Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Strategia pentru Digitalizarea Educației din România trebuie să devină un proiect de țară”

Ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie:

„Strategia pentru Digitalizarea Educației din România trebuie să devină un proiect de țară”

Ministerul Educației și Cercetării propune o listă cu cinci obiective, imperativ a fi realizate în următorii ani în ceea ce privește digitalizarea educației, și invită operatorii/companiile IT, societatea civilă și mediul guvernamental să contribuie la conturarea acestui proiect de țară cu expertiza și propunerile proprii.

Cele cinci obiective anunțate de ministrul Monica Cristina Anisie în cadrul primei runde de consultări publice privind elaborarea „Strategiei pentru Digitalizarea Educației din România - SMART-Edu", organizată ieri, 20 noiembrie 2020, de Ministerul Educației și Cercetării, sunt următoarele:
1. Îmbunătățirea infrastructurii digitale pentru reducerea decalajelor de conectivitate
2. Susținerea accesului egal la o educație online de calitate
3. Asigurarea de dispozitive electronice cu conectare la Internet în bandă largă și conectivitate wireless adecvată pentru preșcolari și elevi;
4. Elaborarea de manualele digitale și auxiliare didactice care oferă o interfață interactivă în care elevii au acces la conținut multimedia, cum ar fi: videoclipuri, prezentări interactive și hyperlink-uri;
5. Competențe digitale pentru o piață a muncii emergent.
„Digitalizarea Educației reprezintă un proiect prioritar pentru mine ca om politic, dar și un angajament îndrăzneț pentru generațiile viitoare, pe care toți miniștrii Educației trebuie să și-l asume în următorii ani, indiferent de culoarea politică. Suntem cu toții aici pentru că nu mai putem aștepta niciun minut pentru a începe digitalizarea și modernizarea învățământului românesc. Fiindcă vorbim de un proiect de o asemenea anvergură și pentru a reuși ceea ce ne-am propus, avem nevoie de toți actorii din societate, de toate resursele disponibile"a declarat ministrul Educației și Cercetării.
De asemenea, ministrul Monica Cristina Anisie a anunțat că bugetul de investiții al Ministerului Educației pentru anul 2021 va include o componentă substanțială de fonduri alocate digitalizării, lucru care până în acest moment nu s-a întâmplat.
Subsecretarul de stat în Ministerul Educației și Cercetării, Jean Badea, a invitat toți specialiștii interesați să dea curs apelului de a se înscrie în grupurile de lucru ce vor fi constituite în vederea elaborării strategiei. Rezultatele activității grupurilor de lucru se vor concretiza în planuri operaționale pentru perioada vizată de strategie și în măsuri de implementare sustenabilă a acestora.
„Cuvintele sunt prea puține pentru a mulțumi tuturor partenerilor care au fost alături de noi nu numai astăzi, ci în toată această perioadă în care s-au implicat activ în susținerea activităților de învățare în mediul online. Doresc să-i asigur că eforturile lor sunt esențiale în această transformare de paradigmă pe care am inițiat-o: Școala SMART - Școală Modernă, Accesibilă, bazată pe Resurse și Tehnologii digitale", a declarat Jean Badea, subsecretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării.
La evenimentul de ieri, disponibil pe pagina de Facebook a ministerului și pe canalul nostru de Youtube, au participat Sorin Valentin COSTREIE, consilier de stat - Cancelaria Prim-Ministrului, Ioan Marcel BOLOȘ, ministrul Fondurilor Europene, Dragoș PREDA, secretar de stat - Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor, Radu NICOLESCU, consilier de stat Cancelaria Prim-Ministrului, Cristin POPA, director executiv, Direcția Executivă Monitorizare și Control ANCOM, Mihaela NABĂR, director executiv - World Vision România, Elena LOTREAN, Task Force Leader Educație - Coaliția pentru dezvoltarea României, Florin POGONARU, președinte AOAR, Margareta CHESARU, Public Affairs manager - Uipath, Irinuca VĂDUVA, Marketing&PR manager ECDL, Iulian STANCIU, CEO eMAG, Elisabeta MORARU, Country manager - Google România, Marinela IONAȘCU, Education manager Microsoft, Luiza DOMNIȘORU, director comunicare - RCS&RDS, Mihnea RĂDULESCU, Business director -  Vodafone, Florin POPA, Business to Business director - Orange, Alexandra TĂMAȘ, Public affairs manager  ANIS, Laurențiu BUNESCU, Fundația EOS, Silvia BOGDAN, președinte - Școala de Valori, Nicoleta ALBERT, președinte ProactaEdu, Rareș VOICU, președinte Consiliul Național al Elevilor și Horia ONIȚA, președinte Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România.
Partener media al evenimentului a fost Financial Intelligence.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:52:04 Ora standard a Europei de Est