Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sprijin pentru persoanele vârstnice

Direcția de Asistență Socială Oradea anunță

Sprijin pentru persoanele vârstnice

Acum, mai mult ca oricând, grija noastră principală o reprezintă persoanele vârstnice, categoria cea mai vulnerabilă în contextul actual.

Direcția de Asistență Socială Oradea, începând cu data de 18 martie 2020 și pe toată perioada stării de urgență, a venit în întâmpinarea nevoilor persoanelor vârstnice prin oferirea de servicii de asistenţă socială.
Continuăm să fim alături de seniori, în prezent, un număr de 35 de persoane vârstnice fiind în evidența instituției noastre, asigurându-li-se ajutor pentru îndeplinirea activităţilor uzuale ale vieţii zilnice, efectuarea cumpărăturilor, asistență în  întreținerea locuinței și mijlocirea asistenței medicale primare.
Asistenții noștri sociali facilitează accesul vârstnicilor la serviciile din sfera asistenţei şi protecţiei sociale și nu în ultimul rând, îi ascultă și îi consiliază din punct de vedere emoțional.
Unui număr de 1.200 de vârstnici le-au fost distribuite măști de protecție.
În acest sens, rugăm orădenii care au cunoştinţă de existenţa cazurilor în care persoane vârstnice nu au familie şi nici întreţinători, nu se pot gospodări singure, necesită îngrijire specializată sau se află în imposibilitatea de a-şi asigura nevoile socio-medicale să sesizeze instituţia noastră, asistenții sociali urmând să ia toate măsurile care se impun pentru fiecare caz în parte, pentru a trece mai ușor peste această perioadă.
Totodată, în contextul evenimentului excepțional legat de răspândirea virusului SARS CoV - 2, pentru a respecta măsurile recomandate în vederea reducerii impactului pandemiei, dorim să vă comunicăm faptul că, activitatea de relații cu publicul și evaluare inițială a Direcției de Asistență Socială Oradea se desfășoară în condiții normale,  cu asigurarea unui aflux controlat al publicului în incinta instituției, însă avem rugămintea să țineți cont de anumite precizări esențiale pentru prevenirea unor situații nedorite:
Să vă adresați instituției noastre pentru depunerea documentelor doar atunci când aveți termene limită;
Să vă informați despre documentele pe care urmează să le depuneți de pe site-ul instituției noastre www.daso-oradea.ro;
Depunerea petițiilor/reclamațiilor de către cetățeni se va face, în limita posibilităților, prin e-mail, la adresa; contact@daso-oradea.ro., fax 0259/441678 sau prin poștă, în condițiile legii.
 Sănătatea noastră, a copiilor, părinților, bunicilor, prietenilor și a colegilor noștri depinde acum de fiecare dintre noi.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 19:17:00 Ora standard a Europei de Est