Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Competiția europeană „Școala antreprenorială a anului 2020”

Colegiul „M. Viteazul” din Bumbești-Jiu și Colegiul Ec. „N. Titulescu” din Baia Mare, premiate la

Competiția europeană „Școala antreprenorială a anului 2020”

Premiile „Școala antreprenorială" reprezintă o recunoaștere anuală, acordată de Junior Achievement (J.A.) Europe, menită să ofere un cadru pentru susținerea și încurajarea instituțiilor de învățământ, directorilor de școli și cadrelor didactice din Europa care dezvoltă programe de educație antreprenorială.

Colegiul „Mihai Viteazul" din Bumbești-Jiu și Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" din Baia Mare sunt două dintre cele 39 de școli din Europa premiate pentru excelență în educația antreprenorială în cadrul evenimentului „Școala antreprenorială a anului 2020", desfășurat pe 9 noiembrie.
Acum este nevoie mai mult decât oricând de o recunoaștere a muncii și eforturilor extraordinare pe care instituțiile de învățământ și cadrele didactice implicate în programele J.A. le-au depus în ultimele luni pentru a promova educația antreprenorială în comunitățile lor școlare. La festivitatea de premiere, una deosebit de animată și găzduită în premieră online, au fost invitați profesori de școli câștigătoare din 25 de țări europene, inclusiv din România.
„De-a lungul celor 60 de ani de existență, destinul Colegiului Economic «Nicolae Titulescu» s-a conturat sub auspiciile performanței, fiind una dintre instituțiile școlare care au pus bazele unui învățământ economic în spirit european prin Competitivitate, Educație modernă, Notorietate, Tradiția valorilor perene și imuabile. C.E.N.T. pregătește specialiști utili economiei țării, încurajând obținerea competențelor antreprenoriale în vederea unei educații prospective, în spiritul idealului educațional și european. Obținerea distincției de «Școală antreprenorială a anului 2020» ne onorează și este o confirmare a promovării valorilor durabile pe care C.E.N.T. le urmărește în permanență pentru a dezvolta o abordare inovatoare, în toate domeniile de activitate", afirmat prof.Crina Buda, director al Colegiului Economic „Nicolae Titulescu" din Baia Mare.
În cadrul aceluiași eveniment, prof. Cîrlea Elena, directorul Colegiului „Mihai Viteazul" din Bumbești Jiu, Gorj, a declarat: „Pornind de la misiunea Colegiului «Mihai Viteazul» din Bumbești-Jiu, de a forma absolvenți adaptabili la schimbare și la noul statut de cetățeni europeni, implicarea elevilor în activitățile specifice programelor J.A. România contribuie și mai mult la stimularea gândirii antreprenoriale și la dezvoltarea competențelor esențiale pentru carieră și viață. Ne onorează acordarea distincției de «Școală antreprenorială a anului 2020» și suntem convinși că va crește nivelul satisfacției antreprenoriale în rândul colegilor care au contribuit la obținerea acestui premiu, fiind în același timp și un imbold pentru viitor".
Având în vedere că evenimentul are loc în cadrul Săptămânii Europene a Competențelor Vocaționale (E.V.S.W.), acesta a inclus și o dezbatere despre educație la care au participat 92 de profesori și directori din 25 de țări europene. Andra Andriucă, elevă în clasa a XII-a la Colegiul Agricol ,,Mihail Kogălniceanu" din Miroslava, a reprezentat vocea elevilor: „Pentru a fi un bun profesor trebuie să vii la școală din dragoste pentru această profesie și să fii o persoană bună, onestă, care să ajute elevii să devină adulți responsabili. O admir pe doamna profesor Casiana Petrescu. Dumneaei nu este doar profesorul meu, este mentorul meu. Admir spiritul tânăr, relația implicată cu elevii și creativitatea în privința metodelor abordate. Ne-a inspirat pe toți și am câștigat alături de colegi de trei ori competițiile de educație antreprenorială Junior Achievement. Dacă aș putea să ofer un sfat profesorilor, acela ar fi să aibă încredere în tineri, să fie partenerii acestora în parcursul lor educațional și să nu își piardă spiritul antreprenorial pentru spargerea barierelor virtuale în această perioadă grea pentru noi toți. Suntem aici pentru dumneavoastră, așa cum sunteți și dumneavoastră pentru noi!"
Reprezentanții Manpower Group, sponsori al evenimentului, și J.A. Europe sunt de părere că niciodată nu este prea devreme să începem să creăm contextul pentru o viață plină de realizări, bazată pe învățare și dezvoltarea abilităților. Liderii de mâine sunt elevii de astăzi, iar profesorii au un rol esențial în clădirea viitorului, atât al tinerilor, cât și al societății. Noua realitate digitală a adus cu sine o „revoluție a abilităților" care ne obligă să ne adaptăm cu toții și să pregătim tinerele talente încurajându-le să își dezvolte continuu abilitățile dobândite, conform cerințelor pieței muncii.
La webinar, profesorii și elevii participanți au aflat mai multe despre două dintre cele mai relevante competențe necesare în viitor pe piața muncii: capacitatea de învățare și leadership-ul digital. Scopul acestui webinar este ca profesorii să se transforme din educatori specializați în mediatori care susțin interesul tinerilor pentru învățarea continuă și dezvoltarea abilităților de care au nevoie acum și în viitor. Evenimentul a avut două părți: o sesiune plenară menită să inspire participanții,care include cuvântul de deschidere al câștigătorului premiului Top 10 Global Teacher Award 2020, profesorul italian Carlo Mazzone, și o sesiune de dezbateri urmată de un atelier interactiv practic, în care vor fi prezentate modalități de cooperare internațională între profesori în perioada pandemiei și vor fi analizate cele mai bune practici prin care școlile pot încuraja parteneriatele cu mediul de afaceri.
Premiile „Școala antreprenorială a anului" se decernează în cadrul„Săptămânii europene a competențelor profesionale", un eveniment anual în care organizațiile locale, regionale sau naționale scot în evidență cele mai bune programe de educație și formare vocațională (V.E.T. - Vocational Education and Training). Festivitatea de premiere pentru excelență în domeniul programelor V.E.T. reprezintă un prilej prin care organizațiile și instituțiile de învățământ își pot demonstra dedicația și angajamentul față de educația și formarea vocațională.
Categoria „J.A. Europe" a competiției „Școala antreprenorială a anului" încurajează școlile vocaționale și de știință să sporească accentul pus pe predarea abilităților antreprenoriale, astfel încât tinerii să fie mai bine pregătiți pentru locurile de muncă de mâine. Suntem mândri că la această categorie concurează și două școli Junior Achievement - Colegiul Superior de Inginerie Wolfsberg din Austria și Lycée Technique Agricole Ettelbruck din Luxemburg -, câștigătorul urmând să fie anunțat pe 13 noiembrie, de către comisarul european pentru locuri de muncă şi drepturi sociale, Nicolas Schmit. Procesul de votare se desfășoară până pe 10 noiembrie, așa că încă mai aveți timp să vă alegeți școala preferată aici.
Câștigătorii competiției „Școala antreprenorială a anului 2020" (în ordine alfabetică)
1.AUSTRIA - Colegiul Superior de Inginerie Wolfsberg
2.AUSTRIA - Bundeshandelsakademie/ Bundeshandelsschule Oberwart
3.BELGIA - Middenschool Brugge Centrum
4.BULGARIA - Liceul St. Paisii Hilendarski
5.BULGARIA - Liceul Vocațional „Dimitar Talev" Nevrokop
6.CEHIA - Liceul și Colegiul Vocațional de Artizanat și Artă
7.CIPRU - Latsia Lyceum
8.ELVEȚIA - Kanti Baden
9.ELVEȚIA - EMS Schiers
10.ESTONIA - Värska Gümnaasium
11.ESTONIA - Viljandi Kutseõppekeskus (Centrul de Formare Vocațională Viljandi)
12.FINLANDA - Kyrkslätts Gymnasium
13.FINLANDA - Riveria, Consorțiul Municipal de Educație și Formare din Carelia de Nord
14.GEORGIA - Școala Publică N175 Tbilisi
15.GERMANIA - Staatliche Gemeinschaftsschule „Johann Wolfgang von Goethe"
16.GRECIA - Școala Privată Avgoulea Linardatou
17.GRECIA - Single Special Vocational High School - Lyceum of Pyrgos
18.ITALIA - I.T.T Ettore Majorana
19.LETONIA - Centrul de Formare Vocațională Valmiera
20.LETONIA - Școala Gimnazială Nr. 2 Ventspils
21.LITUANIA - Kovo 11 - osios Gymnasium
22.LITUANIA - Centrul de Formare Tehnică și Vocațională Kaunas
23.LUXEMBURG - Ecole de Commerce et de Gestion
24.LUXEMBURG - Lycée Technique Agricole Ettelbruck (LTA)
25.MACEDONIA DE NORD - Școala Vocațională Vlado Tasevski
26.MOLDOVA - Centrul de Excelenţă în Economie şi Finanţe/PU CEEF
27.NORVEGIA - Școala Secundară Superioară Hersleb
28.PORTUGALIA - Agrpamento de Escolas de Alvade - Escola Padre António Vieira
29.PORTUGALIA - Escola Profissional Magestil
30.REGATUL UNIT - St. Patrick's College Dungannon
31.ROMÂNIA - Colegiul Mihai Viteazul Bumbești-Jiu
32.ROMÂNIA - Colegiul Economic „Nicolae Titulescu" Baia Mare
33.RUSIA - Școala Gimnazială #2 Plavskaya
34.SLOVACIA - Evanjelické Gymnázium Tisovec
35.SLOVACIA - Súkromná stredná odborná škola
36.SPANIA - Col.legi Montserrat
37.SPANIA - IES Las Musas
38.TURCIA-Liceul de Știință Ataşehir Anabilim
39.TURCIA- Liceul Vocațional și Tehnic Anatolian Haci Sani Konukoglu
Despre J.A. Europe
J.A. Europe este cea mai mare organizaţie nonprofit din Europa orientată spre educația antreprenorială și formarea vocațională a tinerilor. J.A. Europe este membră a J.A. Worldwide, care, de 100 de ani, derulează programe de formare antreprenorială, profesională și financiară menite să sporească șansele de angajare, succes în carieră și prosperitate financiară ale tinerilor. 
Datorită sprijinului primit din partea a 140.000 de consultanți voluntari din mediul de afaceri și a 130.000 de profesori/educatori, 4 milioane de tineri din 40 de țări au putut beneficia anul trecut de programele J.A. Europe.
 Despre „Săptămâna europeană a competențelor profesionale"
„Săptămâna europeană a competențelor profesionale" este un eveniment anual,în care organizațiile locale, regionale sau naționale scot în evidență cele mai bune programe de educație și formare vocațională (E.F.V.). Sistemul de educație și formare vocațională (E.F.V.) le oferă cursanților competențele de care au nevoie pentru o viață personală și profesională împlinită. „Săptămâna europeană a competențelor profesionale" este o platformă menită să crească notorietatea programelor de educație și formare vocațională și o oportunitate de a face schimb de informații și bune practici la nivel european și nu numai.
Cea de-a cincea ediție a „Săptămânii europene a competențelor profesionale" este organizată exclusiv online, de către Comisia Europeană în cooperare cu Germania, actuala deţinătoare a preşedinţiei Consiliului U.E. În cadrul acestui parteneriat, în Uniunea Europeană se derulează mai multe activități online. Tema ediției din acest an a fost „V.E.T. for Green and Digital Transitions" (E.F.V. pentru dubla tranziție verde și digitală), în conformitate cu prioritățile Comisiei privind „European Green Deal" (Pactul verde european) și „Europe fit for the digital age" (O Europă pregătită pentru era digitală).
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:10 Ora standard a Europei de Est