Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Utilajele RER folosite la deszăpezire sunt pregătite pentru sezonul de iarnă

Vineri, viceprimarul Marcel Dragoș și directorul Florin Gontariu au susţinut o conferinţă de presă

Utilajele RER folosite la deszăpezire sunt pregătite pentru sezonul de iarnă

Viceprimarul Marcel Dragoș împreună cu Florin Gontariu, director general tehnic-investiții în cadrul R.E.R. Vest, au susţinut vineri, 13 noiembrie 2020, o conferinţă de presă în teren, cu ocazia căreia au fost prezentate utilajele folosite la deszăpezire de către operatorul de salubritate R.E.R. Vest.

„Din cele ce am văzut azi aici, considerăm că suntem pregătiți pentru a trece cu bine sezonul de iarnă 2020-2021, fără a întâmpina prea multe dificultăți. Important e să trecem cu bine de acest sezon, utilajele arată mai bine ca niciodată și sperăm că nu vor fi probleme deosebite nici din punctul de vedere al acestei ierni, să nu fie o iarnă capricioasă", a declarat viceprimarul Marcel Dragoș.
Detalii legate de stocurile existente și de stadiul utilajelor au fost prezentate de către dl. Gontariu, care a precizat: „Avem un stoc de aproximativ două mii de tone de sare, 300 de tone de nisip, 8 mii de kg de clorură de magneziu fulgi, iar la sediul nostru principal avem stocat 37 mii de litri de clorură de calciu folosite pentru zonele pavate din centrul municipiului Oradea. Din flota noastră de anul trecut am fost nevoiți să înlocuim mai mult de jumătate, 16 utilaje, pentru că nu mai respectau normele de poluare, astfel încât acum toate cele 25 de utilaje respectă aceste norme. De asemenea, astăzi dispunem de șase utilaje care au tracțiunea de 4x4 și care vor fi folosite în zonele mai greu accesibile din oraș. În ceea ce privește combaterea poleiului din zonele centrale, mai avem două cisterne cu o capacitate de 7 mii de litri fiecare, care vor acționa cu clorură de calciu lichidă. Avem șapte utilaje de mare capacitate cu trei sau patru axe care vor fi folosite la intrările/ieșirile din oraș, arterele cu patru benzi, care la nevoie vor putea merge în tandem. Capacitatea actuală de încărcare cu material antiderapant ne permite ca dintr-o singură încărcare să acoperim aproximativ 80% din urgența 1, care înseamnă un timp de răspuns foarte bun și că nu este necesară o altă alimentare pentru a acoperi urgența 1. Utilajele vor ieși pe drumuri în mod preventiv. Vom încerca să ieșim la timpul optim, astfel încât timpul de intervenție și rezultatul să fie cel scontat".
După cum se știe, la nivel de municipiu, sunt stabilite patru urgențe pentru cele peste 900 de artere de circulație, pe care se intervine în ordinea priorităţilor. Astfel, urgenţa I presupune deszăpezirea intrărilor și ieșirilor din oraș, a arterelor principale, a căilor mijloacelor de transport în comun; urgenţa a II-a presupune intervenţia pentru deszăpezirea drumurilor de acces între cvartalele de locuințe, a căilor de legătură dintre cartiere; urgenţa a III-a vizează toate străzile asfaltate din oraş, iar urgenţa a IV-a toate străzile neasfaltate din municipiu.
„În municipiul Oradea există 935 de străzi, care au fost împărțite în patru categorii de urgență, asupra cărora, conform programului de măsuri adoptat de Consiliul Local, R.E.R. are obligativitatea să intervină în cel mult o oră după ce au fost sesizați de dispeceratul Poliției Locale. Intervenția R.E.R.-ului se va face în zona 1 de urgență, zonă care are un număr de aproximativ 205 de străzi, zonă care deservește instituțiile publice, spitalele, polițiile etc., după care intervenția va avea loc în zona 2 ș.a.m.d. Ca o noutate, în cursul acestui an a fost semnat un nou contract, prin care R.E.R. Vest avea obligativitatea să îndeplinească anumite condiții referitoare cu  normele de poluare ale utilajelor; are astăzi un număr de 25 de utilaje, cu trei mai multe față de cele de anul trecut, toate respectând normele de poluare", a mai spus viceprimarul Marcel Dragoș.
Toate utilajele care vor ieși în oraş sunt dotate cu sistem de monitorizare GPS, pentru ca de la centrul de control al R.E.R. să se poată vizualiza în timp real situarea şi evoluţia acestora în teren. (B.P.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:49:34 Ora standard a Europei de Est