Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cei 12 indicatori de performanță pentru primăriile din județul Bihor

Ilie Bolojan a prezentat

Cei 12 indicatori de performanță pentru primăriile din județul Bihor

În cadrul conferinței de presă din 19 noiembrie 2020, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat 12 indicatori de performanță pentru primăriile din județul Bihor, care vor sta la baza dezvoltării administrațiilor locale și care vizează schimbarea la față a județului Bihor.

Acești indicatori au fost creați după o analiză a tuturor unităților administrativ-teritoriale și au scopul de a aduce o evoluție din punct de vedere administrativ și economic în întreg județul. 
Prin cei 12 indicatori se propune ca relația dintre Consiliul Județean Bihor și primăriile din județ, în speță alocările de fonduri și politicile Consiliului, să se bazeze pe teme obiective, iar aspectele politice să devină probleme secundare.
Cei 12 indicatori sunt clasificați în trei capitole, iar aceste capitole se referă la: buna gestionare a banilor publici, curățenie în tot județul și fondurile atrase și capacitatea administrativă.
În ceea ce privește Buna gestionare a banilor publici, acest capitol are ca obiective: servicii publice la costuri rezonabile și sustenabile. În acest sens cei cinci indicatori sunt: cheltuielile de personal/cap de locuitor (indicator ce arată cât îi costă pe cetățenii unei localități serviciile oferite de primărie), cheltuieli de personal/veniturile proprii (indicator ce prezintă dacă din veniturile proprii o primărie își poate suporta cheltuielile de personal), veniturile din impozitul pe salarii (I.V.G.)/locuitor(indicatorul arată dacă pe teritoriul unei localități există activități economice și locuri de muncă), veniturile proprii (fără I.V.G.)/locuitor sau gospodării (indicator ce arată, în raport cu valoarea de piață a proprietăților, dacă nivelul de impozitare e stabilit în mod corect și echitabil) și gradul de colectare a veniturilor (indicator ce arată în ce măsură o primărie își previzionează corect încasările din impozite și dacă le încasează sau nu).
Capitolul Curățenie în tot județul are ca obiective: drumuri fără buruieni pe marginile acestora, terenuri agricole cultivate și colectarea funcțională a deșeurilor menajere. În acest capitol intră următorii indicatori: starea de curățenie a șanțurilor și acostamentelor drumurilor (indicatorul va arăta în ce măsură responsabilul de curățenie al drumului își achită sarcinile prin respectarea regulamentului privind curățenia = trei cosiri/an),terenurile agricole din vecinătatea drumurilor modernizate să fie cultivate, iar pășunile întreținute, albiile și luncile râurilor păstrate în stare de curățenie, sisteme de colectare a deșeurilor menajere funcționale (taxe de penalizare aprobate (x2) acolo unde operatorii încheie contracte directe cu fiecare gospodărie, precum și taxe speciale aprobate și operaționale acolo unde operatorul încheie contracte cu primăria), și, în fine, asociere în vederea amenajării unor deponee zonale pentru deșeurile de mari dimensiuni.
Ultimul capitol Fonduri atrase și capacitate administrativă are ca obiective: atragerea de fonduri europene și guvernamentale, asocierea primăriilor pentru gestionarea unor proiecte și finalizarea și punerea în funcțiune a proiectelor în curs. În acest sens cei doi indicatori sunt: fonduri europene sau guvernamentale atrase și investiții funcționale.
,,Schimbarea la față a județului Bihor este obiectivul administrației noastre. Nu putem schimba la față județul fără să avem ca parteneri principali primarii din județul Bihor, indiferent de culoarea politică, indiferent de mărimea localității. Pentru acest lucru avem nevoie de resurse, de parteneri și avem nevoie să știm care e drumul pe care trebuie să îl urmăm. Am încredere că primarii vor face ceea ce trebuie și vor fi buni gospodari. Ne dorim ca primăriile să ajungă la un grad de colectare a impozitelor de peste 89-90% în anii următori și am convingerea că adoptarea acestor hotărâri va face să avem un grad de colectare mai bun, iar modul de repartizare a fondurilor de la Consiliul Județean către primăriile din județ se va face direct proporțional cu ce va face fiecare primărie", a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Alexandru Laslău,
consilier

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:41:28 Ora standard a Europei de Est