Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

O nouă strategie de accesare a fondurilor europene la Consiliul Județean Bihor

Președintele și vicepreședintele C.J. Bihor, ing. Ilie Bolojan și Mircea Mălan, decid

O nouă strategie de accesare a fondurilor europene la Consiliul Județean Bihor

Joi, 5 noiembrie 2020, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan și vicepreședintele Mircea Mălan au susținut o conferință de presă cu privire la stadiul proiectelor cu fonduri europene derulate până în prezent de Consiliul Județean, respectiv de instituțiile din subordine.

În prezent, 15 proiecte derulate de C.J. beneficiază de fonduri europene. Valoarea nerambursabilă totală a acestora este de 87,3 milioane de euro. Valoarea dată se referă la partea care îi revine Consiliului Județean sau unei entități din subordinea Consiliului la proiecte, și nu reprezintă valoarea totală a proiectelor.
Pentru a crește eficiența în accesarea fondurilor europene, o primă măsură adoptată de actuala conducere a Consiliului Județean a vizat desființarea Serviciul de Proiecte și Arii Protejate, responsabil, până acum, de fondurile europene. În locul acestui serviciu s-a înființat Compartimentul Fonduri Europene, în subordinea Direcției Generale Tehnice. Din 13 posturi (trei de conducere și 10 de execuție) de la vechiul serviciu, în noul compartiment au rămas patru posturi de execuție.
Vom lua măsuri de îmbunătățire a activității atragerii de fonduri europene. Vom construi o echipă de oameni dedicați județului Bihor, care vor depune eforturi pentru atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea județului. Până acum oamenii care lucrau la proiecte erau disparați în cadrul mai multor direcții și de aceea lucrurile nu au funcționat. De asemenea, am redus numărul de membri din echipele de proiectare. Fiecare proiect avea 11-13 membri în echipă, însă la o analiză se constată că lucrurile nu sunt unde ar trebui să fie. Am stabilit că din aceste echipe nu vor mai face parte decât acei angajați ai Consiliului Județean care sunt efectiv implicați în proiect", a mai declarat domnul Mălan.
Din cele 15 proiecte actuale, șapte se derulează în cadrul Programului Operațional Regional (P.O.R.) 2014 - 2020 și sunt gestionate de către Direcția Tehnică, având o valoare de 78,5 milioane de euro. Un alt proiect se derulează prin Programul Operațional Capacitate Administrativă. În valoare de 545 de mii de euro, acesta se referă la „Optimizarea Procesului Decizional și al Planificării Strategice și Bugetare la nivelul Consiliului Județean Bihor". Celelalte șapte proiecte sunt depuse prin programul Transfrontalier România - Ungaria, RO-HU, și au o valoare de 8,2 milioane de euro.Serviciul de proiecte și arii protejate a mai depus în cadrul POIM2 cereri de finanțare în valoare de 3 150 000 euro pentru a crește capacitate de gestionare a crizei generate de COVID19.
O altă măsură luată de conducerea Consiliului Județean se referă la reducerea sporului pentru cei care făceau parte din proiecte.
,,Până în prezent, regula generală era să se acorde un spor de 50%. Acum, am luat decizia ca sporul maxim care se poate acorda managerului de proiect să fie de 30%, iar doar în caz de excepție, echipa de proiect ar urma să beneficieze de o cotă mai mare, atunci când sunt implicați în proiecte care au o valoare mai mare. Pentru a înțelege de ce am luat această decizie, vă dau un exemplu. La proiectul de reabilitare a Cabanei de la Vadu Crișului, fiecare dintre cei 11 membri ai echipei de proiectare avea un spor de 50%. Valoarea sporului lunar, cumulat, până luna trecută era de 28,090 de lei. Proiectul e în a 28-a lună de implementare, dar este cu mai bine de 2 ani întârziere în privința organizării procedurii de achiziție publică. Au depus cerere de prelungire cu 24 de luni. Nu se justifică încasarea acestor sume. Am luat măsuri ca sporurile să nu depășească 20%. În urma reducerilor, suma sporului va fi de 3 ori mai mică", a declarat vicepreședintelui Mircea Mălan.
În perioada următoare va fi gândită o strategie aplicată pentru atragerea de fonduri europene, care să țină cont de imaginea de ansamblu. Aceasta în condițiile în care vechea conducerea luat câteva decizii care nu au fost în beneficiul județului:
,,De exemplu, vechea conducere a luat un împrumut bancar pentru reabilitarea clădirii fostei Policlinici nr.1 - viitorul sediu administrativ al Consiliului Județean, a încheiat contractul de execuție și s-a emis ordinul de începere a lucrărilor, în condițiile în care dacă ar fi întârziat semnarea contractului de execuție până după 1 ianuarie 2021, acesta ar fi devenit un proiect eligibil pe fonduri europene. Practic atunci, C.J. ar fi avut o contribuție de 2%, la valoarea de peste 5 milioane de euro a proiectului de reabilitare. Aceasta a fost o decizie eronată, care nu are nici o legătură cu interesul real al oamenilor din acest județ. O soluție în acest caz ar fi rezilierea pe cale amiabilă a contractului de execuție cu executantul lucrării, Drum Asfalt. Se va reface apoi studiul de fezabilitate, iar apoi se va depune proiectul de finanțare pe axa de eficiență energetică, în perioada de finanțare 2021 -2027", a mai adăugat vicepreședintele Mircea Mălan.
Alexandru Laslău,
consilier

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:01 Ora standard a Europei de Est