Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini

În cadrul proiectului internațional eTwinning

Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini

Proiectele internaționale eTwinning fac parte din categoria Comenius și se derulează, în exclusivitate, prin internet. Partenerii se cunosc și colaborează doar prin intermediul poștei electronice, expunând totul la vedere și comunicând printr-un circuit închis doar de ei utilizat.

 Inițiatoare a unui astfel de proiect, educatoarea Tamara Felicia Ciocan, de la Grădinița nr. 22 din Oradea, și-a surprins partenerii străini, din cele 12 țări europene, cu un produs final neașteptat care i-a lăsat fără replică. Ecourile, mesajele, aprecierile și felicitările lor continuă să sosească și la două luni de la finalizarea proiectului. Ieri (vineri, 13 martie 2009), tocmai au sosit felicitări și mulțumiri de la partenerii din Bulgaria, care o felicitau și îi mulțumeau Tamarei Ciocan pentru superbul și ingeniosul calendarul 2009, personalizat, cu cele 13 țări partenere.
 Ce i-a trecut prin cap educatoarei "magicienilor" orădeni: să adune toate informațiile, desenele, simbolurile și pozele reprezentative ale celor 12 țări partenere (Belgia, Spania, Bulgaria, Italia, Malta, Portugalia, Grecia, Danemarca, Franța, Estonia, Polonia și Marea Britanie) în filele unui calendar, cerâdu-le ca fiecare să-și aleagă o lună preferată din cele rămase disponibile. Nemaiavând o lună "vacantă" în calendar, România a rămas să ocupe prima copertă a calendarului.
 Fiecare în pagina sa și-a găsit o poză reprezentativă din școala sau grădinița sa, cinci sau mai multe desene aparținând elevilor implicați în proiect (fiecare desen cu numele copilului și vârsta), numele coordonatorului de proiect, numele și steagul țării, nominalizarea unuia dintre drepturile internaționale ale copilului, iar în partea de jos, calendarul lunii pe care a fost marcată ziua națională a țării respective.
 Gustând din fructul "oprit"!
 Cu un astfel de produs final, tipărit de Tamara Ciocan cu ajutorul părinților copiilor din grupa mijlocie – "magicienii", și expediat pe cheltuială proprie fiecărui partener, proiectul dăinuie și astăzi, fiind în centrul atenției, în sala de grupă sau de clasă, răsfoit și analizat în fiecare lună și în orice zi a anului 2009.
Iată cum, de la un banal schimb de informații și desene pe internet pe o temă generală pentru cunoașterea ideilor și preocupărilor partenerilor, s-a ajuns la un produs palpabil, util și deosebit de practic, aflat la îndemâna fiecăruia, pe peretele din sala de grupă sau de clasă.
 Produsul final, neașteptat, i-a uimit și pe cei care girează un asemenea gen de proiecte, care s-au trezit pe masă, pentru prima oară, cu un produs palpabil, rod al proiectului inițiat de educatoarea Tamara Ciocan, de la Grădinița nr. 22 din Oradea, și care au premiat-o cu o diplomă de calitate (un fel de diplomă de excelență).
 "Cu acest calendar, le-am depășit toate așteptările. Ei credeau că totul va rămâne doar pe calculator, așa cum se obișnuiește în acest gen de proiecte. Eu, însă, am ieșit din tipare, vrând să le demonstrez că se poate și altfel, și mă bucur că am reușit un produs palpabil pe care fiecare îl are acum pe perete. Sunt mulțumită în sinea mea pentru ceea ce am realizat și pentru bucuria pe care le-am produs-o. Dacă privindu-l, fiecare va zâmbi fericit admirându-și pagina reprezentativă, eu voi recepționa bucuria lor și voi fi foarte mulțumită. Este mulțumirea pe care ți-o dă un lucru bine făcut", conchide educatoarea "magicienilor"...
 Pentru reușita fantastică, Tamara Ciocan dorește să mulțumească părinților copiilor "magicieni", directorului grădiniței, prof. Lidia Șandor-Costea, profesoarei de engleză Ana Tudor, de la Școala cu clasele I-VIII "Liviu Rebreanu" din Mioveni, județul Argeș (mâna ei dreaptă și principalul său colaborator), celor care au crezut în ea și au încurajat-o într-un astfel de demers deloc ușor (să aduni și să prelucrezi materialele de la 12 parteneri europeni)...
Privind mai departe de lungul nasului, trebuie să remarcăm faptul că străinii sunt siliți să recunoască cum că o româncă le- a dat o lecție în proiectul pe care l-a inițiat și condus magistral, finalizându-l într-o manieră neimaginată de nimeni, și oferindu-le pe tavă fructul "oprit".
 Felicitări, Tamara, ești o magiciană, precum "magicienii" pe care îi îndrumi la Grădinița nr. 22!  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tamara Ciocan, educatoarea magicienilor orădeni, a dat o lecție partenerilor străini.

Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 07:06:30 Ora standard a Europei de Est