Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Digitalizare prin plantare”

În perioada 21 noiembrie - 6 decembrie

Proiectul ,,Digitalizare prin plantare”

Proiectul Digitalizare prin plantare își are rădăcinile în contextul social dificil în care societatea română (și nu numai) se află în acest moment. Problema defrișărilor excesive ori a lipsei respectului pentru natură reprezintă un laitmotiv trist în vremuri contemporane, vremuri și mai greu încercate de Pandemia Covid - 19, al cărei efect devastator asupra societății este deja cunoscut.

Singura modalitate de a participa la cursuri
Aceste încercări ale timpului ne oferă oportunitatea de a ne aduce contribuția în societate, și ce mod mai bun de a face asta dacă nu prin a învesti în tineri, în viitor. Prin trecerea în on-line a lecțiilor școlare, observăm o realitate cruntă, și anume faptul că numeroși copii cu potențial, în special cei din zona rurală, nu au mijloacele financiare în vederea procurării unui dispozitiv electronic, pentru a se putea conecta și participa la lecții.
Scopul proiectului pe termen scurt și mediu este venirea în ajutorul acestor copii aflați în dificultate, prin furnizarea unei tablete prin care să se poată conecta la internet, pentru a participa la ore în bune condiții. Având în vedere provocarea epidemiologică actuală, respectiv probabilitatea recurenței acestui tip de eveniment în viitor, apreciem ca mai mult decât oportună dezvoltarea de asemenea proiecte.
Scopul pe termen lung al acestui proiect îl reprezintă încercarea de educare socială cu privire la respectul față de natură și asupra efectelor nefaste ale defrișărilor asupra sănătății colective. Este de notorietate faptul că una dintre cauzele majore ale încălzirii globale o reprezintă micșorarea, într-un ritm alarmant, a suprafeței verde existente pe glob. Odată cu o încălzire globală accentuată, care crește riscul de dezastru epidemiologic, ghețarii dezvăluie tulpini de virusuri noi, încapsulate în timp, a căror aducere în actualitate reprezintă o amenințare cât se poate de serioasă.
Este necesară conștientizarea de către societate a acestui pericol al defrișărilor și, mai mult decât atât, este necesară educarea societății cu privire la necesitatea întreprinderii a cât mai multor acțiuni de acest fel.
Tema  proiectului
Pentru fiecare 30 de lei donați, Organizația Rotaract Club Oradea își asumă responsabilitatea de a planta câte un copac în zona metropolitană Oradea.
Fondurile strânse vor fi utilizate pentru a întâmpina nevoile elevilor, prin achiziționarea unor tablete în scopuri educaționale. Unitățile de învățământ țintă sunt Școala Gimnazială Nr. 1, Tileagd și Liceul Tehnologic Nr. 1, Cadea, cu un număr de peste 105 copii, fără însă a ne limita la acestea.
Elevii, atent selecționați, nu dispun de o situație financiară care să le permită achiziționarea unor asemenea tablete sau prezintă cazuri sociale defavorizate, sub diferite forme.
Realizarea plantării
Plantarea va fi realizată doar de membrii cluburilor Rotaract, Rotary și Interact, în conformitate cu normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-Cov 2.
Misiunea proiectului
*plantarea unui număr cât mai mare de copaci;
*cu ajutorul fondurilor strânse, echiparea elevilor cu tablete pentru cursurile online, într-un context epidemiologic.
Rezultatele urmărite
*echiparea elevilor care prezintă cazuri sociale și resurse financiare limitate cu tablete pentru uz școlar;
*digitalizarea și echiparea elevilor în cauză.
Când?
Proiectul se va derula între 21 noiembrie și 6 decembrie 2020.
Cum poți ajuta?
Cu donarea a cel puțin 30 de lei prin:
*Transfer bancar. În contul bancar al Asociației ROTARACT CLUB ORADEA, Cont: RO 22 BTRL 0050 1205 K442 46XX deschis la Banca Transilvania cu mesajul ,,Plantare".
*On-line, cu cardul, pe pagina oficială a clubului
https://rotaractcluboradea.ro/
Pentru mai multe detalii și date actualizate, urmăriți-ne pe pagina de Facebook ROTARACT CLUB ORADEA sau pe pagina de Facebook a evenimentului.
Roxana Vidican

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:12 Ora standard a Europei de Est