Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Strategia pentru Digitalizarea Educației din România - SMART-Edu”: companiile IT, societatea civilă și mediul guvernamental

Prima consultare publică pentru

„Strategia pentru Digitalizarea Educației din România - SMART-Edu”: companiile IT, societatea civilă și mediul guvernamental

Ministerul Educației și Cercetării lansează vineri, 20 noiembrie, primul eveniment care deschide consultarea publică pentru elaborarea Strategiei pentru Digitalizarea Educației din România 2021-2027 - SMART-Edu.

Ministerul Educației și Cercetării își propune ca această strategie să devină un proiect de țară, proiect de care va depinde viitorul educației în România. Este un document strategic în care liniile și direcțiile de acțiune trebuie să asigure o predictibilitate în timp, cel puțin până în anul 2027, și care să se regăsească, distinct, în bugetul Ministerului Educației.
Monica Cristina Anisie, ministrul Educației și Cercetării, a invitat pe 28 octombrie companiile din mediul privat, organizațiile neguvernamentale, reprezentanții industriilor și ai companiilor, precum și stakeholderii să contribuie la transformarea de paradigmă propusă de Ministerul Educației și Cercetării: Școala SMART - Școală Modernă, Accesibilă, Bazată pe Resurse și Tehnologii digitale, care să asigure accesul la o educație incluzivă și de calitate pentru toți copiii. Prin intermediul acestei strategii de digitalizare, Ministerul Educației și Cercetării a propus un apel la acțiune pentru o cooperare mai strânsă a tuturor factorilor interesați, pornind de la următoarele priorități: Accesibilitate, Conectivitate, Comunitate, Ecosistem educațional digital, Inovare și Sustenabilitate.
Totodată, vor fi constituite grupuri de lucru în vederea elaborării strategiei. Rezultatele activității grupurilor de lucru se vor concretiza în planuri operaționale pentru perioada vizată de strategie și în măsuri de implementare sustenabilă a acestora.
„Digitalizarea educației reprezintă un proiect prioritar pentru mandatul meu de ministru. Este un angajament îndrăzneț pentru generațiile viitoare, pe care toți miniștrii educației trebuie să și-l asume în următorii ani, indiferent de culoarea politică", a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul Educației și Cercetării.
Evenimentul de vineri, 20 noiembrie, va fi transmis LIVE pe platformele social media utilizate de M.E.C. (pagina de Facebook și canalul de YouTube), începând cu ora 11.30, precum și pe pagina de Facebook a partenerilor media - Financial Intelligence, care vor asigura și moderarea.
Evenimentul va fi deschis de Monica Cristina Anisie, ministrul Educației și Cercetării, alături de Jean Badea, subsecretar de stat în cadrul Ministerului Educației și Cercetări. Și-au mai anunțat participarea și susținerea Strategiei pentru Digitalizarea Educației din România: Sorin Valentin COSTREIE (consilier de stat - Cancelaria Prim-Ministrului), Ioan Marcel BOLOȘ (ministrul Fondurilor Europene), Dragoș PREDA (secretar de stat - Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor), Radu NICOLESCU (consilier de stat Cancelaria Prim-Ministrului), Marian MURGULEȚ (secretar de stat Secretariatul General al Guvernului), Cristin POPA (director executiv - Direcția Executivă Monitorizare și Control ANCOM), Sabin SĂRMAȘ (președinte A.D.R.), Mihaela NĂBAR (director executiv - World Vision România), Elena LOTREAN (Task Force Leader Educație - Coaliția pentru dezvoltarea României), Florin POGONARU (președinte A.O.A.R.), Margareta CHESARU (Public Affairs manager - Uipath), Irinuca VĂDUVA (Marketing & PR manager ECDL), Iulian STANCIU (CEO - eMAG), Măriuca TALPEȘ (CO-Founder Bitdefender), Elisabeta MORARU (Country manager Google România), Marinela IONAȘCU (Education manager - Microsoft), Valentin POPOVICIU (vicepreședinte RCS & RDS), Paul DUDĂU (Public Policy manager Vodafone), Florin POPA (Business to Business director - Orange), Alexandra TĂMAȘ (Public Affairs manager - ANIS), Laurențiu BUNESCU (Fundația EOS), Silvia BOGDAN (președinte - Școala de Valori) și Nicoleta ALBERT (președinte ProactaEdu). (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:23:39 Ora standard a Europei de Est