Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mesaj cu ocazia Zilei internaționale a profesorului de limba franceză (ediția a II-a /26 noiembrie 2020)

Monica Cristina Anisie

Mesaj cu ocazia Zilei internaționale a profesorului de limba franceză (ediția a II-a /26 noiembrie 2020)

«A învăța limba franceză astăzi nu înseamnă numai cunoaşterea unei limbi elegante, distinse şi vii, înseamnă acces la cunoaştere, dezvoltare şi democraţie, profesorul de limba franceză fiind catalizatorul promovării culturii, civilizației și valorilor spațiului francofon, formând, în același timp, caractere puternice și performante, sensibile și creative. Este motivul pentru care inițiativa organizării unei zile internaționale a profesorilor de limba franceză vă onorează și vă motivează să perseverați în demersul dumneavoastră nobil de dascăl dedicat elevilor săi.

Ecourile primei ediții a Zilei internaționale a profesorului de limba franceză, pe tema Innovation et créativité, desfășurate în data de 28 noiembrie 2019, au determinat continuarea acestei inițiative. Ministerul Educației și Cercetării, Asociația Română a Profesorilor Francofoni,  Agenția Universitară a Francofoniei (AUF), Institutul Francez din România, Delegația Generală Wallonie-Bruxelles, Organizația Internațională a Francofoniei, reprezentată la București de Biroul regional pentru țările Europei Centrale și de Est (BRECO), precum și profesorii de limba franceză din țară au organizat o multitudine de evenimente variate, destinate valorizării meseriei de profesor de limba franceză, consolidării legăturii şi solidarităţii dintre profesori, dintre profesori și elevi și  prin promovarea culturii francofone (conferințe, reuniuni, dezbateri, concursuri tematice, expoziții, ateliere, proiecții de film francofon, acordarea de distincții).
Tema propusă pentru a doua ediție a Zilei internaționale a profesorului de limba franceză, Nouveaux liens et nouvelles pratiques: une communauté renforcée et des projets pour demain, care va avea loc în data de 26 noiembrie 2020, este deosebit de generoasă și binevenită în contextul pandemic actual, context care solicită o mai mare implicare creativă a profesorilor în ceea ce privește desfășurarea procesului educativ în mediul online. Acest regim de predare provoacă și profesorii de limba franceză să utilizeze noi instrumente de lucru digitale, noi practici pedagogice. Școala online presupune, în egală măsură, o reinventare pedagogică în afara sălii de clasă, un nou tip de relaționare cu elevii, implicarea lor activă în propriul proces de formare și crearea unei comunități de învățare, oferirea de sprijin și feedback în mod constant.
Evenimentele organizate în acest an cu ocazia Zilei internaționale a profesorului de limba franceză reprezintă o oportunitate pentru un schimb de bune practici în domeniul creării și dezvoltării metodelor și tehnicilor pedagogice eficiente la distanță, precum și pentru proiectarea unor activități didactice sau evenimente educaționale menite să consolideze legăturile deopotrivă  între profesori și între profesori și elevi.
Vă adresez invitația de a valorifica platforma digital.educred.ro în activitățile de învățare cu elevii, aplicație pusă la dispoziție de Ministerul Educației și Cercetării care conține o secțiune de Resurse Educaționale Deschise - RED.
Felicitări tuturor profesorilor de limba franceză care au creat resurse de învățare interesante, atractive, racordate la interesele de cunoaștere ale elevilor, pentru susținerea activităților la distanță, platforme de învățare aplicate, instrumente digitale utile de comunicare și colaborare la distanță.
La mulți ani, dragi profesori de limba franceză!
„Les enfants seuls savent ce qu'ils cherchent" („Singuri copiii știu ce caută") ne amintește Micul Prinț, dacă am uitat. Vă invit să-i sprijinim în această căutare și călătorie de cunoaștere, care este procesul educativ, și să continuăm să le fim modele de profesionalism, empatie și optimism, acei oameni speciali din viața colegilor și ai elevilor noștri!»
Monica Cristina Anisie,
ministrul Educației și Cercetării

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:39 Ora standard a Europei de Est