Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Să știe foarte bine ce vor și să învețe non stop”

Sfaturile lui Andrei Socaciu, creatorul Street Coffee Roasters, pentru viitorii antreprenori

,,Să știe foarte bine ce vor și să învețe non stop”

Secretele succesului, dezvăluite în emisiunea AntreV - Antreprenor pentru viitor!

,,Succesul e o stare de spirit. Eu simt că am succes când văd un client mulțumit". Astfel își caracterizează reușita în afaceri Andrei Socaciu, numele din spatele brandului orădean Street Coffee Roasters. Invitat al celui de-al doilea episod al emisiunii "AntreV - Antreprenor pentru viitor" - în care studenții învață tainele reușitei de la antreprenori de succes, Andrei a povestit cum de la pasiunea pentru cafea a reușit să construiască o afacere care înseamnă acum trei cafenele în Oradea și una în Timișoara. Antreprenorul orădean și-a reamintit momentele începutului, a explicat care a fost cel mai mare obstacol pe care l-a depășit și cum s-a adaptat la situația provocată de pandemie. Întrebat ce sfaturi le-ar da tinerilor aflați la început de drum în domeniul antreprenoriatului, Andrei Socaciu a răspuns fără ezitare: "Să știe foarte bine ce vor și să învețe non stop."
Încă din facultate, Andrei Socaciu a vrut să facă o afacere a lui, în care să fie propriul șef. Și-a urmărit visul fără contenire, iar plecarea în Anglia i-a adus imboldul de care avea nevoie. Timp de doi ani a învățat meserie la Starbucks, unul dintre giganții industriei mondiale a cafelei. ,,Acolo am văzut partea mai ,,avansată" a unei afaceri", își aduce aminte Andrei, care a găsit mediul propice pentru a-și dezvolta ideile antreprenoriale.
A studiat din scoarță în scoarță manualul de barista al Starbucks și a înțeles că afacerea pe care și-o dorește este una,,pașnică", în care cafeaua să fie pe primul loc.
Prima cafenea: ,,am vrut să fim deosebiți"
Întors în țară, a pus la bătaie banii strânși din munca în străinătate și, alături de un asociat, a investit 10.000 de euro în prima cafenea. Bani puțini, calculați pentru trei luni de salarii și chirie, dar multă experiență și multă muncă, rezumă Andrei Socaciu perioada de început a afacerii sale.,,Am vrut să fim deosebiți și să ne prăjim noi cafeaua. Ne-am axat pe cafeaua de specialitate care este diferită față de ce este ,,comercial" pe piață. E un trend care a apărut acum câțiva ani în România și care a luat amploare", explică Andrei.
Cu patru luni înainte de deschiderea efectivă a cafenelei, Andrei a început să o promoveze pe Facebook, cu informații și fotografii. Din primii bani câștigați cei doi asociați și-au cumpărat aparatură, dar investițiile mai mari le-au făcut ulterior, după ce au reușit să atragă doi investitori.
Au optat pentru un stil industrial în amenajarea localurilor pe care le dețin. ,,Ne reprezintă", explică Andrei, care spune că și numele afacerii - Street Coffee Roasters - l-au ales ca să exprime ceea ce voiau să ofere: posibilitatea clientului de a lua o cafea pe care să nu o bea înăuntru, ci să o ducă cu el, pe stradă.
Calitate și învățare continuă
Street Coffee Roasters a oferit de la început calitate, spune Andrei Socaciu. De aceea, o parte importantă a afacerii a fost investiția în prăjitoria de cafea. Alături de asociatul său, s-a străduit să le transmită și angajaților ce înseamnă conceputul lor de business, cum să muncească împreună pentru a le oferi clienților ce e mai bun.
,,Chiriile le plătești cumva, dar cel mai greu e să lucrezi cu omul și să îl faci să îi placă ce face, să înțeleagă că nu e doar un job la care vine și pleacă, ci ceva important pentru el și pentru client", consideră Andrei. De aceea are și un criteriu simplu atunci când vine vorba de candidații la angajare: să aibă atitudine pozitivă. ,,Nu e nevoie neapărat de studii sau experiență, îi învățăm noi ce au de făcut".
Învățarea continuă e un alt secret al reușitei, explică antreprenorul orădean. Andrei Socaciu spune că a fost interesat mereu să afle informații din domeniul cafelei: urmărește clipuri pe YouTube, își cumpără cărți sau participă la cursuri. Chiar o parte din primii bani pe care i-a câștigat din afacerea cu cafeneaua i-a folosit pentru a participa la cursuri în Anglia și în Berlin. ,,E un domeniu în care trebuie să înveți constant", consideră Andrei.
Afacerea și pandemia
Fiind o afacere care se desfășoară în spații relativ mici, în care clientul intră doar pentru a-și lua cafeaua, Street Coffee Roasters a rezistat în fața pandemiei, explică Andrei Socaciu. În această perioadă a pus la dispoziția clienților o aplicație online care le permite să comande și să plătească on-line cafeaua preferată.
,,Am promovat ideea de a ajuta clientul să comande prin telefon, să plătească prin aplicație și să vină doar să-și ia cafeaua dorită. Livrăm la domiciliu și cafea boabe sau măcinată oamenilor care sunt home-barista", spune Andrei, care a și postat video-uri în care le oferă sfaturi celor care își prepară cafeaua acasă.
În cafenelele Street Coffee Roasters nu există un client standard, susține antreprenorul, iar secretul este că sunt oferite produse pentru cât mai multe categorii de consumatori de cafea. Calitatea și prețurile mai mici sunt cele care atrag, au constatat deținătorii afacerii. Andrei nu neagă că au fost și clienți nemulțumiți, dar și-a asumat situația și a explicat întotdeauna ce s-a întâmplat.
,,Vrem să rămânem la fel: să păstrăm calitatea și să fim optimiști pentru anul ce vine, pentru că oamenii ne trec pragul în continuare și asta ne bucură", își dorește Andrei Socaciu.
Și chiar dacă a observat că majoritatea clienților preferă cafeaua cu lapte, Andrei vrea să le prezinte și să îi încurajeze să consume și cafea cu origini noi, cu arome diferite.
,,Succesul e o stare de spirit"
Întrebat ce calități trebuie să aibă un antreprenor, Andrei Socaciu a indicat două care, în opinia sa, sunt esențiale: să știe foarte bine ce vrea și să învețe non stop, să se intereseze constant despre noutățile din domeniul său, să caute surse de informație. De altfel, acesta ar fi și sfatul pe care i l-ar da variantei sale mai tinere dacă ar putea să se întoarcă în timp: ,,Să învăț mai mult!"
,,Tinerii să își aleagă foarte bine facultatea, să și-o asume și să dea maximum din ei. Să profite cât pot de mult de această perioadă și să învețe cât pot mai mult", le-a transmis Andrei Socaciu celor care vor să devină antreprenori.
În opinia sa, succesul care vine urmând acești pași este, de fapt, o stare de spirit: ,,Eu simt că am succes când văd un client mulțumit sau când văd că am reușit să cumpăr o cafea verde foarte bună și reușesc să scot din ea un profil de gust care îmi place și mie și clienților. Prefer să mă concentrez pe ce se întâmplă în fiecare zi, decât să am niște aspirații spre care să tind".
Și totuși, pe plan profesional, Andrei are planuri bine stabilite pentru viitorul apropiat: să își dezvolte prăjitoria de cafea și să dezvolte o parte de franciză a afacerii.
Moderat de Maria Ursu, studentă în anul al treilea la Facultatea de Științe Economice din Oradea, al doilea episod al emisiunii AntreV - Antreprenor pentru viitor poate fi vizualizat pe canalul de YouTube al proiectului AntreV: https://youtu.be/gqXExsnGuQE
Despre proiectul AntreV
AntreV este un proiect european care are ca obiectiv general creşterea numărului de studenţi ai Universităţii din Oradea prin stimularea participării studenţilor la programe de studii de licenţă, în special a celor din categorii vulnerabile, prin creşterea atractivităţii ofertelor educaţionale, în special în ceea ce priveşte antreprenoriatul, corelat cu îmbunătăţirea competenţelor cadrelor didactice.
Potrivit decanului Facultății de Științe Economice din Oradea, Anca Dodescu, cei 450 de studenți înscriși în proiectul ANtrev se pregătesc în această perioadă de examen și își scriu planurile de afaceri. Emisiunea AntreV - Antreprenor pentru viitor! vine ca o completare a competențelor teoretice dobândite la curs, studenții având posibilitatea de a cere sfaturi antreprenorilor de succes legate de planul de afaceri. În plus, pot interacționa direct cu aceștia pentru a afla lucruri practice din experiența invitaților. 
DETALII ale proiectului ,,Antreprenor pentru viitor": https://antrev.uoradea.ro
Beneficiar: Universitatea din Oradea
Partener: Corporactive Consulting SRL
Valoare totală eligibilă: 7.282.442,22 de lei, din care:
Finanțare nerambursabilă: 7.114.153,50 lei (97,69% din valoarea totală eligibilă), din care: Valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR/FC/FSE ILMT: 6.158.002,73 lei; Valoare eligibilă nerambursabilă din Bugetul național: 956.150,77 lei
Cofinanțare beneficiar: 168.288,72 lei
Durata de derulare a proiectului: 2 ani
Perioada de implementare: 24.05.2019 - 26.06.2021
Cod proiect MySMIS: 124167
Cod apel: POCU/379/6/21/ Operaţiune compozită OS. 6.7, 6.9, 6.10
Componenta 1: 379 Bursa Student Antreprenor - Măsură activă pentru creşterea participării studenţilor din categorii vulnerabile la programe de studii de licenţă - Regiuni mai putin dezvoltate; Axa Prioritară: Educaţie şi competenţe
Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020.
Manager de proiect  - conf. univ. dr. Căuș Vasile Aurel
Universitatea din Oradea, Str. Universităţii nr. 1
Secretar proiect 0259.408.288
https://antrev.uoradea.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:36 Ora standard a Europei de Est