Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Ora de sănătate” - proiect lansat de Junior Achievement România

Dezvoltat în parteneriat cu Rețeaua REGINA MARIA

,,Ora de sănătate” - proiect lansat de Junior Achievement România

5.000 de elevi de școală primară din 12 localități participă la proiectul Ora de sănătate,cu scopul de a învăța și pune în practică obiceiuri pentru o viață sănătoasă- îngrijire personală, prevenția bolilor, alimentație corectă și activitate fizică.

J.A. România lansează, în parteneriat cu Rețeaua REGINA MARIA, proiectul „Ora de sănătate", dedicat educației elevilor din clasele primare pentru promovarea unui stil de viață sănătos, prevenirea bolilor cronice și activitate fizică susținută.
În cadrul proiectului, elevii beneficiază în acest an școlar de instrumente educaționale și activități learning by doing care încurajează formarea de atitudini și obiceiuri sănătoase, într-o abordare integrată: îngrijire personală, prevenția bolilor, alimentație și mișcare.
Proiectul include 24 de tipuri de activități dezvoltate în acord cu recomandările curriculare pentru disciplina opțională „Educație pentru sănătate" și disponibile sub forma unui kit educațional adaptat învățării mixte, și mai necesar în contextul actual: la școală, prin instrumente de lucru în format tipărit, și on-line,prin resurse disponibile pe platforma LMS JA InspireTM. Din semestrul al doilea, toate materialele vor fi integral adaptate studiului online.
„Ne doream de foarte mult timp să implementăm un astfel de proiect în școli. REGINA MARIA investește deja în programe de formare pentru medici și asistente, educația fiind una dintre valorile noastre de bază. Implicarea într-un program școlar pentru sănătate și prevenție a venit ca un pas firesc și ne bucurăm că am găsit în J.A. România un partener cu o experiență solidă și cu logistica necesară derulării acestui curs.
Singura șansă ca oamenii să fie mai sănătoși pe termen lung este să fie educați de mici. Conform rapoartelor europene, 62% dintre afecțiunile foarte grave ale românilor sunt cauzate, printre altele, și de alimentația deficitară și lipsa activității fizice. În plus, incidența obezității la copii este în continuă creștere; studiile din urmă cu câțiva ani arătau că 1 din 6 adolescenți este supraponderal sau obez. Există o nevoie fundamentală de a introduce încă din școala primară ore de educație pentru sănătate, pentru ca cei mici să conștientizeze cum pot avea grijă de corpul și de sănătatea lor, prin igienă, alimentație și mișcare. Doar așa putem avea adulți corect informați, responsabili și preocupați de sănătatea lor", susține Greta Redeleanu, marketing director al Rețelei REGINA MARIA.
În cadrul Orei de sănătate, elevii analizează importanța acțiunilor de îngrijire personală și igienă și rolul acestora în prevenirea bolilor, învață să facă alegeri alimentare echilibrate, descoperă modul în care mișcarea și activitățile fizice le pot crea o stare de bine, identifică alternative la activitățile desfășurate în fața ecranului și exersează gestionarea emoțiilor și comportamente pozitive.
Toate acestea cu scopul de a le stimula elevilor preocuparea și comportamentul responsabil pentru starea de bine proprie și a celorlalți, de a-i încuraja să devină agenți ai schimbării la școală și acasă și de a-i învăța cum să implice membrii familiei ca parteneri ai practicilor de viață sănătoasă.
Într-o primă etapă, proiectul se derulează în perioada noiembrie 2020-iunie 2021, în școli din București, Bacău, Brașov, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Pitești, Ploiești, Târgu Mureș, Timișoara și Tulcea. În anii următori, acesta urmează să fie extins, pentru a ajunge la cât mai mulți copii din întreaga țară.
 
Despre Junior Achievement (J.A.) România
Junior Achievement România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a J.A. Worldwide® U.S.A. și J.A. Europe. Junior Achievement este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară și STEM, de orientare profesională, sănătate și dezvoltare a abilităților pentru viață, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele J.A. de tip „learning by doing" și „project based", adaptate învățării hibride, sunt urmate anual de peste 230.000 de elevi și studenți din peste 1.670 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2019, Junior Achievement a celebrat 100 de ani de existență, iar în 2020, organizația s-a poziționat pe locul 7 în topul N.G.O. Advisor, dedicat celor mai importante 500 de O.N.G.-uri la nivel mondial.
https://www.jaromania.org/programe
 
Despre REŢEAUA DE SĂNĂTATE REGINA MARIA
Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este lider în calitatea serviciilor medicale din România, fiind singurul furnizor care deține trei spitale cu acreditări internaționale. Prin cele 12 acreditări obținute de la instituții internaționale de prestigiu - o performanță unică în Europa Centrală și de Est, REGINA MARIA demonstrează constant angajamentul său pentru excelența medicală și siguranța îngrijirii pacienților.
În 2020, compania aniversează 25 de ani de la înființare, fiind primul furnizor important de servicii medicale private din țara noastră. În acești ani, REGINA MARIA a pus bazele unui sistem medical modern, axat pe patru piloni de dezvoltare: performanță medicală, investiții în infrastructură, formarea generațiilor de mâine și inovație digitală. Cu o prezență proprie în 20 de județe și acoperire națională prin intermediul celor 310 clinici partenere, compania oferă servicii complete de spitalizare și chirurgie, maternitate, policlinică, imagistică, laborator și stocare de celule stem, unui număr de peste 4.2 milioane de pacienți.
De asemenea, toți pacienții Rețelei de sănătate REGINA MARIA pot accesa serviciile medicale de care au nevoie și on-line, prin Clinica Virtuală.
Interesul pentru educație face parte din valorile de bază ale Rețelei. Până acum, REGINA MARIA a investit în programe de formare a specialiștilor în chirurgie minim-invazivă și, mai recent, a lansat primul program academic dedicat asistenților medicali, în parteneriat cu o universitate internațională de renume. Implicarea într-un program școlar pentru sănătate și prevenție a venit ca un pas firesc în acest context. Copiii de azi au astfel șansa să devină adulții informați și responsabili de mâine.
https://www.reginamaria.ro/primii25
Mihai Cornea
 
Felicitări!
Felicitări, J.A. România și Rețeaua de Sănătate ,,Regina Maria” pentru proiect, parteneriat, idei și bune intenții!
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:31 Ora standard a Europei de Est