Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Nestlé România și Junior Achievement ajută 400 de tineri de liceu să dobândească abilități antreprenoriale

Un nou proiect de educație pentru orientarea profesională a tinerilor

Nestlé România și Junior Achievement ajută 400 de tineri de liceu să dobândească abilități antreprenoriale

București, 25 noiembrie 2020. Junior Achievement România, în parteneriat cu Nestlé România, lansează un nou proiect de educație pentru orientarea profesională a tinerilor, în cadrul căruia se vor desfășura activități educaționale de tip learning by doing și project based, bazate pe dialog și studii de caz, webinarii de dezvoltare personală și orientare în carieră și interacțiuni cu voluntarii companiei, în activități de tip virtual job-shadowing.

Concepute pentru a veni în sprijinul tinerilor cu informațiile necesare despre etapele necesare dobândirii succesului profesional și pentru a facilita interacțiunea acestora cu o piață a muncii în continuă schimbare, activitățile din cadrul proiectului au rolul de a contribui la dezvoltarea cunoștințelor elevilor și la exersarea abilităților de viață potrivite luării unor decizii informate pentru viitor.
,,Suntem bucuroși să semnăm acordul pe parteneriat cu Junior Achievement România și să ajutăm împreună 400 de tineri de liceu prin activități, webinarii și evenimente dedicate alături devoluntarii Nestlé România. La nivel european există deja o colaborare de trei ani între Nestlé, Alliance for Youth, Ernest & Young și Junior Achievement Europe, în urma căreia 550 de studenți au obținut calificarea internațională pentru abilități antreprenoriale. Pentru a confirma încă o dată promisiunea de a sprijini și investi în tânăra generație, anul acesta Nestlé a lansat angajamentul de a oferi 20.000 de noi oportunități de angajare, programe de ucenicie și stagii în Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord până în 2025. Nestlé are grijă ca tinerii să fie pregătiți pentru ziua de mâine, pentru că un viitor mai verde și mai bun începe cu tinerii!", spune Loredana Gîlmeanu, SEM HR Business Partner & Country Lead Nestlé România.
Prin participarea la proiect, elevii au acces gratuit la informații și contexte educaționale si economice actuale, ce contribuie la formarea lor ca viitori adulți și angajați.
De asemenea, ei vor putea participa la un eveniment online - Innovation Day, un workshop cu format interactiv, ce reunește echipe de tineri care primesc o temă-provocare și au astfel ocazia să-și antreneze gândirea creativă pentru a găsi soluții inovatoare, de îmbunătățire a unor situații inspirate din realitatea cotidiană.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:19 Ora standard a Europei de Est