea, o serie de măsuri pentru buna desfășurare a procesului electoral în contextul alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din 6 decembrie:
*se permite, în data de 5 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, a persoanelor implicate în organizarea alegerilor, precum și a persoanelor care depun cereri de vot prin intermediul urnei speciale;
*se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile secţiilor de votare, pentru exercitarea dreptului de vot, observarea alegerilor și pentru efectuarea operațiunilor electorale, a alegătorilor și a persoanelor implicate în organizarea și observarea alegerilor, cu respectarea măsurilor în vigoare;
*se permite, în data de 6 decembrie 2020, deplasarea cu urna specială pe raza teritorială a localității a echipelor formate din membri ai birourilor electorale ale secțiilor de votare, însoțite de persoane acreditate și personal de pază, în vederea exercitării dreptului de vot de către alegătorii care nu se pot prezenta la secțiile de votare;
*se permite în datele de 6 și 7 decembrie 2020, deplasarea la/de la sediile birourilor electorale de circumscripție, pentru predarea materialelor rezultate din procesul electoral, a membrilor birourilor electorale ale secțiilor de votare și a persoanelor care îi însoțesc, precum operatori de calculator, persoane acreditate și personal de pază.
Monitorizarea permanentă a respectării măsurilor se va face de către structurile de ordine publică, în coordonarea Inspectoratului de Jandarmi Județean Bihor.
Hotărârea C.J.S.U. nr. 60:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.60-loc.-Finate-si-Campani.pdf
Hotărârea C.J.S.U. nr. 61:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.61-sat-Sighistel-com.-Campani.pdf
Hotărârea C.J.S.U. nr. 62:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/12/HCJSU-nr.62-oras-Nucet-jud.-Bihor.pdf
Model de declarație pe proprie răspundere:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2020/11/Declaratie-pe-proprie-raspundere_editabila.pdf
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:29 Ora standard a Europei de Est